Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-12-26, 16:45
adastra_80 adastra_80 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Ort: Uppsala
Inlägg: 17
Standard Hyreslägenhet/hus på Amorgos - månadsvis??

Hej alla!
Någon som vet om det är möjligt och hur man går tillväga för att hitta ett boende på Amorgos under några månader, halvår, år?? Hittar inget på nätet om detta... Tänkte åka ner nu i april och förhoppningsvis stanna några månader eller ett halvår.
Även om ni vet hur det fungerar med jobb (iaf under turistsäsongen) vad man kan jobba med eller om ni känner någon eller vet någon "förmedling" för de här sakerna. Om ni bara har någon bekant som ni tror kan veta så snälla tala om det för mig! Alla Tips är bra tips för mig! =)
Tacksam för snar hjälp!! Ni kan även skicka privata meddelanden om ni vill!

Tack! /Anna
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-12-26, 17:11
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Hyreslägenhet/hus på Amorgos - månadsvis??

Kolla med Villa Katapoliani. De har öppet året runt!!

Det här med arbete och försörjning kan jag intet om när det gäller övärlden.

Arne

Senast redigerad av Kalimera den 2008-12-27 klockan 11:05. Anledning: Otillåten länk
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-12-26, 19:44
adastra_80 adastra_80 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Ort: Uppsala
Inlägg: 17
Standard Sv: Hyreslägenhet/hus på Amorgos - månadsvis??

Visste inte att de hade öppet hela året! Jag bodde faktiskt där 2006 =) men jag undrar om de hyr ut månadsvis - ska kolla läget!
Tack för tipset !! =)
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-12-26, 22:44
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Hyreslägenhet/hus på Amorgos - månadsvis??

Att hyra månadsvis är väl egentligen bara en fråga om hur mycket de vill ha betalt och hur de vill ha betalt. Amorgos är ju ingen större metropol så att hitta alla lösningar ute på nätet är väl knappast möjligt. Om jag hade bestämt mej för att bo där i sex månader eller mera så hade jag nog sett till att ha pengar för att klara mej minst fem månader och åkt dit på vinst och förlust i mitten/slutet på mars och fixat allt på ort och ställe, att åka dit och tro att det går att tjäna ihop en vettig lön kan lyckas men jag skulle inte räkna med det på en så pass liten ö. Däremot finns ju Naxos i närheten, där kan du förmodligen tjäna pengar till ditt uppehälle om du inte är rädd för att ta i lite extra och jobba långa dagar.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-12-27, 00:14
hasas avatar
hasa hasa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 174
Standard Sv: Hyreslägenhet/hus på Amorgos - månadsvis??

Jag blev erbjuden att hyra en lägenhet på Amorgos en gång. Jag skall se om jag har mailet kvar och vidabedfodrar det till dig.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-12-27, 17:47
adastra_80 adastra_80 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Ort: Uppsala
Inlägg: 17
Standard Sv: Hyreslägenhet/hus på Amorgos - månadsvis??

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Att hyra månadsvis är väl egentligen bara en fråga om hur mycket de vill ha betalt och hur de vill ha betalt. Amorgos är ju ingen större metropol så att hitta alla lösningar ute på nätet är väl knappast möjligt. Om jag hade bestämt mej för att bo där i sex månader eller mera så hade jag nog sett till att ha pengar för att klara mej minst fem månader och åkt dit på vinst och förlust i mitten/slutet på mars och fixat allt på ort och ställe, att åka dit och tro att det går att tjäna ihop en vettig lön kan lyckas men jag skulle inte räkna med det på en så pass liten ö. Däremot finns ju Naxos i närheten, där kan du förmodligen tjäna pengar till ditt uppehälle om du inte är rädd för att ta i lite extra och jobba långa dagar.

Mvh Janérik
Tack för ditt svar!
Jag inser också att det kan vara svårt att få ihop till en ordentlig lön eftersom det inte är den största turistmetropolen i Grekland... men jag tänkte nog ändå ge det ett försök och hoppas att det löser sig. Bara jag hittar nånstans att bo så får man leta jobb när man kommer ner i så fall.

Mvh, Anna
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-12-27, 17:48
adastra_80 adastra_80 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Ort: Uppsala
Inlägg: 17
Standard Sv: Hyreslägenhet/hus på Amorgos - månadsvis??

Ååå det vore kanon, tack! Var det en privatperson som erbjöd dig en lägenhet eller? =)

Mvh, Anna
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-12-27, 19:25
hasas avatar
hasa hasa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Södertälje
Inlägg: 174
Standard Sv: Hyreslägenhet/hus på Amorgos - månadsvis??

Tyvärr hittar jag inte mailet, har nog kastat det. Jag fick erbjudandet av ett pensionat som hade fullt den perioden som jag ville hyra rum av dem. Ska försöka komme ihåg vem det var men det blir nog svårt....
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-12-30, 12:38
adastra_80 adastra_80 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Ort: Uppsala
Inlägg: 17
Standard Sv: Hyreslägenhet/hus på Amorgos - månadsvis??

Citat:
Ursprungligen postat av hasa Visa inlägg
Tyvärr hittar jag inte mailet, har nog kastat det. Jag fick erbjudandet av ett pensionat som hade fullt den perioden som jag ville hyra rum av dem. Ska försöka komme ihåg vem det var men det blir nog svårt....
Aha men tack ändå! Nånstans ska jag ha en lista på alla på hela Amorgos som hyr ut rum, men just nu vet jag inte riktigt var den är. När jag och brorsan kom dit senast så fick vi ingenstans att bo så då fick vi den här listan och fick sitta och ringa runt till hur mycket folk som helst. Tillslut fick vi dock napp så ! =)
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-12-31, 12:51
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Hyreslägenhet/hus på Amorgos - månadsvis??

Citat:
Ursprungligen postat av adastra_80 Visa inlägg
Någon som vet om det är möjligt och hur man går tillväga för att hitta ett boende på Amorgos under några månader, halvår, år??
Eleni - som har Eleni Rooms - har två lägenheter i Katapola (på den lilla gatan som går från "torget" till bokaffären), jag vet inte om hon hyr ut dem under längre tid, men det kan vara värt att fråga. Du hittar deras kontaktuppgifter på sidan om Amorgos. Lägenheterna är fullt möblerade och det finns kök. Ingen utsikt dock, men en fin liten gård finns.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-01-01, 22:03
adastra_80 adastra_80 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Ort: Uppsala
Inlägg: 17
Standard Sv: Hyreslägenhet/hus på Amorgos - månadsvis??

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Eleni - som har Eleni Rooms - har två lägenheter i Katapola (på den lilla gatan som går från "torget" till bokaffären), jag vet inte om hon hyr ut dem under längre tid, men det kan vara värt att fråga. Du hittar deras kontaktuppgifter på sidan om Amorgos. Lägenheterna är fullt möblerade och det finns kök. Ingen utsikt dock, men en fin liten gård finns.

Oj vad bra, det tipset skall jag ta vara på ! =) Tack!

/Anna
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-01-02, 15:47
Ingegerd_Lasses avatar
Ingegerd_Lasse Ingegerd_Lasse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: LVästra Ämtervik
Inlägg: 203
Standard Sv: Hyreslägenhet/hus på Amorgos - månadsvis??

Hej! Minoa café, internetcafét vid hamnen, har öppet hela året. Går säkert att få specialpris för tid utanför säsongen. familjen är jättetrevlig och bor där året runt. Det finns bilder på nätet, om du googlar på Minoa+Amorgos.
Lycka till, Ingegerd.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2009-01-03, 13:16
adastra_80 adastra_80 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Ort: Uppsala
Inlägg: 17
Standard Sv: Hyreslägenhet/hus på Amorgos - månadsvis??

Citat:
Ursprungligen postat av Ingegerd_Lasse Visa inlägg
Hej! Minoa café, internetcafét vid hamnen, har öppet hela året. Går säkert att få specialpris för tid utanför säsongen. familjen är jättetrevlig och bor där året runt. Det finns bilder på nätet, om du googlar på Minoa+Amorgos.
Lycka till, Ingegerd.

Tack så mycket för tipset! =)
Alla som vet nåt - fortsätt gärna ge mig tips på mer långtidsboenden och arbetsmöjligheter! =)

/Anna
Svara med citat
  #14  
Gammal 2009-01-05, 16:45
adastra_80 adastra_80 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2008
Ort: Uppsala
Inlägg: 17
Standard Sv: Hyreslägenhet/hus på Amorgos - månadsvis??

Hej!

Ville bara tacka er alla för all hjälp ! Jag har en lägenhet på gång i Katapola iaf för april månad och jag har också fått 2 jobberbjudanden så jag tror allt löser sig !

Nu hoppas jag bara på lite tjänstledighet och tur här på hemmaplan också !
Har ni fler tips får ni gärna skriva iaf ! TACK!

//Anna
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 06:10.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT