Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-08-28, 21:38
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Nu är det nära

Snart är vi där, min vännina och jag. På lördag åker vi till Platanias för tredje gången. Just nu håller jag på att längta ihjäl mig när jag går här och plockar fram till packningen, trodde jag var proffs på att packa efter alla resor genom åren, men icke sa Nicke. Har säkert för mycke med mig denna gången också.Någon annan som har samma erfarenhet som jag?

Ok ha de gott här hemma ni som inte ska till Grekland nu.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-08-28, 21:55
Acinom Acinom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Tierp
Inlägg: 42
Standard Sv: Nu är det nära

Låter underbart med Kreta igen! Var i Platanias i juni för sjunde gången och håller fullkomligt med om packningen, alltid för mkt kläder med sig - kan vara bra att ha tänker man....vore bättre att lägga i lite o sedan kunna köpa med sig lite mera hem. "Sörjer" lite att inte åka tillbaka till detta underbara "land" i höst, blir Kroatien istället, så kan det bli när flera skall bestämma. I vår blir det garanterat Kreta igen. Skulle vilja prova Blue Dome i vår.
Ha en underbar resa!




Citat:
Ursprungligen postat av Lotti Visa inlägg
Snart är vi där, min vännina och jag. På lördag åker vi till Platanias för tredje gången. Just nu håller jag på att längta ihjäl mig när jag går här och plockar fram till packningen, trodde jag var proffs på att packa efter alla resor genom åren, men icke sa Nicke. Har säkert för mycke med mig denna gången också.Någon annan som har samma erfarenhet som jag?

Ok ha de gott här hemma ni som inte ska till Grekland nu.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-08-28, 21:56
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Nu är det nära

Ha det så gott jag smyger med som en sparv.
Detär varmt just nu 21.30 26° blå klar himme. Fre, lö, sön, mån 28-32° växlande molnighet. Risk för regnskur på lördag natt och söndag natt sedan brukar det blåsa bort. Värmen är stabil.

Uffe
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-08-28, 22:36
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Nu är det nära

Ha HA Ha komiskt!!! Vi ska bo på Blue Dome för tredje gången. Jättebra hotell, rekomenderas verkligen!
Citat:
Ursprungligen postat av Acinom Visa inlägg
Låter underbart med Kreta igen! Var i Platanias i juni för sjunde gången och håller fullkomligt med om packningen, alltid för mkt kläder med sig - kan vara bra att ha tänker man....vore bättre att lägga i lite o sedan kunna köpa med sig lite mera hem. "Sörjer" lite att inte åka tillbaka till detta underbara "land" i höst, blir Kroatien istället, så kan det bli när flera skall bestämma. I vår blir det garanterat Kreta igen. Skulle vilja prova Blue Dome i vår.
Ha en underbar resa!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-08-28, 22:37
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Nu är det nära

Låter ju helt underbart med värmen, här i Skåne har det kännt som höst hela veckan. Nu längtar jag ännu mer.
Citat:
Ursprungligen postat av ulfwiman Visa inlägg
Ha det så gott jag smyger med som en sparv.
Detär varmt just nu 21.30 26° blå klar himme. Fre, lö, sön, mån 28-32° växlande molnighet. Risk för regnskur på lördag natt och söndag natt sedan brukar det blåsa bort. Värmen är stabil.

Uffe
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-08-29, 10:02
nekjam nekjam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2005
Ort: Sikeå
Inlägg: 433
Standard Sv: Nu är det nära

Kul!
Vi åker till Rethymnon på torsdag nästa vecka.
Ligger din ort bredvid Chania eller?

Ha en trevlig semester för det tänker jag ha.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-08-29, 13:35
Acinom Acinom är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Ort: Tierp
Inlägg: 42
Standard Sv: Nu är det nära

Vilket sammanträffande!!!
Vi hade bokat Blue dome i våras men bokade om för att vi fick resesällskap och de fick inte plats. Då blev det Thalassa istället och det var också helt underbart!! Ja vad kul att höra! Skall vara ute i god tid och boka till våren! Skriv gärna när ni kommer hem o berätta mera!
Ha det underbart!!!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-08-29, 16:47
Lottis avatar
Lotti Lotti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 234
Standard Sv: Nu är det nära

Ja det ligger ca 30 min med buss från Chania stad, efter Agia Marina. Men inte nära Rethymnon så vi ses nog inte.
Ha nu en trevlig semester så hörs vi kanske här när vi kommit hem.
Citat:
Ursprungligen postat av nekjam Visa inlägg
Kul!
Vi åker till Rethymnon på torsdag nästa vecka.
Ligger din ort bredvid Chania eller?

Ha en trevlig semester för det tänker jag ha.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-08-30, 00:52
KarinL KarinL är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2006
Inlägg: 91
Standard Sv: Nu är det nära

Härligt Härligt!
Snart är det dags igen för en helt underbar semester. Ska åka med mina två tjejer på 17 o 20 år. Hur mysigt kan det bli? Äta gott, dricka gott, bada, sola o umgås. En utekväll lär det nog bli.
Blue Dome har vi bott på ett år ni varit i Platanias. Helt otroligt bra. Likaså har vi bott på Indigo Mare o det var såååå himla trevligt. Ska bo på Meduosa nu o hoppas på en kanonvecka. Varför längtar man så mycket till detta? Vad gör att man bara älskar Kreta?
Hoppas på att träffa lite kul folk när vi kommer dit.
Ha det gott alla Greklandsälskare

//Karin
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:33.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT