Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-11-26, 12:00
Kanena Kanena är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 3
Standard Resebyråernas kretasäsong börjar senare o senare

Hur tänker egentligen researrangörerna? Sedan ca 20 år försöker vi i möjligaste mån fira påsken på Kreta. Det blir besvärligare och besvärligare, för direktflyget tycks börja senare och senare. I år ligger grekiska påsken samtidigt med vår, alltså inte speciellt tidigt. Massor av greker lever i Sverige, och för dem är påsken den viktigaste högtiden på året. Man vill då resa "hem" ! Och ingen arrangör tycks börja flyga dit förrän veckan EFTER påsk. Man kan förstås ta sig dit via olika knutpunkter som Köpenhamn, Oslo el Aten, men det tar evigheter och blir rätt dyrt.
Besynnerligt, tycker jag, som förr ofta kunde resa dit redan i månadsskiftet mars/april. Kanske Ryanair flyger, men deras tidtabell ligger ännu inte ute och dessutom undviker jag helst det bolaget.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-11-30, 12:49
wildas avatar
wilda wilda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Norrköping
Inlägg: 295
Standard Sv: Resebyråernas kretasäsong börjar senare o senare

Hur tänker du nu?

Är det charterbolag du pratar om? Ja, de verkar satsa på senare start. Och det är förmodligen för att det inte lönar sig med stora charterplan och en massa tillgängliga hotell när det inte fylls upp av resenärer. Det kostar en del att ha businessen igång.

Men Norwegian flyger väldigt tidigt till Kreta. Tror du kan flyga redan i mars.

/anna
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-12-05, 10:37
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Resebyråernas kretasäsong börjar senare o senare

Inte alls så dyrt tycker jag åka reguljärt, 253 euros med Aegean tor inkl baggage för Juni till Heraklion köpte jag i Fredags, visst mellanlandning i Athen men det brukar funka hur bra som helst
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:22.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT