Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Samos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-08-29, 15:28
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Hotell Labito

Hej igen.
Nu är jag på G ut i den Grekiska övärden igen. Dett år så styr vi kosan ut till Samos. Vi tänkte att vi ska bo på Horell Labito. Har sett lite varierade kommentarer om detta hotell. Vilket inte spelar någon roll egentligen. Då jag bara är där för att sova och fräscha upp mig så är inte hotellet det viktigaste. Nu undrar jag däremot lite om det är någon av er som har bott på det? Något som jag bör tänka på? Mvh Helen
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-08-29, 23:59
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Hotell Labito

Jag har varit så många gånger i Pythagorion att jag tappat räkningen ... Tror det är 13... Vi har alltid valt antingen Antonios eller Athina eftersom de är i byn och har pool. Men båda kräver att man klarar och orkar lite backe. En sak att tänka på är att det är väldigt varmt i Pythagorion. Det tidigare namnet (innan byn döptes om efter Pythagoras) var det grekiska ordet för "stekpanna", kommer dock inte ihåg vad det var. Ert val verkar toppen - inga backar å nära till allt! Så mitt svar är värmen när man bor i en gränd. Grattis till ett utmärkt val av resmål och ha det underbart v
Svara med citat
  #3  
Gammal 2016-08-30, 11:17
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Hotell Labito

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
Det tidigare namnet (innan byn döptes om efter Pythagoras) var det grekiska ordet för "stekpanna", kommer dock inte ihåg vad det var.
Tigani.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2016-08-30, 15:32
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Hotell Labito

Svara med citat
  #5  
Gammal 2016-09-12, 10:32
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Sv: Hotell Labito

Tack för snabba svar från er. Bra att veta att det är varmt och skönt i Pythagorion. Mvh// Helen
Svara med citat
  #6  
Gammal 2016-09-12, 11:41
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotell Labito

Vi har endast bott på Labito 2 nätter på väg hem från Patmos via Samos. Väldigt litet rum hade vi och ännu mindre balkong. Vi hade nog inte trivts att bo där någon längre period. Men centralt var det och rent och snyggt...

Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2016-09-12, 14:25
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Hotell Labito

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi har endast bott på Labito 2 nätter på väg hem från Patmos via Samos. Väldigt litet rum hade vi och ännu mindre balkong. Vi hade nog inte trivts att bo där någon längre period. Men centralt var det och rent och snyggt...

Lissi
Å andra sidan är det bara ett stenkast till den härliga hamnpromenaden! Har bott många gånger på Antonios och där är det samma sak, men vi var bara på rummet när vi sov i princip. Och rent och snyggt och en liten balkong är allt jag behöver för att ha en härlig Pythagorion-semester
Svara med citat
  #8  
Gammal 2016-09-12, 15:55
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Sv: Hotell Labito

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
Å andra sidan är det bara ett stenkast till den härliga hamnpromenaden! Har bott många gånger på Antonios och där är det samma sak, men vi var bara på rummet när vi sov i princip. Och rent och snyggt och en liten balkong är allt jag behöver för att ha en härlig Pythagorion-semester
Jag håller med om det som du säger. För mig är inte hotellet det som är viktigast. För även om jag bor där i 2v så är det bara sömnen och hygienen som gäller. Balkongen har fyller bara ett syfte för mig. Sittandes där på eftermiddagen med Yatzy, ett glas vin, oliver och låta håret torka innan kvällen i Pythagorion hägrar med mat och andra rolgheter.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2016-09-12, 16:08
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Hotell Labito

Nu har du fått mig att boka också. Vi har provat Lesbos och Thassos de två senare åren men nu bara måste jag tillbaka ❤️ Under alla mina resor har jag faktiskt aldrig träffat någon som varit missnöjd med sitt hotell i Pythagorion. Det är rent, mysigt, underbart trevliga människor och varmt som... Och vi satt tre stadga systrar på samma lilla balkong innan vi gick ut i kvällen
Svara med citat
  #10  
Gammal 2016-09-12, 16:44
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotell Labito

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
Under alla mina resor har jag faktiskt aldrig träffat någon som varit missnöjd med sitt hotell i Pythagorion. Det är rent, mysigt, underbart trevliga människor och varmt som... Och vi satt tre stadga systrar på samma lilla balkong innan vi gick ut i kvällen
Vi var verkligen inte missnöjda alls....men jag har ju bott på Panorama tidigare och älskar det. Jag ville bara skriva att rum och balkong var ganska små om det var av intresse...Inget annat.

Lissi
Svara med citat
  #11  
Gammal 2016-09-12, 17:03
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Hotell Labito

Ja panorama ser fint ut på bilderna men tyvärr är mina knän dåliga nu så mycket går tyvärr bort i mitt urval. Och jag förstod att du inte var missnöjd utan bara var hjälpsam.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2016-09-13, 10:22
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Sv: Hotell Labito

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Vi var verkligen inte missnöjda alls....men jag har ju bott på Panorama tidigare och älskar det. Jag ville bara skriva att rum och balkong var ganska små om det var av intresse...Inget annat.

Lissi
Tack för ditt svar. Det bra med alla svar från alla sorters erfarenheter. För är det något som jag har lärt mig det är....Man ska inte nöja sig med allt om det inte är bra. Men jag är som sagt inte så kräsen heller. Jag har hamnat på ställen i västra Europa där man hade hål i golvet på toan.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2016-09-13, 10:25
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Sv: Hotell Labito

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
Ja panorama ser fint ut på bilderna men tyvärr är mina knän dåliga nu så mycket går tyvärr bort i mitt urval. Och jag förstod att du inte var missnöjd utan bara var hjälpsam.

Det låter som ett bra ställe. Vi känner att vandra i backar är en sak. Det kan jag....Men att gå i en backe fram o tillbaka för att man glömde något....Nja...det vill jag nog inte.Jag tycker dessutom om att bo centralt och vandra/köra utåt. Tack för ditt svar
Svara med citat
  #14  
Gammal 2016-09-13, 10:31
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Sv: Hotell Labito

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
Nu har du fått mig att boka också. Vi har provat Lesbos och Thassos de två senare åren men nu bara måste jag tillbaka ❤️ Under alla mina resor har jag faktiskt aldrig träffat någon som varit missnöjd med sitt hotell i Pythagorion. Det är rent, mysigt, underbart trevliga människor och varmt som... Och vi satt tre stadga systrar på samma lilla balkong innan vi gick ut i kvällen

Vi har också varit på Lesbos och Thassos. Vi var i slutet på säsongen på bägge ställena. På Thassos var vi 2 veckor och åkte med sista flyget hem. Den sista vecka var lite speciell. De tömde skafferi och frysarna då....Gissa vilket kok ihop som det blev...Nästan som ja....En svensk pytt i panna...Nja men det var en samling massa roliga rätter.
Från Thassos minns jag alla getingar....Speciellt vid lunchtid....Man fick kolla lunch mackan för där kunde det sitta ett gäng.
Men jag älskar den sena sommaren i Grekland. När man känner här hemma att värmen börjar ge sig och höststormarna börjar visa sig på väderkartan på Tvn...Ja det är då som det är skönt att sätta sig på planet ner till sitt Grekland.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2016-09-13, 12:03
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Hotell Labito

Ha ha! Vad jag råkade ut för både på Lesbos och Thassos var inte getingar utan de jäkla myggen! De älskar mig och jag är allergisk jag får jättestora blåsor som spricker och blir stora öppna sår. Så hela veckan går sedan till att vara efterklok att man chansade första dagen och fixa medikament för att slippa gå till doktorn (ligger alltid farligt nära). Men det är som det är och inget jag låter förstöra min resa. Och du har rätt: att springa i backar i hettan är jobbigt. Det är ju även riktigt varmt till sent på kvällen. Och vad gäller panorama provade jag och min syster en gång, för att vi var nyfikna, att gå den långa branta stentrappan ner mot byn, men gjorde aldrig om det. Den var otäck att gå i även på den tiden mina knän var friska och jag var betydligt yngre. Så om vi åker tillbaka i år blir det antingen hotellet du ska bo på eller Arhina där de har underbara markterasser vid poolen, men då kommer jag att bli beroende av taxi eftersom jag har svår artros i båda knäna.

I Pythagorion kan du gärna äta fisk på Maritsa. Pappan är fiskare och de har utmärkt mat. Stifado, andra kalvgrytor och spaghetti bolognese är bäst på Faros vid den lilla stranden remataki i byn.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2016-09-18, 19:06
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Sv: Hotell Labito

Citat:
Ursprungligen postat av Fajotta Visa inlägg
Ha ha! Vad jag råkade ut för både på Lesbos och Thassos var inte getingar utan de jäkla myggen! De älskar mig och jag är allergisk jag får jättestora blåsor som spricker och blir stora öppna sår. Så hela veckan går sedan till att vara efterklok att man chansade första dagen och fixa medikament för att slippa gå till doktorn (ligger alltid farligt nära). Men det är som det är och inget jag låter förstöra min resa. Och du har rätt: att springa i backar i hettan är jobbigt. Det är ju även riktigt varmt till sent på kvällen. Och vad gäller panorama provade jag och min syster en gång, för att vi var nyfikna, att gå den långa branta stentrappan ner mot byn, men gjorde aldrig om det. Den var otäck att gå i även på den tiden mina knän var friska och jag var betydligt yngre. Så om vi åker tillbaka i år blir det antingen hotellet du ska bo på eller Arhina där de har underbara markterasser vid poolen, men då kommer jag att bli beroende av taxi eftersom jag har svår artros i båda knäna.

I Pythagorion kan du gärna äta fisk på Maritsa. Pappan är fiskare och de har utmärkt mat. Stifado, andra kalvgrytor och spaghetti bolognese är bäst på Faros vid den lilla stranden remataki i byn.

Nu börjar vi vara igång med packningen. Jag bara älskar och stå vid strykbrädan och stryka allt. Det ryms så mycket bättre i väskan då. Alltid så himla roligt sista veckan innan resan blir av. Är väl lite fascinerad av det som sker innan. Lite av stressen som kan uppstå....Jobb kontra packning och annat. Men nu är jag en som bara älskar att organisera. Det är lite av charmen med att resa. Att inte få allt serverat. Jag tycker nog att det har blivit roligare att resa ju mera åren kommer inpå huden.
Nu har man ju inga småbarn hemma längre....Alla är utflugna. Nu gör mamsen lite som hon vill .
Ha det bäst. Ska hälsa Pythagorion från dig // Kram Helen
Ps! Tack för alla fina svar
Svara med citat
  #17  
Gammal 2016-09-18, 20:56
Fajotta Fajotta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 518
Standard Sv: Hotell Labito

Ha det underbar!!! Och berätta gärna sedan hur du haft det. Grön av avund
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 13:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT