Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Kos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-02, 23:12
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sala
Inlägg: 532
Standard Ingen mer till Kos?

Undrar om det inte är någon mer som ska åka till Kos över Midsommar?
Verkar inte vara sådär jättepopulär ö eller har jag fel?
Hoppas för vår egen del att allt blir positivt så jag berätta goa saker om den när vi kommer hem!
/Kerstin i ett regnigt Sala/
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-17, 20:54
moelvs avatar
moelv moelv är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Moelv, Norge
Inlägg: 286
Standard Sv: Ingen mer till Kos?

Vi har vært på Kos i september flere ganger, og synes det er en koselig øy. Det er fint å sykle der, eller kjøre moped, det er ikke så store avstander. I byen Kos er Lambi beach den beste etter vår smak.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-18, 18:36
Electra62 Electra62 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 2
Standard Sv: Ingen mer till Kos?

Har bott på Kos i sju år och tycker att ön visst har sin charm. Sen har det ju tyvärr skrivits mycket negativt i pressen om Kos dom senaste åren. Åk båtturer och besök dom olika stränderna/byarna, orkar ni så hyr cykel annars går det bussar överallt.(Trafiken är inte den lugnaste så moped bör man bara köra om man är van)
Mitt favoritställe är Sia en underbar bergsby. Undvik dom dyra restaurangerna som ligger i hamnen, gå in på smågator och gränder eller fråga på hotellet. Många pratar svenska då vi är många svenskor som varit bosatta/gifta där.
Trevlig resa/Carina
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-18, 20:50
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2005
Ort: Sala
Inlägg: 532
Standard Sv: Ingen mer till Kos?

Undrar hur det är i Kos stad, finns det en s.k. gammal del i staden eller är allt lika? Dum fråga kanske men jag längtar till det där riktigt genuina som man kan hitta t.ex. i Chania och Rhodos stad. Smala gränder och mysiga tavernor med god *grekisk mat*.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-18, 23:41
Guhawis avatar
Guhawi Guhawi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2008
Ort: Furulund
Inlägg: 49
Standard Sv: Ingen mer till Kos?

Citat:
Ursprungligen postat av Millie Visa inlägg
Undrar hur det är i Kos stad, finns det en s.k. gammal del i staden eller är allt lika? Dum fråga kanske men jag längtar till det där riktigt genuina som man kan hitta t.ex. i Chania och Rhodos stad. Smala gränder och mysiga tavernor med god *grekisk mat*.
Genuint vet jag inte........men vi skall "återvända" till Kos i år, lär anlända på midsommarafton om allt går som planerat. Och vi återvänder för att vi har en väldigt positiv bild (minne) av Kos och Kos Stad. Dom mysiga gränderna som man vandrar upp och ner på kvällarna. Den fina torget med saluhallen och den stora kyrkan med den överväldigande bouganvillen. Utgrävningar mitt i staden och alla fina stränder runt om ön.
Ön har en genuin och intressant historia, så det finns massor att läsa om man vill, innan man reser.
Jag tror inte ni blir besvikna. Ni lär hitta era mysiga gränder och ni kommer sannolikt att höra historiens vingslag.

Ha en helt underbar semester!
//Guhawi
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-06-03, 23:02
BrittMaries avatar
BrittMarie BrittMarie är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lidköping
Inlägg: 146
Standard Sv: Ingen mer till Kos?

Citat:
Ursprungligen postat av Millie Visa inlägg
Undrar hur det är i Kos stad, finns det en s.k. gammal del i staden eller är allt lika? Dum fråga kanske men jag längtar till det där riktigt genuina som man kan hitta t.ex. i Chania och Rhodos stad. Smala gränder och mysiga tavernor med god *grekisk mat*.
Ja, det finns en "Old Town". Mycket butiker men numera även cafén, barer och tavernor. I en annan tråd rekommenderade jag Tavernan Megalos Alexandros som ligger i Gamla Stan granne med kyrkan.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT