Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2005-10-07, 22:44
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Tavernafrågor

Citat:
Ursprungligen postat av a_fellman
Käkade på Taverna under the Trees igår tillsammans med Mikke igår och efteråt ett bad och en tupplur på stranden.
Nu vill jag vältra mig i längtan... får man fråga vad ni åt?
Svara med citat
  #22  
Gammal 2005-10-08, 09:55
a_fellmans avatar
a_fellman a_fellman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Järfälla
Inlägg: 67
Standard Sv: Tavernafrågor

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Nu vill jag vältra mig i längtan... får man fråga vad ni åt?

Det var bara en snabblunch kombinerad med frukost som Mikke (Mr Handyman)inte hunnit med pga alla sina åtagannden. Vi åt souvlakisticks, tazikiki och french fries med tillhörande drycker. Men det var gott. Ett engelskt par som Mikke kände och som varit där 27 gånger åt en kollosal grekisk sallad som heller inte verkade gå av för hackor. Allt väldokumenterat och kommer så småningom på hemsidan.

Anita & Sten-Anders
Svara med citat
  #23  
Gammal 2005-10-08, 11:02
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Tavernafrågor

Citat:
Ursprungligen postat av a_fellman
Ett engelskt par som Mikke kände och som varit där 27 gånger åt en kollosal grekisk sallad som heller inte verkade gå av för hackor.
Det gjorde de även förra hösten när Cia och jag var där tillsammans med Mikke De sitter vid det högra bordet och hade precis avslutat jättesalladen när vi kom upp ur vattnet.




Sedan träffade vi dem på Ängelns Liv en kväll. Mkt trevliga och kunniga om Karpathos. Om jag inte har fattat fel så är det de som gör sajten In Karpathos. Nån som vet säkert?
Svara med citat
  #24  
Gammal 2005-10-18, 21:01
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Tavernafrågor

....nja, menar du det engelska paret som alltid aker mc till TUTT(Taverna under the tree)??Frank heter snubben och den yppiga&trevliga blondin-frun som jobbar pa polisen glommer jag alltid bort vad hon heter....
Dom bor visst i Birmingham och jag tror inte att dom driver siten InKarpathos, som forresten flaggar for sig pa en husfasad vid hamnen.....Om jag minns raett, sa er det ett grekiskt par.

Frank&fru aer flitiga besokare pa on och kan ofta ses pa kvallarna pa Caf'e Karpathos,daer vi xenos samlas och trostar varann....eller hakkar, eller nat annat, vad vet jag.....Har varit vaeldigt lite daer denna gang,kanske for att jag bor i andra aenden av stan, sa det blir inte att jag drar in dit pa kvaellen, utan kommer hem vid 9-tiden, duschar och sen gar jag och laegger mig med en bok eller tretton....
I morse vaknade jag ur en underbar drom av att nan korde med tryckluftsborr.....
Somndrucken vacklade jag ut i fillingarna och letade efter kaellan till oljudet.....Mycket riktigt, utanfor satt Georgios pa lut och dundrade med en tocken borr....Det visade sig att huset rort sig litet och en spricka blivit foljden, sa regnvattnet som rinner laengs vaeggen kommer in i kaellaren....sa var det med det....Ingen sovmorron for mig, icke...Det var bara att dra pa sig kortisarna och sticka ut och (forsoka) jogga nan meter eller tva, nu naer jag hade publik dessutom, haha....
Lyckades ta mig upp (naestan) till fotbollsplanen,daer jag vaende och gick hem, tills jag kom inom synhall for Georgios, men han SAG mig inte, den rackarn.....
Det bidde en liten lur pa stranden istaellet....
Mikke

Senast redigerad av Mikke den 2005-10-18 klockan 21:03.
Svara med citat
  #25  
Gammal 2005-10-18, 21:19
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Handen
Inlägg: 3 191
Standard Sv: Tavernafrågor

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke
jag tror inte att dom driver siten InKarpathos, som forresten flaggar for sig pa en husfasad vid hamnen.....Om jag minns raett, sa er det ett grekiskt par.
InKarpathos drivs av George och Sophie Felix. En rätt trevlig sajt med massor av bilder. I fotoalbumet finns några foton av Ilias på Faros...

Karin

Senast redigerad av inkfish den 2005-10-18 klockan 22:37. Anledning: Otillåten länk/hemsidesreklam
Svara med citat
  #26  
Gammal 2005-10-18, 21:24
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Tavernafrågor

Citat:
Ursprungligen postat av karinafp
InKarpathos drivs av George och Sophie Felix.
Jo jag vet att de heter så, men någon har en gång sagt att det är det engelska mc-paret. Och jag mindes inte vad de heter, men nu när Mikke sa det, så kommer jag ihåg att mannen heter Frank. Men kvinnan??? Minns du, Cia?
Svara med citat
  #27  
Gammal 2005-10-18, 21:56
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Tavernafrågor

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Jo jag vet att de heter så, men någon har en gång sagt att det är det engelska mc-paret. Och jag mindes inte vad de heter, men nu när Mikke sa det, så kommer jag ihåg att mannen heter Frank. Men kvinnan??? Minns du, Cia?

Absolut ingen aning.Var inte Vid TUTT i år
Svara med citat
  #28  
Gammal 2005-10-18, 22:04
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Tavernafrågor

Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler
Absolut ingen aning.Var inte Vid TUTT i år
Men det var på ISTA vi pratade med dem, inte på TUTT. Där hälsade vi bara som hastigast på dem.
Dessutom var det ifjol
Svara med citat
  #29  
Gammal 2005-10-18, 22:10
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Tavernafrågor

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Men det var på ISTA vi pratade med dem, inte på TUTT. Där hälsade vi bara som hastigast på dem.
Dessutom var det ifjol


ISTA ?????????? I zoi ton angelo

Senast redigerad av ciakoohler den 2005-10-18 klockan 22:15.
Svara med citat
  #30  
Gammal 2005-10-18, 22:18
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Tavernafrågor

Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler
ISTA ?????????? I zoi ton angelo
Stavas det med Z? Då var det ju inte underligt att du inte fattade först
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT