Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-09-07, 18:12
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Vandring klostret till Eristos

Nu är den gjord, vandringen mellan klostret Aghios Pandeleimon och Eristos. Trots god kondition och vana att vandra tyckte jag att den var tuff att gå, mest då för höjderna. Jag är höjdrädd men bestämde mig för att klara denna i alla fall. Ca 8 km tog oss dryga 3 Tim, ibland svårt att hitta, mycket klättra upp och hasa ner men otroligt vackert. Otrolig värme och där det blev som svårast att hitta öppnade sig himlen och den kom en riktig störtskur. Glada och nöjda avnjöts sedan en sen lunch på Filoxenia mellan Eristos och Megalo Chorio, så fantastiskt gott. Egenodlade grönsaker så det blev både det ena och det andra, det stället får ni inte missa. Efter det en lugn vandring längst vägen hem till Livadia. Där njuter vi nu på balkongen och vilar våra ben. Ikväll kommer Sea Star med nya gäster.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-09-07, 20:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 377
Standard Sv: Vandring klostret till Eristos

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Nu är den gjord, vandringen mellan klostret Aghios Pandeleimon och Eristos. Trots god kondition och vana att vandra tyckte jag att den var tuff att gå, mest då för höjderna.
Grattis!

Vi gav upp när vi skulle göra den vandringen, just på grund av höjderna. Kommer antagligen inte våga på fler försök.

Citat:
Där njuter vi nu på balkongen och vilar våra ben. Ikväll kommer Sea Star med nya gäster.
Jag kan ser både er och Sea Star framför mig.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-09-07, 22:13
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Vandring klostret till Eristos

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Nu är den gjord, vandringen mellan klostret Aghios Pandeleimon och Eristos. Trots god kondition och vana att vandra tyckte jag att den var tuff att gå, mest då för höjderna. Jag är höjdrädd men bestämde mig för att klara denna i alla fall.
Härligt.. Grattis säger jag med! Visst är det en underbar känsla som infinner sig när man klarat av en upplevd svår/tuff vandring.. Vilken lycka!!..

Låter som en vandring helt i min smak.. som INTE är höjdrädd!!..

Sunny(som snart vandrar i de höga bergen på Amorgos igen)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-09-07, 22:26
sjöborrens avatar
sjöborren sjöborren är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Ort: Mälardalen
Inlägg: 3 274
Standard Sv: Vandring klostret till Eristos

Imponerande Elisabeth! Min vandring kommer att bli från Livadia till Àgios Joánnis. Den sträckan - och lite till - du springer varje morgon.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-09-07, 22:46
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Vandring klostret till Eristos

Dit ska jag imorgonbitti Birgitta och njuta av soluppgången. Så synd att vi missar varandra i år igen, vi får råda bot på det nästa år.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT