Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-01-19, 10:13
Marlene64 Marlene64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 28
Standard Fito Bay

Jag bokade om vårat boende till Fito Bay istället för New Ionia, Fito Bay verkar vara ett fint ställe, är de någon som bott där och kan berätta lite. Jag tar gärna emot restaurang tips, de är våran första resa till Samos


// Marlene
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-01-19, 11:37
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 767
Standard Re: Fito Bay

Vi bodde där för två år sedan och var väldigt nöjda. Väldigt fina o rena rum som är relativ små men moderna. Trevlig personal, bra frukost. Vi gillade läget nära den rena fina stranden och en bra promenad till o från Pythagorion. Det är ju bra att röra lite på sig.
Vi avslutade en båtluff just där och gick in o frågade om de hade några lediga rum. Mottagandet var över förväntan. Efter tio minuter på rummet kom de upp med en liten flaska Samosvin o färsk frukt. Vi fick dessutom gratis solstolar på stranden. Vi hade gärna återvänt dit.
//
KR
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-01-19, 14:09
Marlene64 Marlene64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 28
Standard Sv: Fito Bay

De låter toppen bra. Vi kommer säkert att trivas


// Marlene
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-01-19, 18:48
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Re: Fito Bay

Citat:
Ursprungligen postat av KR Visa inlägg
Vi gillade läget nära den rena fina stranden och en bra promenad till o från Pythagorion. Det är ju bra att röra lite på sig.
Vi har också kollat lite på detta hotell. Men jag får inte riktigt kläm på hur långt det är in till centrum? Kan det vara 10 minuter eller mer? 10 min promenad kan jag tycka är ok, men inte mycket mer. Vill gärna bo nära centrum när man ska ut på kvällarna.

Maria
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-01-19, 20:00
Toms avatar
Tom Tom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Vinslöv
Inlägg: 931
Standard Sv: Fito Bay

1,6 km eller ca 20min / till fots längs vägen. Längs stranden ngt kortare , men likväl ca 20min.

/ Tom som skall gå där i September
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-01-19, 22:33
MariaJs avatar
MariaJ MariaJ är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Norrbotten
Inlägg: 675
Standard Sv: Fito Bay

Tack Tom! Då har jag lite bättre koll. Fritidsresor säger nämligen att det är 1 km till centrum, men jag tyckte det verkade lite för nära för att vara sant

Maria - som kollar vidare...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-01-19, 22:36
Kastass avatar
Kastas Kastas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Östersund
Inlägg: 714
Standard Sv: Fito Bay

Verkligen ett trevligt hotell. Mysiga bungalos. Nära till stranden, det är i princip rakt över vägen mellan Potokaki och pythagorion. Sedan har Korus bay hotellet mitt i mot en bra resturang.// Även vi Kastås skall gå där i aug-sept.

PS. Ni får inte glömma att besöka Pegasus på vägen in till Pythagorion..Verkligen god mat och trevlig stämmning.DS
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-01-21, 11:27
Marlene64 Marlene64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 28
Standard Sv: Fito Bay

Hej!
Jag har läst om Pegasus, verkar vara en toppen restaurang/bar, går man förbi den när man går in till Pythagorian? ser man den från vägen?


// Marlene
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-01-21, 12:28
Kastass avatar
Kastas Kastas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Östersund
Inlägg: 714
Standard Sv: Fito Bay

Ja det är bara att gå in. Det ligger helt intill vägen. Efter det Romerska badet.


Verkligen trevlig kille och hans fru ..Mycket omtyckt Lunch- ställe.// Janne.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2014-01-25, 04:03
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Fito Bay

Grattis till en resa till rätt ställe! Har varit där många gånger. Så många att jag tappat räkningen. Det kan vara lite lurigt att räkna i minuters promenad eftersom det kan vara otroligt varmt på Samos. Men jag hade numret till en ärlig å vettig - om än inte så snackig - taxikille med eget bolag. Och i Pythagorion ska du inte missa en grillad fisk på Maritsa taverna, Four season i hamnen och script spaghetti i hörnan på första restaurangen efter hamnprommenaden. Har tyvärr inte namnet men om du vill kan jag förklara. Kostade 13 € och var det godaste jag ätit på mycket länge. Å mycket. Å bord vid strandkanten lyckost er ! Hoppas jag kan komma iväg i år igen
Svara med citat
  #11  
Gammal 2014-01-25, 04:05
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Fito Bay

Har nummer menar jag. Har sparat visitkortet. Så säg till om du vill ha
Svara med citat
  #12  
Gammal 2014-01-25, 04:07
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Fito Bay

Och scrimp spaghetti måste sluta slarva när jag skriver
Svara med citat
  #13  
Gammal 2014-01-25, 04:23
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Fito Bay

Å bästa servicen på drinkar är Summertime bar å Manolis med fru, men det är bara en rekommendation för jag älskar dem
Svara med citat
  #14  
Gammal 2014-01-25, 09:06
Kastass avatar
Kastas Kastas är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Östersund
Inlägg: 714
Standard Sv: Fito Bay

Efter 28 resor till Samos tycker jag den trevliga hamnpromenaden är på väg att förstöras.
Förr kunde man promenera där utan att bli antastad av inkastare.
Men men det är väl tidens utveckling.
Ja ja vi åker ju ändå dit i år igen men det är massor med andra trevliga saker att göra.//
Svara med citat
  #15  
Gammal 2014-01-26, 13:16
topplits topplits är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 2
Standard Sv: Fito Bay

Det är ett väldigt trevligt hotell. Ska dit i juni. Extra plus för min del är att flygplatsen ligger intill hotellet (älskar flyg). Själva promenaden är lagom och som någon sa så ska man ta en paus i "vattenhålet" Pegasus. Ha en härlig resa till Samos!
/topplits
Svara med citat
  #16  
Gammal 2014-01-26, 17:13
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Fito Bay

Ja det blir toppen! Jag tror ni kommer att älska hamnprommenaden jag tycker inte att det stör att det finns lite inkastare. De är inte påstridiga. De vill ju också tjäna en hacka. Och ingen som är på en i affärerna. Trevlig resa
Svara med citat
  #17  
Gammal 2014-02-01, 12:04
Marlene64 Marlene64 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 28
Standard Sv: Fito Bay

Tack för alla tips! Tror att vi kommer att få en underbar resa Vi älskar Grekland, åker dit varje år, men faktiskt första gången på våren.


// Marlene
Svara med citat
  #18  
Gammal 2014-03-17, 02:53
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Fito Bay

Hoppas ni älskar Pythagorion lika mycket som jag. Får se om jag kommer iväg i år, men har en gammal gammal älskad katt som jag inte känner mig lugn att överlåta till kattvakt. Men jag önskar er en riktigt riktigt härlig resa till den vänligaste, gladaste plasten jag varit på
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT