Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-01-20, 14:37
matte78 matte78 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2009
Inlägg: 12
Standard blöjor och barnmat i Parga?

Hej!
Vi har bokat en resa till Parga i juli (ska bo på hotel Rezi)
och med oss har vi vår dotter som då är 18 månader och det vi undrar är om det finns blöjor och barnmat att köpa i supermarkets som finns nere i byn eller om man måste ta sig till någon större affär utanför byn?


tack på förhand!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-01-20, 15:57
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: blöjor och barnmat i Parga?

Nu äro våra barn 49 respektive 41 år gamla, men via vårt idoga resande i övärlden har vi erfarit att såväl barnmat som blöjor etc finnes till avsalu i varje välsorterad butik i övärlden.

Vi har dock ryktesvis hört att prisbilden på dessa varor äro betydligt högre än hemmavid.

Avvakta svar från barnfamiljer som vistats i övärlden de senaste åren.

Arne och Birgitta

Från ett vackert men väldigt blåsigt Paleochora på södra Kreta med 17 grader i luften och höga vågor.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-01-21, 08:44
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 596
Standard Sv: blöjor och barnmat i Parga?

Som Arne säger så finns säkert allt ni behöver, men när det gäller blöjor kan priset vara minst det dubbla, om man inte väljer något inhemskt märke med dålig passform och parfym... Vi har oftast klarat oss med att packa ner ett helt paket i barnvagnen/sulkyn, eftersom den har gått som specialbagage och aldrig vägts! Utbudet av barnmat är väldigt begränsat, bara ett fåtal sorter och då vanligen till riktigt små barn, men det finns. Detta är erfarenheter från Lefkas, Samos och Thassos, men gäller fömodligen även Parga...
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-01-21, 11:29
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: blöjor och barnmat i Parga?

Men låt kickan slippa blöjor åtminstone på dagarna ! Våtvarma omslag i hettan...Ta med många trosor och skölj upp dem vartefter , de torkar snabbt . Jag är väl från 1800-talet, men småbarnsrumpor mår bra av att få lite luft...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-01-21, 12:20
Monica C Monica C är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2009
Ort: Boden
Inlägg: 1 168
Standard Sv: blöjor och barnmat i Parga?

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Men låt kickan slippa blöjor åtminstone på dagarna ! Våtvarma omslag i hettan...Ta med många trosor och skölj upp dem vartefter , de torkar snabbt . Jag är väl från 1800-talet, men småbarnsrumpor mår bra av att få lite luft...

Monica
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-01-21, 13:01
ErOgs avatar
ErOg ErOg är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Ort: Uppsala
Inlägg: 596
Standard Sv: blöjor och barnmat i Parga?

Citat:
Ursprungligen postat av Monica P Visa inlägg
Men låt kickan slippa blöjor åtminstone på dagarna ! Våtvarma omslag i hettan...Ta med många trosor och skölj upp dem vartefter , de torkar snabbt . Jag är väl från 1800-talet, men småbarnsrumpor mår bra av att få lite luft...
Dagens blöjor är väldigt "torra" och luftiga och våra barn har aldrig haft problem med värmeutslag el.dyl. Visst, på stranden (i skuggan!) funkar det med trosor, men en "olycka" i vagnen/sulkyn vill ingen vara med om, ej heller på tavernan eller i bilbarnstolen...
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-01-21, 17:14
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Kalymnos, Grekland
Inlägg: 5 355
Standard Sv: blöjor och barnmat i Parga?

Naturligtvis känner ni ert barns behov!
-När jag hänvisar till 1800-tal överdriver jag lite, men det fanns inte de här super-allt-i-ett-blöjorna då. Inte heller hade jag råd att köpa bästa sorten, så det var en lättnad när vår flicka blev "torr" redan sommaren då hon blev ett år. Jag är övertygad om att det var för att Gammeljajan skötte henne och flitigt bytte hennes byxor till torra, som fick Lillan att förstå nöjet med att slippa blöja. När jag kom från jobbet låg allt i en hink med kallvatten, bara att sätta igång och tvätta... Upp på taket på sexvåningshuset och hänga 15-17 små byxor på ett streck...strax torra och klara för nästa dag. Man bör alltså ha en Gammeljaja med sig också, annars funkar det inte.

(-Det var samma Gammeljaja som gjorde i ordning babymaten:stod i det trånga köket och lagade till urgoda krämer av lite potatis och grönsaker och kött, malde detta och la i glasburkar så att jag bara hade att ta fram. De färdiglagade fanns bara på apoteket och såna ville hon inte höra talas om över huvud taget...)

Senast redigerad av Monica P den 2015-01-21 klockan 17:21.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-01-21, 22:46
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: blöjor och barnmat i Parga?

Tror inte det finns barnmat för så stora barn. De äter vanlig mat i den åldern. Tavernorna har alltid något som passar små magar. Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:23.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT