Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-01-11, 19:37
Lotta. Lotta. är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 8
Standard Ha bil med sig på öluff på de Joniska öarna.

Hej

Jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet om att ha med sig en hyrbil under hela resan? Vad det skulle kosta och hur det är att ha den med sig på färjorna? Vi är en familj på 5 personer (barnen är 15, 12 och 10 år) och vi hade tänkt flyga till Preveza och besöka Lefkas, Kefalonia och Zakynthos där vi hade tänkt flyga hem igen. Vi hade tänkt vara borta i 2-3 veckor.

Hälsningar Lotta
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-01-12, 14:51
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Ha bil med sig på öluff på de Joniska öarna.

I juni förra året betalade vi 2 600 för hyra av en liten bil i två veckor (Preveza). Det var inklusive alla försäkringar och självriskeliminering. Vi har oftast hyrt av Holiday Auyos. Nu har dom tyvärr bytt ägare så jag kan inte längre rekommendera dom.

Jag skulle tro att det blir svårt att hitta någon uthyrningsfirma som har envägshyra mellan öarna. Ring och fråga någon av de större uthyrarna! Du får också tänka på att många uthyrare inte godkänner att man tar med bilen på färjorna. En del godkänner det men försäkringen gäller då inte under färjeturen. Så kolla det!

Ni skulle kunna åka "runt" och komma tillbaka till Preveza. Om ni byter ut Zakynthos mot Ithaca så är det en fin tur!

Deia
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-01-13, 14:20
Panakakiss avatar
Panakakis Panakakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Arboga/Argostoli
Inlägg: 2 609
Standard Sv: Ha bil med sig på öluff på de Joniska öarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Lotta. Visa inlägg
Hej

Jag undrar om det är någon som har någon erfarenhet om att ha med sig en hyrbil under hela resan? Vad det skulle kosta och hur det är att ha den med sig på färjorna? Vi är en familj på 5 personer (barnen är 15, 12 och 10 år) och vi hade tänkt flyga till Preveza och besöka Lefkas, Kefalonia och Zakynthos där vi hade tänkt flyga hem igen. Vi hade tänkt vara borta i 2-3 veckor.

Hälsningar Lotta
Hej Lotta! Jag hyr bil varje år hela vistelsen på Kefalonia och det blir 2 till 3 veckor. Det kostar ca. 17 till 22 Euro per dag om man beställer på nätet hemifrån. Att ta bilen mellan öarna måste ni ha godkänt av uthyraren. Att hämta bilen i Preveza och lämna den vid flyget på Zakynthos blir då en hämtnings avgift på säkert 200 euro då hyrbilarna har sin hemvist på ett ställe.
Färjekostnad är ca 30 - 40 euro för bilen enkel och 8 - 10 euro per person. Öarna är stora och det finns mycket att se så på 2 till 3 veckor måste ni planera väl så det inte bara blir bilkörning hela tiden.

PANAKAKIS
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-01-19, 11:32
Lotta. Lotta. är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Inlägg: 8
Standard Sv: Ha bil med sig på öluff på de Joniska öarna.

Tack för era svar. Vi har beslutat att inte hyra bil hela resan utan istället hyra på respektive ö i 1 till 2 dagar. Känns ju lite osäkert att ha bilen med på färjorna.

Hälsningar Lotta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT