Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-03-12, 13:04
marbjo marbjo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 48
Standard Athena

Någon som har bott på Athena hotel i Georgiuopolis? Tar gärna emot lite info om hotellet och orten. Jag har läst på lite men har aldrig varit där. / Marie
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-03-16, 18:44
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Athena

Citat:
Ursprungligen postat av marbjo Visa inlägg
Någon som har bott på Athena hotel i Georgiuopolis? Tar gärna emot lite info om hotellet och orten.
Vet inget om hotellet.

Byn är en typisk turistort med en väääldigt lång barnvänlig sandstrand. Mitt i byn finns ett ganska stor torg med massor med tavernor, kaféer och gyroshak.

Från Georgiuopolis kan du gå, eller åka leksakståg, till Kournas lake, som är Kretas största insjö. Helt klart värt ett besök.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-03-17, 23:28
marbjo marbjo är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 48
Standard Sv: Athena

Om du skulle rekommendera ett medeålderspar som rest litegrann och gärna vill tillbaks till Kreta. Inget turiststråk men ändå lite att se. Vi bor i en by i Lappland med ca. 35 invånare. Det är inte helt ovälkommet om det är lite liv å rörelse. Inte en stor stad. Vi reser en gång om året å Grekland är ju bäst. Vi vill gärna hitta ett ställe att komma tillbaks till. Jag är lite orolig för att åka långa sträckor med båt. / Marie
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-03-19, 11:32
Minervas avatar
Minerva Minerva är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 38
Standard Sv: Athena

Min mann og jeg - som også er et middelaldrende par - har vært mange ganger på Kreta, og Georgioupolis er vårt favorittsted. Stedet er livlig, men det er ingen nattklubber der, og det er stille om natten. Det er nesten ikke ungdommer der, bare par og familier. Alle der er veldig hyggelige, og det er mange gode restauranter. Det er også lett å dra til andre steder derfra.

Vi har bodd der tre ganger, på hotell Nostalgie, som ligger på den samme veien som Athena, men litt nærmere torget. Jeg ser at Athena får god kritikk på både Tripadvisor og booking.com. Hotellet ligger ganske nær hovedveien, så det er mulig at det er trafikkstøy på rommene på framsiden.

Jeg tror at dere vil trives veldig godt i Georgioupolis.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-03-20, 20:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Athena

Citat:
Ursprungligen postat av marbjo Visa inlägg
Om du skulle rekommendera ett medeålderspar som rest litegrann och gärna vill tillbaks till Kreta. Inget turiststråk men ändå lite att se. Vi bor i en by i Lappland med ca. 35 invånare. Det är inte helt ovälkommet om det är lite liv å rörelse. Inte en stor stad. Vi reser en gång om året å Grekland är ju bäst. Vi vill gärna hitta ett ställe att komma tillbaks till. Jag är lite orolig för att åka långa sträckor med båt. / Marie
Det finns flera sådana ställen på Kreta, Georgioupolis är ett sådant ställe. Andra mindre turistorter som det går charter till på västra Kreta är Kalives, Amlyrides och Paleochora, som är många Kalimerianers favorit. Läs om Paleochora här.

Hör av dig igen om du vill veta mer.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT