Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-11-30, 21:00
gunsan52 gunsan52 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 60
Standard Tilos i 2 veckor

Kan det bli långtråkigt med 2 v på Tilos? Hur är det på Symi - man kanske kan kombinera dessa öar. Någon som besökt dessa öar? Tack på förhand
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-11-30, 21:22
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tilos i 2 veckor

Vi har varit 2 veckor på vardera öarna....och inte haft tråkigt alls. Men visst räcker en vecka på var ö för att kunna se hela öarna ordentligt.
Tilos skulle jag gärna åka tillbaks till ytterligare en 2-veckorsrunda...Symi mer tveksamt. Vi gillade Tilos bättre.

Men som sagt, en kombination blir säkert bra!

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-12-01, 08:14
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Inlägg: 397
Standard Sv: Tilos i 2 veckor

Ett år var vi på Tilos 21 dagar, och hade inte tråkigt en sekund. Men visst kan det vara kul att kombinera öar. Varför inte ta en tripp till närliggande Nissyros också? Har en fantastisk vulkankrater bland annat.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-12-01, 11:51
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Tilos i 2 veckor

Citat:
Ursprungligen postat av gunsan52 Visa inlägg
Kan det bli långtråkigt med 2 v på Tilos? Hur är det på Symi - man kanske kan kombinera dessa öar. Någon som besökt dessa öar? Tack på förhand
Jag skulle lätt kunna vara två veckor på Tilos, som jag tycker bra mycket bättre om än Symi. Jag har varit på Tilos tre gånger, mellan sex och nio dagar, alla tre gånger har det känts som kort tid. Som Bluesea skriver kan ni göra en dagutflykt till Nisyros, det är en mycket trevlig tur.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-12-01, 18:28
Smultron Smultron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Inlägg: 2 528
Standard Sv: Tilos i 2 veckor

Tilos är en trevlig ö men jag vet inte om jag skulle vilja vara där i två veckor. Var där 6 dagar sommaren 2009 och tyckte det var ganska lagom, men som synes i tråden så har andra andra åsikter. Svårt att säga i förväg hur just ni kommer att uppleva ön.
Tycker ni ska börja resan med att åka till Tilos och om ni stortrivs så kan ni ju stanna två veckor. Om ni tröttnar så är det bara att åka vidare till mysiga Nisyros, till Symi eller någon annan ö.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-12-01, 18:28
henile henile är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2009
Ort: Hamburgsund
Inlägg: 145
Standard Sv: Tilos i 2 veckor

Vi var där en vecka och sörjde när vi var tvungna att åka hem. Vi hade lätt kunna vara där resten av våra liv kändes det som, det var som själen landade.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-12-01, 19:09
gunsan52 gunsan52 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 60
Standard Sv: Tilos i 2 veckor

Tack för alla åsikter, kan nog bli Tilos i 2 veckor vad jag förstår och ta någon båttur till närliggande öar.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2010-12-01, 19:14
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Tilos i 2 veckor

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag skulle lätt kunna vara två veckor på Tilos, som jag tycker bra mycket bättre om än Symi.
Så var det med oss också att vi gillade Tilos VÄLDIGT mycket bättre. Vi har undrat så mycket varför, för Symi är ju en vacker ö med mycket speciell(italiensk) stil. Det hjälper inte att Symi är förlovningsön, vi kommer inte att åka dit igen...

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT