Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Rethymnonkusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-10-26, 10:43
an5 an5 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 61
Standard Platanes/Rethymnon.

Tjenare!!

Det var ett tag sen sist. Jag har ännu inte bokat resa. Men nu är det nära. Resmålen har varierat MYCKET .Jag med min beslutångest har inte haft det lätt. Men i ärlighetens namn är det nog värst för resten av familjen . Hur som helst har vi nu begränsat oss till två alternativ. Turkiet och Side, Kreta och Platanes/Rethymnon. Hotellet i Platanes blir nog Akti Chare eller Bueno.De senare hade det större poolområdet på ett närliggande hotell men fick utnyttjas av Buenos gäster. Fast det känns lite trist att springa över till ett annat hotell för att bada.Någon som har erfarenhet av dessa hotell..skriv. Sen hur är det med badförbud runt Rethymnon. Fått för mig att det kan vara mer badförbud än i Chaniakusten.Stämmer det? Älskar att bada i havet så att bara bada i poolen känns inte kul. Vi åker den 5 juni och blir borta en vecka.
Ska inte fråga er om Side . Har varit i Side förut och ska man nu till turkiet är väl de det stället man kan tänka sig. Men ...Turkar är tukar och det är ett jobbigt folk..Så mitt hjärta säger nog KRETA..
Som sagt var skriv några rader om ni vet nått om hotellen och även annat som rör Rethymnon.
Ha det bra...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-10-26, 11:22
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Platanes/Rethymnon.

Det kan vara badförbud flera dagar i rad eller bara någon enstaka dag under en 14-dagarsresa. Kan inte jämföra med Chania för där har jag bara varit enstaka dagar. Det längsta badförbudet jag upplevt vid Rethymnon var 5 dagar och jag tror att det var i juni månad. Det året drunknade ovanligt många människor. Tror att det var det året en man från Norrbotten drunknade
där nere. Har själv sett mycket allvarliga drunkningstillbud i Rethymnon och jag höll stenkoll när min dotter badade även när det inte var röd flagg. Vi badar aldrig när det är röd flagg och jag tycker att det här drar ner området lite för den familj som vill bada ofta och tillbringar mycket tid på stranden.

Något ni inte bör missa är den berömde olivträkonstnären(om han finns kvar) som håller till på en sidogata till strandpromenaden några 100 meter ut från centrum. Museumet är också myckets sevärt och visningen är i kronologisk ordning med mycket gamla föremål.

Eva

Eva
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-10-26, 11:46
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Platanes/Rethymnon.

Japp,olivträkonstnären finns kvar,,och vi hade 3 dagar(tror jag),badförbud på de 5 veckor vi var nere förra året.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT