Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-09-13, 00:28
IngegerdNs avatar
IngegerdN IngegerdN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm / Rethymno
Inlägg: 228
Standard Fyndpris!

Vilket fynd! Jag har hittat en enkelbiljett till Chania med Apollo för 398 kronor, avresa den 25 september! Vem kan motstå det? Mitt problem nu är om jag skall stanna i 4 eller 5 veckor... (Helst skulle jag vilja övervintra i Rethymnon, men av olika anledningar är det inte möjligt för närvarande.)

Ingegerd
som reser till Rethymnon om bara 12 dagar, 6 timmar, 36 minuter.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-09-13, 00:34
marängen marängen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Inlägg: 2
Standard Sv: Fyndpris!

Hej Ingegerd!.
Visst är det billigt med enkelbiljetter men hur blir det med hemresan sedan undrar jag?.
Hur kan man bo där under så måmga veckor?.Har man hus elelr lägenhet så förstår jag naturligtvis men om man ska hyra rum vad kostar det?.

Hälsningar Marängen som ochså vill resa
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-09-13, 08:43
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Fyndpris!

Jag åker ner för 398 kr den 1 oktober. Hem 30 oktober 950 kr med Norwegian. Helt ok priser!
Gunilla
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-09-13, 10:11
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Sv: Fyndpris!

Visst är det härligt att få en stol till detta pris
En gång hade vi turen att boka några sekunder efter 24.00 på natten för vår bokning och fick ner resan till Kreta för 1:- mitt bästa klipp hittills.
Vi visste inte om erbjudandet utan jag bokade fel först och fick annulera första bokningen så kom det sig att tiden flög iväg den kvällen.
Hemresan blev 1200:- för 2 pers, helt ok det med.
Myssa...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-09-18, 12:35
IngegerdNs avatar
IngegerdN IngegerdN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm / Rethymno
Inlägg: 228
Standard Sv: Fyndpris!

Citat:
Ursprungligen postat av marängen Visa inlägg
Hur kan man bo där under så måmga veckor?.Har man hus elelr lägenhet så förstår jag naturligtvis men om man ska hyra rum vad kostar det?.

Hälsningar Marängen som ochså vill resa
Jag har turen att äga en pyttelägenhet på strandpromenaden i Rethymnon, vet därför tyvärr inte vad det kostar att hyra rum, men antar att man kan hyra ganska billigt under lågsäsong.

Citat:
Ursprungligen postat av Wardakis Visa inlägg
Hem 30 oktober 950 kr med Norwegian. Helt ok priser!
Gunilla
Inte avundsjuk på det priset alls; vågade tyvärr inte boka när det fanns tillgängligt, då jag inte visste hur det skulle bli med min höstresa. Jag får vara nöjd med att betala 1756 kr för hemresan den 30 oktober...
Ser att vi reser hem samtidigt med Norwegian, kanske får vi sällskap?
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-09-18, 12:40
Wardakiss avatar
Wardakis Wardakis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Gävle
Inlägg: 1 338
Standard Sv: Fyndpris!

Kul Ingegerd, jag har noterat att du är intresserad av Kalimeraträffen! Så bra att vi åker hem med samma plan, en kompis till, hon ska vara i Rethymnon vår sista vecka, ska även hon åka med samma. Vi kan diskutera om vi kan samåka när vi träffas! Jag skickar mina telefonnummer till din inbox.
Gunilla
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-10-12, 20:47
Joppan Joppan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Luleå
Inlägg: 292
Standard Sv: Fyndpris!

Citat:
Ursprungligen postat av myssa Visa inlägg
Visst är det härligt att få en stol till detta pris
En gång hade vi turen att boka några sekunder efter 24.00 på natten för vår bokning och fick ner resan till Kreta för 1:- mitt bästa klipp hittills.
Vi visste inte om erbjudandet utan jag bokade fel först och fick annulera första bokningen så kom det sig att tiden flög iväg den kvällen.
Hemresan blev 1200:- för 2 pers, helt ok det med.
Myssa...
Har också lyckats för ca 6 år sedan, fick ner hela familjen 4 pers för 596:- enkel väg, 148.-/pers !!!tjejen i incheckningen höll på svimma, hem betalade vi 1100:-/pers hem så flygstolarna blev billiga det året!!
//Joppan
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-10-12, 21:29
bopia bopia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Älvsjö
Inlägg: 188
Standard Sv: Fyndpris!

Citat:
Ursprungligen postat av Wardakis Visa inlägg
Kul Ingegerd, jag har noterat att du är intresserad av Kalimeraträffen! Så bra att vi åker hem med samma plan, en kompis till, hon ska vara i Rethymnon vår sista vecka, ska även hon åka med samma. Vi kan diskutera om vi kan samåka när vi träffas! Jag skickar mina telefonnummer till din inbox.
Gunilla
Här är kompisen som oxå åker från Chania den 30/10 med Norwegian. När ska ni ha Kalimeraträffen? Hoppas det är någongång under sista veckan så jag kan vara med
Jag bokade min resa i slutet av juli utresa för 249kr o hemresa för 890kr o 180kr för en resväska tor..Det tycker jag är ett toppenpris..))

Vi ses snart,bara 11 dar kvar.Pia
Svara med citat
  #9  
Gammal 2010-10-14, 23:05
IngegerdNs avatar
IngegerdN IngegerdN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm / Rethymno
Inlägg: 228
Standard Sv: Fyndpris!

Citat:
Ursprungligen postat av bopia Visa inlägg
Här är kompisen som oxå åker från Chania den 30/10 med Norwegian. När ska ni ha Kalimeraträffen? Hoppas det är någongång under sista veckan så jag kan vara med
Jag bokade min resa i slutet av juli utresa för 249kr o hemresa för 890kr o 180kr för en resväska tor..Det tycker jag är ett toppenpris..))

Vi ses snart,bara 11 dar kvar.Pia
Kul att få kontakt med dig, Pia! Jag har redan talat med Yvonne och Gunilla om att ha en träff hos mig sista veckan när du är här, kanske det bara blir vi fyra men om det är flera kalimerianer i Rethymno då så är alla välkomna att höra av sig!

Just nu har vi en värmebölja med stark blåst beroende på att vinden ligger på från Libyen; det sägs att det skall lugna sig till helgen... Jag behåller gärna värmen, men avstår från den kraftiga vinden.

Grattis till ditt prisklipp! Det hade jag gärna kopierat, men tyvärr vågade jag inte boka några biljetter när de priserna fanns tillgängliga, då jag inte var säker på att kunna resa vid det tillfället.

Vi ses om bara någon vecka!

//Ingegerd
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT