Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-07-17, 21:02
Neta Neta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 70
Standard Hotell Iolkos

Sitter och tittar på hotell iolkos i karpathos stad och det låter ju lovande. Någon som bott där som vet något? Har även tittat på hotell Atlantis, vad säger ni om det?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-07-17, 21:23
Kajsa Kavat Kajsa Kavat är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 24
Standard Sv: Hotell Iolkos

Citat:
Ursprungligen postat av Neta Visa inlägg
Sitter och tittar på hotell iolkos i karpathos stad och det låter ju lovande. Någon som bott där som vet något? Har även tittat på hotell Atlantis, vad säger ni om det?
Atlantis har jättebra läge mellan stan och stranden men frukosten är inte mycket att hurra för. Sängarna är ganska hårda.
Atlantis har pool och då jag bodde på nedre botten vid poolen hade jag möjlighet att utnyttja den dygnet runt mer eller mindre vilket jag värdesatte. Poolområdet är inte stort men det dög då ingen ligger där hela dagarna.

Senast redigerad av Kajsa Kavat den 2013-07-17 klockan 21:39.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-07-17, 23:08
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Hotell Iolkos

Vi bodde på Iolkos för 7-8 år sedan. Ganska länge sedan så det kan ju ha ändrats. Mina minnesbilder från det var:

- Ganska centralt läge, strax ovanför busstationen. REJÄL uppförsbacke från busstationen till hotellet.

- Poolen var då inte så särskilt lockande. (Är inte så förtjusta i pool så det gjorde inte oss något).

- Frukosten helkass, då!!!

- Rummet och balkongen kändes lite ålderstigna.

............ men som sagt, detta var länge sedan och kan ju ha ändrats (utom backen )

Masse
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-07-18, 11:16
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell Iolkos

Citat:
Ursprungligen postat av Neta Visa inlägg
Sitter och tittar på hotell iolkos i karpathos stad och det låter ju lovande. Någon som bott där som vet något? Har även tittat på hotell Atlantis, vad säger ni om det?
Jeg har ikke erfaring med disse hotellene, det er mange å velge blant i Pigadia

Om du fortsatt tenker på "Kalimera"? - jeg har lagt ut et par bilder av utsikt fra terrassen i tråden din , du har kanskje sett dem...?
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-07-18, 14:35
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Re: Hotell Iolkos

Bodde på Atlantis för några veckor sedan. Hade rum med balkong ut mot havet och hamnen; helt fantastisk vy! Älskade den balkongen, morgonsol och eftermiddags svalka! Fräscht rum o badrum m duschdrdaperi och kant till duschen!! Ovanligt sköna sängar för att vara Grekland tyckte vi. Frukosten urkass dock! Köpte mig en hink yougurt o honung som jag åt till sammans med pulverkaffet vi haft med, då blev även frukosten en höjdare där på min underbara balkong!
Läget på hotellet är kanon. mitt i stan men ändå lite på sidan och nära stranden. Kan absolut tänka mig att bo där igen!
Tänk vad lustigt det är ändå, Kajsa Kavat skriver om rummen på baksidanvid polen. som hon gillar ..jag skulle aldrig vilja bo där så visst är det tur att vi är olika! Vi testade inte polen alls men det såg helt ok ut. Väldigt litet o instängt men rent o fint.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-07-18, 14:56
Neta Neta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 70
Standard Sv: Hotell Iolkos

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Jeg har ikke erfaring med disse hotellene, det er mange å velge blant i Pigadia

Om du fortsatt tenker på "Kalimera"? - jeg har lagt ut et par bilder av utsikt fra terrassen i tråden din , du har kanskje sett dem...?
Ja tack så mycket! Vi väljer mellan iolkos och kalimera, dem är nämligen billigast
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-07-18, 17:28
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 188
Standard Sv: Hotell Iolkos

Citat:
Ursprungligen postat av Neta Visa inlägg
Vi väljer mellan iolkos och kalimera, de är nämligen billigast
I så fall ska ni absolut välja Kalimera! Läget är SÅ mycket bättre, alldeles vid stranden, nära till allt och utan mördarbacke.

Karin
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-07-18, 18:09
emma emma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Inlägg: 436
Standard Re: Hotell Iolkos

Iolkos vet jag inget alls om men Kalimera gick vi förbi flera ggr och det såg riktigt trevligt ut med perfekt läge!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-07-18, 20:52
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell Iolkos

Vi trives s å utrolig godt på "Kalimera"
ANBEFALES
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-07-18, 21:42
camarina camarina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 42
Standard Sv: Hotell Iolkos

Har bott 2 ggr på kalimera och trivs utmärkt. Ett perfekt hotell nära till både strand och stad. Underbar utsikt. Vi återkommer dit nästa år igen.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-07-18, 22:13
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Hotell Iolkos

Har bott både på Iolkos och Kalimera. Skulle valt Kalimera igen om jag skulle välja. Gärna på översta våningen där man har den här utsikten.

Masse

Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-07-18, 23:26
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Hotell Iolkos

Vi bodde i øverste etasje på Kalimera. med stor balkong ,
i vår - og nede med terrasse i fjor høst
Det er veldig fin utsikt både oppe og nede, j e g ville heller bo nede enn å ha liten balkong oppe, om jeg kunne velge
Og, dersom det betyr noe, wifi virker best nede
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-07-19, 08:01
Susies avatar
Susie Susie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Birkerød
Inlägg: 1 470
Standard Sv: Hotell Iolkos

Sidst jeg rejste uspecificeret til Karpathos havnede jeg på Iolkos. Som nævnt ligger den på toppen af en stejl bakke, og det er et slidt hotel, men værelserne har god størrelse, og der er gode store balkoner. Grunden til at jeg alligevel ikke vil anbefale Iolkos er personalet. Aldrig har jeg boet et sted, hvor personalet var så usympatiske og ligeglade med deres gæster. Jeg kender ikke Kalimera, men det kan kun være et bedre alternativ.
Rigtig god ferie
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT