Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Östra Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-04-25, 15:23
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Varför så billigt?

Hej!


Jag har precis hjälpt ett par vänner att boka 11 nätter i Kreta. Dom ville ha så billigt som möjligt men ändå så bra som möjligt.


Jag fick i uppdrag eftersom jag älskar att sitta och planera resor och eftersom min resa till Parga redan är planerad och klar så tog jag mej an uppgiften gladeligen
Det som förbryllar mig är att det jag fann var så otroligt billigt


Jag hittade boende i Agios Nicolaos, 2 lägenheter med uteplats och havsutsikt, 2 vuxna 2 barn per lägenhet för bara 5000 kr!!!!! för 11 nätter.


Bara 1250 kr per person hur kan det vara så billigt? är det inget bra ställe att åka till var min första tanke!


Eller beror det på att det inte är så turistiskt där?


Det verkar för bra för att vara sant


(Dom ska åka den 29 aug - 9 september)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-04-25, 16:22
Ylva A Ylva A är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Östersund/Koutsounari
Inlägg: 1 440
Standard Sv: Varför så billigt?

Det var bra pris, men lägenheterna kostar ju lika mycket även om det bara bor två personer där och då blir det 2500 pp.
Agios Nikolaos är mycket turistiskt under högsäsong, men inte lika populärt för skandinaver som på 80-talet. Mycket shopping för turisterna, förutom alla barer och tavernor. Det blir nog bra för dina vänner tror
/ Jannis
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-04-25, 16:41
Kajjas avatar
Kajja Kajja är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2015
Ort: Jönköping
Inlägg: 3 734
Standard Sv: Varför så billigt?

Lite nyfiken på vad flyget kostar?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-04-25, 22:22
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Re: Varför så billigt?

Med ryan till Chania kostar det 1200 per person!

Dom har inte bokat flyg än, så vet ej vad det kommer kosta eller vart dom flyger till, det enda dom kollat än vad jag vet är med ryan till Chania.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-04-25, 22:40
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Re: Varför så billigt?

Citat:
Ursprungligen postat av theresa Visa inlägg
Med ryan till Chania kostar det 1200 per person!

Dom har inte bokat flyg än, så vet ej vad det kommer kosta eller vart dom flyger till, det enda dom kollat än vad jag vet är med ryan till Chania.


Det blir väldigt lång transfer... Bättre att titta på flygbiljetter till Heraklion.


// Malin
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-04-25, 22:59
Thopers avatar
Thoper Thoper är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2016
Ort: Vetlanda
Inlägg: 746
Standard Sv: Re: Varför så billigt?

Citat:
Ursprungligen postat av nilam Visa inlägg
Det blir väldigt lång transfer... Bättre att titta på flygbiljetter till Heraklion.


// Malin
Det är 19 mil från Chania till Agios Nikolaos. Vi körde den vägen i höstas.

/Thoper
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-04-26, 12:29
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Re: Varför så billigt?

Dette høres så billig ut at det neppe ligger nær by eller strand ihvertfall.
Da må man jo tenke busstransport eller kanskje leiebil også.
Og ja, det er veldig langt fra Chania flyplass. Hvis det er barn med som vil ha strand, kan jeg anbefale Agii Apostoli ikke langt fra Chania by. Hvis strand ikke er nødvendig, blir det jo flere valg. Men 5000 for 2 leiligheter - vi bodde i fjor på Vigla i Kalamaki og betalte ca 9000, og da var den ene ikke familierom heller. Og hotellet er jo meget forfallent etterhvert. Men sjarmerende og med en hyggelig vertinne.

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
  #8  
Gammal 2016-04-27, 07:20
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Varför så billigt?

51€ per natt i lågsäsong tycker inte jag är så billigt så att man behöver befara att det ska vara något konstigt med priset eller boendet. Jag har gjort bussresan från Chania till Ag.Nicholaus en gång, det är som andra redan skrivit en lång resa med bussbyte i Heraklion, eller det var i alla fall det då, det kan så klart ha ändrats, det var inte igår jag åkte dit, om inte minnet sviker mig så var det 2004.

Edit: Är priset för två lägenheter? Iså fall håller jag med om att det är väldigt billigt för en lägenhet med plats för fyra personer.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2016-04-27, 09:09
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 289
Standard Sv: Varför så billigt?

Min erfarenhet från både Spanien och Grekland är, när det vid några tillfällen verkat "För bra för att vara sant" så har det också varit just det, d v s inte riktigt så bra som jag trott. Värst var det en gång i Spanien för många år sedan. Bilade ner med fru och tre barn i många år. Vid ett tillfälle kom vi ner vid 11-tiden på kvällen till lägenhet som vi hyrt till "fyndpris". Helt obeboeligt. Bara att ta ett hotell vid motorvägen och söka ny lägenhet nästa dag.

Om det är så att 5000 kronor verkligen avser TVÅ lägenheter i ELVA dagar i slutet av augusti - början av september då hade jag försökt att kolla upp extra noga. Förmodligen finns det någon hake som är förklaringen till det låga priset. Men det kan ju mycket väl vara en hake som saknar betydelse för dem som ska bo där, och då är det ju ett riktigt klipp. Men det kan vara klokt att forska lite.

Masse
Svara med citat
  #10  
Gammal 2016-04-29, 22:52
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Re: Sv: Varför så billigt?

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
51€ per natt i lågsäsong tycker inte jag är så billigt så att man behöver befara att det ska vara något konstigt med priset eller boendet. Jag har gjort bussresan från Chania till Ag.Nicholaus en gång, det är som andra redan skrivit en lång resa med bussbyte i Heraklion, eller det var i alla fall det då, det kan så klart ha ändrats, det var inte igår jag åkte dit, om inte minnet sviker mig så var det 2004.

Edit: Är priset för två lägenheter? Iså fall håller jag med om att det är väldigt billigt för en lägenhet med plats för fyra personer.


Ja det är för 2 lägenheter, alltså 2500 kr per lägenhet för 11 nätter. Är det lågsäsong i slutet på augusti?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2016-04-30, 14:15
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Varför så billigt?

De prisene jeg refererte til i fjor var fra 1. september og 14 dager. Og ja, det er billigere da enn å dra senere i september. Men lavsesong er det vel ikke.
Sjekk avstand til tettsted og strand. Går det busser hvis det er langt, eller må man leie bil under hele oppholdet. Det er det JEG tenker kan være en grunn til at dette er billig.

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
  #12  
Gammal 2016-04-30, 15:22
theresa theresa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Karlstad
Inlägg: 763
Standard Re: Varför så billigt?

Ja har kollat upp hotellet lite mer och det verkar vara helt ok, det ligger 50 meter från 2 sandstränder och ca.1,5 km till närmaste stad. Det finns några tavernor och en supermarket bara 100 m från boendet.


Men mina vänner tycker det ligger för långt från Chania där flyget landar, så ska försöka hitta bra och prisvärt boende närmare Chania
Svara med citat
  #13  
Gammal 2016-04-30, 22:04
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Varför så billigt?

Kolla Daisy hotel i Rethymno
Svara med citat
  #14  
Gammal 2016-05-01, 11:27
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Re: Varför så billigt?

[

Men mina vänner tycker det ligger för långt från Chania där flyget landar, så ska försöka hitta bra och prisvärt boende närmare Chania[/QUOTE]

Da ønsker jeg deg lykke til, for finner du noe i den prisklassen du nevner for Agios Nikolaos, så er det interessant å høre hvor det er. Har vært mye i Chania-området, men prisene ligger en god del høyere enn det du skriver.

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT