Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-08-31, 21:39
Toranda Toranda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Båstad
Inlägg: 5
Standard Båtresan, Santorini - Amorgos

Så skall även jag resa dit, till Armorgos. Efter att någon gång i mars läst Jannes beskrivning av ön i Aftonbladets resebilaga, kände jag som många andra att dit skulle jag bara. (Du har beskrivandets gåva Janne, tack för det). Efter många år av kringflackande runt Turkiets kust, även där finns det underbara stora blåa vill jag lova. Så bär det alltså av om några veckor. Har fått fin information i detta formun. Jag har hittat en båtid till Armorgos från Santorini på gtp, kl 10.45,söndagen den 21/9, med Sea Jet. Kommer till Santorini från Götegorg den 20/9, men det verkar inte gå någon båt den dagen. Försökte boka biljett/internet, men det gick inte alls bra. Måste jag boka biljett iförväg, eller går det bra att köpa biljetten samma dag. Och i så fall hur lång tid före avgång måste jag vara där för att köpa biljetten.
Tacksam för lite upplysningar om detta och annat smått och gott av bra att veta. Önskas av en förstagångsresenär till Armorgos.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-09-01, 14:57
liselotti
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Båtresan, Santorini - Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av Toranda Visa inlägg
Jag har hittat en båtid till Armorgos från Santorini på gtp, kl 10.45,söndagen den 21/9, med Sea Jet. Kommer till Santorini från Götegorg den 20/9, men det verkar inte gå någon båt den dagen. Försökte boka biljett/internet, men det gick inte alls bra.
Jag åkte den turen med SeaJets i juli. Bokade biljett på deras hemsida och fick den hemskickad. Det fungerade bra (men blev dyrt ).

Nu tittade jag på deras hemsida idag, men får inte upp några avgångar alls i september ! Verkar konstigt, kanske har dom ställt in turerna i september eller grejar dom med bokningssysytemet.

Hur som helst så hade jag nog tagit Blue Star Ferrys via Naxos om jag skulle resa dit igen. Dom färjorna var SÅ mycket bättre. Om det blåser så går ju ändå inte "snabbfärjorna" i full fart, så tidsskillnaden blir inte så stor.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-09-01, 16:12
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Båtresan, Santorini - Amorgos

Jo, den finns på GTP, men med brasklappen!! Alltså blir det att vänta
ytterligare en vecka på att nätboka.

Please note that the requested schedule is not available for booking. Price quotes and booking possibilities have not yet been released. Please check again in one week until you see this message no more.

Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-09-01, 17:38
bjorn bjorn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bollnäs
Inlägg: 121
Standard Sv: Båtresan, Santorini - Amorgos

Brasklappen Arne beskriver har funnits ca 2 veckor.Vi ska åka samma tur samma dag och hoppas det fungerar.Eljest får vi åka via Naxos men det blir extra båtturer då samt kortare tid på Amorgos.Vi håller tummarna Toranda.bjorn
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-09-02, 19:22
Toranda Toranda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Båstad
Inlägg: 5
Standard Sv: Båtresan, Santorini - Amorgos

Hej Björn, hur har ni gjort eller skall göra? Jag har fått svar från liselott som menar att det är bättre att ta Blue Star Ferrys till Naxos, som tydligen går på em. Jag har oxå funderat på att boka boende på Honeymoon, men jag vet inte.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-09-02, 19:28
Toranda Toranda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Båstad
Inlägg: 5
Standard Sv: Båtresan, Santorini - Amorgos

Hej, tack för upplysningen, känner mig villrådig hur jag skall göra. Hittade ju turen på gtp:en, vad menar du med dyr? Kan nämligen inte hitta några prisuppgifter någonstanns.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-09-02, 21:33
bjorn bjorn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bollnäs
Inlägg: 121
Standard Sv: Båtresan, Santorini - Amorgos

Blue Starbåtarna är mkt tillförlitliga men att åka via Naxos innebär en övernattning där
Vi chansar på catamaranen.Arne har tipsat:Ta bussen från flyget till Thira kolla rum
vid turistbyrån vid torget för en natt,om allt fungerar är vi på Amorgos mitt på dagen
i stället för att komma fram på kvällskröken.Vi tar Naxos på ´hemvägen´.bjorn
Svara med citat
  #8  
Gammal 2008-09-02, 22:27
liselotti
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Båtresan, Santorini - Amorgos

Citat:
Ursprungligen postat av Toranda Visa inlägg
vad menar du med dyr? Kan nämligen inte hitta några prisuppgifter någonstanns.
Jag menade att portot blev dyrt , €30! (Leverans hem till dörren.)
Biljetterna kostade €32 har jag för mig.

Jag kan fortfarande inte hitta några avgångar på SeaJets hemsida (eller GTP).

Senast redigerad av liselotti den 2008-09-02 klockan 22:35.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2008-09-04, 22:06
bjorn bjorn är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bollnäs
Inlägg: 121
Standard Sv: Båtresan, Santorini - Amorgos

Brasklappen Arne skickade verkar stämma,man har tagit bort catamaranen efter 14/9.
Verkar som att det blir att åka via Naxos.Det går en annan catamaran Santorini-Naxos lördag 17:00,framme strax efter 18:00.Från Naxos går ju både Blue star och skopan till Amorgos,för dit ska vi.bjorn
Svara med citat
  #10  
Gammal 2008-09-05, 23:50
Toranda Toranda är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Båstad
Inlägg: 5
Standard Sv: Båtresan, Santorini - Amorgos

Hej Björn, tack för informationen, det blir väl att bege sig samma väg, för jag skall oxå ju till Armorgos, samma dag som du/ni. Från Göteborg flyger jag.
Antigen blir det buss alt taxi ned till hamnen fort som bara den, men vi verkar ha ganska bra tidsmarginal. Hur har du/ni gjort med biljetterna? det är väl bara att köpa nere vid hamnen.
Vi ses kanske?
Hälsningar Toranda
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT