Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Lesbos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-01-16, 18:46
Anso Anso är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 39
Standard Hotell Panselinos

Jag har ett par vänner som preliminärbokat Hotell Panselinos på Lesvos. De tyckte att det såg fint ut på nätet, men känner sig ändå lite osäkra pga läget. Det står att det ligger i lugna omgivningar utanför Molivos och att det är mkt dåliga lokala förbindelser. Apollo visste inte så mkt om läget och närheten till restauranger osv, iaf inte personen som de pratade med.

Är det någon som har bott där eller sett hotellet? De är fundersamma över om det ligger väldigt off och att det är svårt att ta sig in till Molivos på kvällen osv.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-01-17, 02:44
Pnyx Pnyx är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 410
Standard Sv: Hotell Panselinos

Det är ett bra stycke att gå in till centrala Molivos och vägen är ganska mörk på kvällarna. Taxi är därför att rekommendera och kostnaden blir inte så hög. Dagtid tror jag att hotellet har en minibuss som går in till Molivos. Hotellet är okej, men stranden just intill är inte särskilt trevlig. Jag tycker att Apollo ska kunna klämma ur sig en hel del information om hotellet och dess omgivingar, de har ju ändå haft det i programmet under många år.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-01-17, 18:17
Anso Anso är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2008
Inlägg: 39
Standard Sv: Hotell Panselinos

Tack så mycket för svar, ska framföra detta!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-01-19, 19:42
Carina Carina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Iggesund
Inlägg: 569
Standard Sv: Hotell Panselinos

Vi har vänner som har bott där. Hotellet ska vara bra, det ligger i Eftalou. Där ligger också de varma källorna, tyvärr vet jag inte avståndet. Vi har bara åkt förbi där en par gånger. Det går en minibuss, även så man kan ta bussen in till kvällen och sedan taxi tillbaka.
Det finns visst en restaurang i relativ närhet om man inte vill in till Molyvos.
Det är ofta så tycker jag de fina hotellen ligger lite ocentralt.

Själva har vi bokat traditionella Molyvos, när vi åker i augusti igen, då får man bo i byn. 2008 bodde vi på Liamis, enkelt men bra boende strax nedanför borgen. Vi hade en fantastisk utsikt, men det var naturligtvis inte så lätt att hitta i gränderna i början. Sedan måste man också ha bra ben och någorlunda bra kondition för att orka i de branterna. Fördelen är också att man bor mitt i den vanliga bebyggelsen med ortsbefolkningen.

Carina
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-01-23, 12:50
LN LN är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2006
Ort: Asarum
Inlägg: 310
Standard Sv: Hotell Panselinos

Funderade på det hotellet för några år sedan. Bokade sedan ospec och hamnade i Ag Isidoris. När vi åkte förbi Panslinos så tyckte vi att vi hade tur som inte hamnat där, det hade inte passat oss alls. Det ligger en bra bit ifrån allt annat och ingen vidare strand. Med söker man lugn och ro så är det säkert OK, dom har en egen hemsida där man kan kolla hotellet.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT