Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-10-14, 20:03
Annen Annen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 20
Standard Kreta i februari

Hej alla

Jag och min man funderar på att ta en tur till Kreta, kanske Chania, på sportlovet v.8, 2018. Har varit ett par gånger i Georgopouli men tänker att Chania är bättre i februari.

Önskar tips på:

Erfarenhet av bra och billigt flyg, gärna direktflyg tor Chania från Arlanda, så billigt som möjligt.(Har Googlat på flygresor men hittar inte ngt riktigt bra.

Sen gärna tips på boende hyfsat nära Chania meds möjlighet till egen matlagning. Gör inget om det finns uppvärmd pool med tanke på årstiden även om jag inser att det kanske är överkurs ;-)

Vi tänker oss en vecka med cykling, jogging, når dagar i hyrbil. En rörlig vecka med motion, god mat å världens bästa land i kombination.

Nån som varit där v.8? Erfarenheter mottages tacksamt.

Anna-Karin
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-10-15, 05:02
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Kreta i februari

Det finns nog gott om utbud av hotell/studios som har tillgång till kokmöjligheter i och runt Chania. Jag föreslår att du kollar Nea Chora. Där finns många som hyr en eller ett par månader, långliggare. Lagar ofta egen mat och även simmar dagligen. På mornarna ser man många joggare längs stranden också.

I Nea Chora finns många bra tavernor samtidigt som det är promenadavstånd till Chania.

Jag har inte upptäckt att det går direktflyg till Chania på vintern. Det brukar vara mellanlandning i Aten. Någon annan som har koll?
Aegean brukar ha bra tider från Arlanda med kort uppehåll på Atens flygplats.

Birgitta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-10-15, 11:36
pelagia pelagia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 410
Standard Sv: Kreta i februari

Da tipser jeg om Arocaria i Nea Chora som ihvertfall holdt åpent hele vinteren i fjor. Det er visstnok endel arbeidsfolk som trenger rom på denne årstiden også.
Utsikten er jo uslåelig, og beliggenheten i forhold til alt er super. Og et lite kjøkken fins det også. Men du må ha havutsikt.

Vennlig hilsen
Pelagia
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-10-15, 14:20
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 719
Standard Sv: Kreta i februari

Citat:
Ursprungligen postat av pelagia Visa inlägg
Da tipser jeg om Arocaria i Nea Chora som ihvertfall holdt åpent hele vinteren i fjor. Det er visstnok endel arbeidsfolk som trenger rom på denne årstiden også.
Utsikten er jo uslåelig, og beliggenheten i forhold til alt er super. Og et lite kjøkken fins det også. Men du må ha havutsikt.

Vennlig hilsen
Pelagia
Hade också tänkt tipsa om Arocaria. Vi trivs hos Fotis och städerskan/pianisten. Fantastisk utsikt och bra kokmöjligheter.
Det finns dock ingen pool hos Arocaria, men en "jättepool" strax utanför.

Här är vyn från balkongen.





Birgitta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:32.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT