Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-10-25, 09:13
jonnnas avatar
jonnna jonnna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Vaggeryd
Inlägg: 20
Standard Zakynthos maj, amaryllis hotell samt vad måste vi se?

Hej!
Nu är vårens resa bokad, denna gång till Zakynthos och Amaryllis hotell i Kalamaki. Någon som har erfarenheter av hotellet?
Vi är två vuxna som reser tillsammans med två barn på 2 och 4 år och vi har planer på att hyra bil ett par dagar. Vad får vi inte missa på ön?
Hur brukar vädret vara i slutet av Maj?
Tack på förhand!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-10-26, 13:47
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Zakynthos maj, amaryllis hotell samt vad måste vi se?

Majan bodde i Kalamaki tidigare i år och var mycket nöjd med val av resmål. Du kan läsa vad hon skrev när hon kom hem här. Om ni hyr bil två dagar hinner ni i stort sett se hela ön. Gillar ni spektakulära stränder får ni inte missa Smugglers Wreck, men dit kan man endast ta sig med båt. Från Kalamaki är det nära till Vassilikoshalvön där det finns många fina sandstränder.

Hur vädret blir är svårt att säga, vädret är så konstigt nu för tiden. Vi har inte varit på Zakynthos i slutet av maj, men i mitten av juni, och då var det över 40 grader, men det var extremt.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-10-28, 08:07
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Zakynthos maj, amaryllis hotell samt vad måste vi se?

Hej!
Nåt jag tycker ni inte ska missa är stranden Porto Zorro mellan Argassi och Vassilikos. Fantastiska klippformationer, kristallklart vatten och fin sandstrand Passa på att smörja in er med den "renande och hälsosamma" leran som finns en bit ner i marken vid stranden. Grekerna visar mer än gärna hur ni ska göra På min sida finns lite foton på stranden.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-10-28, 19:33
jonnnas avatar
jonnna jonnna är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Vaggeryd
Inlägg: 20
Standard Sv: Zakynthos maj, amaryllis hotell samt vad måste vi se?

Smugglers wreck känns självklart både från båt och utkiksplats. Jag söker nu efter de små pärlorna som inte är de största turistställerna!
Den sista stranden ska jag absolut lägga på minnet, lät mysigt! Tack!
Finns det några mysiga byar på ön som vi inte får missa?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-10-28, 21:37
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Zakynthos maj, amaryllis hotell samt vad måste vi se?

Jonna, det finns mycket "mysigt" i trakterna där ni ska bo men allt är ju i betraktarens ögon mätt...
Zakynthos stad tycket inte jag är så speciellt "mysig"men bilar man runt lite så kan man ju göra stopp när man vill. Vi har sett mycket fint när vi kört fel eller letat efter nån speciell plats
Inte för att göra er besvikna men jag tycket Smugglers Wreck är övetskattat och inte värt pengarna att köpa utflykt för. Nu är ju detta MIN åsikt, många andra håller säkert inte med. Jag skulle hellre satsa på en Sködpaddutflykt på fin båt från Laganas.

Senast redigerad av Kajja den 2015-10-28 klockan 21:42.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 20:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT