Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Naxos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-03-18, 14:47
Melan Melan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 11
Standard Parga, Skiathos vs Naxos

Jag och min pojkvän har tidigare varit i Parga och på Skiathos. Speciellt Skiathos blev vi väldigt förtjusta i men då vi nu vill prova på ngt nytt funderar vi på Naxos! Är det någon som har varit på alla tre (två) ställen och kan jämföra dessa? Vi vill ha fina bad och en mysig by/stad att äta en god middag i på kvällen!

Tacksam för svar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-03-18, 16:07
Ella Ella är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 250
Standard Sv: Parga, Skiathos vs Naxos

Naxos kommer att passa er alldeles utmärkt. Underbara bad, lätt att ta sig runt på moppe, folktomma stränder även i högsäsong - och en mysig stad. Bra restauranger, fina gränder att promenera i och ett alldeles lagom folkliv att betrakta från en bar på hamnpromenaden framåt kvällen. Jag har varit på Naxos många gånger: med mor och far i unga år, med partyvänner senare och på sistone med sambon. Naxos har något som passar alla och lever alltid upp till mina förväntningar. Förra året satt vi och vantrivdes så smått på Patmos (fy bubblan, vilket tråkigt ställe!) och funderade på om vi kunde ta oss till Naxos på något sätt. Då gick det inte, men längtan finns alltid.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-03-19, 14:34
Janets avatar
Janet Janet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 731
Standard Sv: Parga, Skiathos vs Naxos

Jag har inte varit på Skiathos.. men däremot i Parga och på Naxos.
Jag gillar Parga bättre än Naxos, det är betydligt lugnare och mindre, inte alls så mycket trafik..
Naxos är också väldigt härligt, portaran i solnedgången gör ön värt ett besök, bara den. Och så finns det ju mängder av tavernor och restauranger att välja på.. det är härligt på kvällen, lite puls skulle jag vilja säga att det är. Åtminstone under högsäsong när jag varit där. Tror Naxos passar alla, kanske inte de som vill ha partypartyparty-och-inget-mer-stämning, men annars - tror man kan säga att det är perfekt för en hel familj med små barn, tonåringar, medelålders och så mormor.
Observera att jag nu pratar om Naxos stad, det är säkert betydligt lugnare i Agia Anna och Plaka.. men där har jag mest bara åkt igenom så jag uttalar mig inte om dem. (Förutom att det finns härliga stränder där...)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-03-20, 09:16
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Parga, Skiathos vs Naxos

Citat:
Ursprungligen postat av Melan
Jag och min pojkvän har tidigare varit i Parga och på Skiathos. Speciellt Skiathos blev vi väldigt förtjusta i men då vi nu vill prova på ngt nytt funderar vi på Naxos! Är det någon som har varit på alla tre (två) ställen och kan jämföra dessa? Vi vill ha fina bad och en mysig by/stad att äta en god middag i på kvällen!

Tacksam för svar!
Jag har varit i både Parga och på Skiathos. Man kan väl säga att Naxos är en mix mellan Parga och Skiathos. Stränderna är ungefär lika bra på Naxos som på Skiathos, om än inte lika många. Parga stad är mysigare än Naxos stad, men Naxos stad (och hela Naxos) är mer genuint. Ni kommer definitivt inte bli besvikna om ni väljer Naxos.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-03-20, 11:27
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Parga, Skiathos vs Naxos

Säger som Janne att Naxos stad är mer genuint än Parga. Mycket lättare att hitta god traditionell mat i Naxos stad och bättre affärer. Stränderna utanför städerna är fina på båda öarna men jag tror nästan Naxos stränder är snäppet bättre. Naturen är vackrare i Parga med omgivningar men på Naxos är det relativt enkelt att besöka fina byar.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT