Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Ios

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-06-08, 14:02
AlexandraNilsson AlexandraNilsson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 1
Standard Jag behöver tips av er som vart på Ios!

Hejsan alla glada, det är såhär att jag och min pojkvän hade tänkt hitta kärleken på nytt genom att den 25 Juni åka en vecka till Grekland.

Jag tänkte mig Ios, jag vet att det kanske inte är det mest romantiska stället på jorden, men jag känner att denna resa ska vara fylld av skratt, inte mys.

Nu är det som såhär, att jag behöver lite tips ifrån er, min pojkvän älskar fiske, finns det någon som har bra erfarenheter av dagstripparna? Vart "bokar man dem" eller går man bara ner till stranden/hamnen och så löser sig resten av sig själv?

Vad finns det annars för ställen ni rekommenderar, jag vet att Santorini skall vara otroligt vackert, men jag vet inte om man har någon större lust att förflytta sig till en annan ö, då vi endast skall vara borta en vecka?

Sist men inte minst, tips på marknader och mysiga smultronställen, lokala viner och restauranger där vi kan njuta av skaldjur samtidigt som vi följer fotbolls-EM!

Tack på förhand / Alexandra
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-06-08, 14:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Jag behöver tips av er som vart på Ios!

Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraNilsson Visa inlägg
Jag tänkte mig Ios, jag vet att det kanske inte är det mest romantiska stället på jorden
Jag tycker att Ios är väldigt romantiskt.

Citat:
min pojkvän älskar fiske, finns det någon som har bra erfarenheter av dagstripparna?
Jag har aldrig sett utflykter som inkluderar fiske. Menar du vanliga båtutflykter så utgår de från hamnen. Biljetter köper ni ombord.

Citat:
Sist men inte minst, tips på marknader och mysiga smultronställen, lokala viner och restauranger där vi kan njuta av skaldjur
Det finns inga marknader, och ej heller några lokala viner. Däremot finns det bra restauranger.



Den bästa restaurangen när det gäller fisk och skaldjur är Drakos som ligger i bortre hörnet av Mylopotas beach.



Jag kan lova att fisken är färsk!

Citat:
samtidigt som vi följer fotbolls-EM!
Bästa platsen att kolla fotboll är på "torget" som ligger mitt i byn.

Lycka till!
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-06-10, 00:24
bernelind bernelind är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 20
Standard Sv: Jag behöver tips av er som vart på Ios!

Ios är en fartfylld ö och otroligt vacker! Ni kommer ha det fantastiskt!
Lite tips:
Hyr moped/fyrhjuling och åk över till de andra stränderna också.
Ät på Harmoni (mexikanskt, ligger vid Mylopotas, utsikt över havet... De spelar livemusik och otroligt harmoniskt ställe)
Finns många mysiga restauranger!

Tips på boende: Lofos Village Hotel, jätte fint och fräscht hotell som ligger vid Chora, romantiskt hotell med otroligt bra personal, pool, fräscha rum och nära till allt med en otrolig utsikt.

Hoppas ni får det kanon!!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-06-16, 22:08
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Jag behöver tips av er som vart på Ios!

Janne! Antingen har du fel eller också har jag blivit lurad och uppkörd, köpte nämligen 3 flaskor lokalproducerat IOS vin igår.... rött, vitt och rosé...

köpte det av tobaksaffären strax ovanför pegasus
fanns tydligen ytterligare en vinare på delphini market som syrran sett...

angående fotboll så är det vid torget ett bra val, men vill man ha engelsk kommentator istället för grekisk kan man gå på fun pub på huvudgatan!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-06-17, 15:49
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 329
Standard Sv: Jag behöver tips av er som vart på Ios!

Citat:
Ursprungligen postat av Ioslina Visa inlägg
Janne! Antingen har du fel eller också har jag blivit lurad och uppkörd, köpte nämligen 3 flaskor lokalproducerat IOS vin igår.... rött, vitt och rosé...
Jag har mycket svårt att tro att vinet är producerat på Ios. Nästa gång får du fråga var vinrankorna växer. Jag har då aldrig sett några.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT