Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-02-09, 08:17
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Underforum Loutraki

Vi är på väg att bosätta oss delar av året i Loutraki o undrar om det finns fler skandinavier i området ? Kan man lägga till ett underforum till fastlandet ?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-02-09, 12:01
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Underforum Loutraki

Loutraki er fin! Gratulerer med delvis bosetting!

Loutraki ligger i Korinthia fylke, så byen hører, iallfall administrasjonsmessig, til Peloponnes. Når det er sagt har jeg ikke noe å si imot ditt ønske om eget forum. Skjønt, om alle som var delvis bosatt i Hellas skulle få sitt sted på eget forum, kan det bli mange av dem
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-02-09, 12:40
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Underforum Loutraki

Du har så rätt i att det kan bli många underforum. Vi seglar i Medelhavet o är med i Kryssarklubben, där har man skapat en struktur som gör att man kan söka på land, ö, stad etc samt även att man kan söka människor o båtar utifrån tillfällig position, vilket har lett till många träffar med nya människor som har ett gemensamt intresse.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-02-09, 14:20
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Underforum Loutraki

Ja, skjønner poenget!

Da jeg begynte å bo i Nafplio, tok det ikke lang tid før jeg fikk høre om og ble introdusert til "skandinavene", fikk spørsmål om jeg ville ha telefonnummeret til dem e.lign. I såpass små byer (regner med det gjelder over alt), er grekerne snare til å fortelle om at "det bor en svenske nær Takis taverna" eller at "søskenbarnet til en kompis av broren min er gift med en norsk kvinne". Svensken ved Takis taverna eller hun som er gift med grekeren, vil vite om de andre skandinavene i området.

Vi er få skandinaver i Nafplio-området, men det bor forholdsvis mange briter i Tolo. De kom jeg raskt i kontakt med, via en finsk kvinne som bodde her. Og fordi de har en vandregruppe som nesten hver uke i vinterhalvåret legger ut på turer til fots i distriktet, hadde vi felles interesser og er blitt gode venner. Det er en u-gresk ting å gjøre, dette med vandreturer i naturen, så jeg fikk ikke mine greske venner med på noe tilsvarende. (selv om grekerkjæresten er ivrig deltaker rett som det er).
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-02-09, 16:42
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Underforum Loutraki

Det är ju de bofastas skriverier som är de mest intressanta i forumet tycker jag. Det är så intressant att höra om vardagslivet i Grekland under året.

Sen om det ska vara "hörnor" eller underforum är ju en fråga för admin. (Nu är det väl tyvärr 5-6 hörnor" som är helt inaktiva. Kanske några kunde bytas ut?)

Fast underforum blir ju något annat än en hörna ....Men skrivs det mycket om en plats så brukar det väl till slut bli ett särskilt underforum ?

Loutraki ska bli intressant att se!

Lissi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-02-09, 16:53
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Underforum Loutraki

Citat:
Ursprungligen postat av Spizeman Visa inlägg
Vi är på väg att bosätta oss delar av året i Loutraki o undrar om det finns fler skandinavier i området ? Kan man lägga till ett underforum till fastlandet ?
Vi skapar gärna en underforum, men bara om det skrivs om ämnet. Just nu är det väldigt få inlägg om Loutraki, men det kanske kommer. Det skulle egentligen finnas underforum om en del platser, bland annat på Peloponeoss, som Nafplio, Koroni och Kardamili.

Men, som sagt, börjar det skrivs mycket om Loutraki så blir det ett underforum. Ibland tror man (jag) att det ska skrivas mer om en plats, men det hjälper inte även om det finns ett underforum. Spetses är ett bra exempel på det.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-02-09, 17:03
Spizemans avatar
Spizeman Spizeman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2014
Ort: Gislaved
Inlägg: 800
Standard Sv: Underforum Loutraki

Tack för bra svar, jag är helt enig i frågan, skrivs det inget så är det ju ingen idé att skapa en undergrupp. Det var bara en tanke jag hade.
Däremot så skulle jag tänka mig Nafplio som en betydligt intressantare plats, men då krävs det som sagt att det skrivs om platsen.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2016-02-09, 17:19
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Underforum Loutraki

Citat:
Ursprungligen postat av Spizeman Visa inlägg
Däremot så skulle jag tänka mig Nafplio som en betydligt intressantare plats, men då krävs det som sagt att det skrivs om platsen.
Om Nafplio skrivs det mycket, och det borde finnas ett underforum. Ska försöka fixa det. Är tyvärr lite indisponibel för tillfället.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT