Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2006-10-03, 13:30
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Saria

Forra sondan for jag (och ca 70 andra) till Saria med Chrissovoulanto for 22 Euro.Vi stack vid halv nie-tiden och det tog kanske tva timmar.Stannade till vid Diafani och ca 210 pers steg av.Trodde nog att det skulle vara mer maenniskor som skulle av daer, men jag hade fel. Sen for vi till Saria, kaptenen svaengde in i sundet mellan Karp og Saria och vaende en bit in, sen for vi till Palatia-bukten, daer vi ankrade upp.Sen gick alla iland och spred sig for himmelens vindar, en del stannade kvar i i den lilla viken med det osannolikt klara vattnet, medans de flesta knatade ivaeg.Bossew o ja gick nagra hundra meter rakt vaesterut mot den stora klyftan, sen vek vi av mot soder och klaettrade forsiktigt upp mot nagra gamla stenbyggnader, dit vi kom nan timme senare.....Naesta gang ska jag:A, laemna kvar det mesta vid baten,B, ta med langbyxor, C baettre skor.....Hursomhelst, Saria aer en vacker och lite mystisk bekantskap med manga murar och gatfulla stenkonstruktioner bland bergen. Det aer lite svart och farligt att klaettra daer, for det aer mycket losa stenskaervor och det finns fortfarande getter som gar fritt.

Vi kom upp och sag baten som en liten prick daernere, sen var det att varsamt ta sig ner utan att ramla, men det gick. Sen blev det en timmes dykning i viken, fick lana fenor och ogon av snaella hollaendare.Enligt English Jon sa finns det en underjordiskt utlopp for sotvatten i viken, i nagon av de smala klyftorna, man kaenner det genom att det aer kallare.....Vid 2-tiden sa borjade askan att ga och sen borjade det regna, men da satt alla ombord under tak och kaekade mat, sa det gjorde inget......Vi kom ivaeg hem vid 3-tiden och till Pigadia var vi vid sex, ungefaer. En haerlig resa som jag ska gora om vid tillfaelle !!
Mikke
Svara med citat
  #2  
Gammal 2006-10-03, 13:47
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Saria

Ja det ska inte bli sista gången på Saria för mig heller.Helt klart en upplevelse.Cia
Svara med citat
  #3  
Gammal 2006-10-03, 13:51
Tittis avatar
Titti Titti är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Dunderbacken, Hägersten
Inlägg: 520
Standard Sv: Saria

Ja, håller verkligen med dig Mikke! Det var helt klart veckans höjdpunkt för mig. En härlig båtresa och ett underbart vatten i den lilla lagunen vid framkomsten. Du glömde berätta, att du dök och hittade ett vackert lila skal efter en sjöborre också. Jag hoppas, att jag får möjlighet att göra om den utflykten så småningom.

Titti
Svara med citat
  #4  
Gammal 2006-10-03, 17:22
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Saria

Citat:
Ursprungligen postat av Titti
Ja, håller verkligen med dig Mikke! Det var helt klart veckans höjdpunkt för mig. En härlig båtresa och ett underbart vatten i den lilla lagunen vid framkomsten. Du glömde berätta, att du dök och hittade ett vackert lila skal efter en sjöborre också. Jag hoppas, att jag får möjlighet att göra om den utflykten så småningom.

Titti
Mmmmm, vi är fler som tänker göra om den trippen....Skalet från sjöborren ligger fint i min dotters fönster nu (som hon stolt visar för alla som kommer hem till oss)
Kanske kan jag bjuda på en del leenden (foton) från båtresa + trippen.....
Svara med citat
  #5  
Gammal 2006-10-03, 20:28
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Saria

Det här är den fina lila sjöborren som Mikke hittade..............
Svara med citat
  #6  
Gammal 2006-10-03, 20:30
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Saria

Och så här blev den berömde dykaren efter "dyket".....
Svara med citat
  #7  
Gammal 2006-10-31, 21:07
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Saria

...Eh....först ett pepåkande: jag dök (som en säl..) och fann 5 stycken färggranna sjöborreskal, varav 4 gick som fen-och cyklophyra till holländarna, sen bilden av mej är när jag är djupt (!) försjunken i boken,avskärmad med öronproppar och därmed HELT omedveten om slutarljud,etc....
Mikke
Svara med citat
  #8  
Gammal 2006-10-31, 22:32
Lisbeth K Lisbeth K är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Ort: Huddinge
Inlägg: 266
Standard Sv: Saria

Citat:
Ursprungligen postat av Mikke Visa inlägg
...Eh....först ett pepåkande: jag dök (som en säl..) och fann 5 stycken färggranna sjöborreskal, varav 4 gick som fen-och cyklophyra till holländarna, sen bilden av mej är när jag är djupt (!) försjunken i boken,avskärmad med öronproppar och därmed HELT omedveten om slutarljud,etc....
Mikke
ååååååå när storfiskarn´talar om hur stora feskar han fått då räcker ...... DU SOV!!!! Det finns fler bildbevis på de´!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT