Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2015-01-15, 11:48
Neta Neta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 70
Standard Hotell Agnanti Parga stad

Nu har det blivit dags att planera nästa års resa. Sneglar nu på Parga och undrar om det är något för oss! Favoriten är är hittills Samos och där Pythagorion som vi tycker har allt! Det är en "lagom by", fin hamnpromenad och många restauranger att välja på.
Förra året var vi på Skiathos och tyckte det var lite för mycket av allt! Alldeles för mycket folk och för "flashigt" för oss!
Hur är Parga? Har funderat på Hotell Agnanti i så fall! Åker isåfall troligen 30/8.
Hjälp oss!
MVH Agneta
Svara med citat
  #2  
Gammal 2015-01-15, 13:34
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotell Agnanti Parga stad

Parga och Pythagorion har ju en del likheter med den kuperade naturen. Vi har varit på båda och gillar båda, kanske mest Parga för det är större och med så vackra omgivningar med mycket att se på behändigt avstånd.
Agnanti vet vi var det ligger och det verkar fint med FIN utsikt...Det som gjorde att vi "valde bort" detta hotell var att det ligger med full eftermiddags/kvällssol. Vi vill gärna ha skugga på balkongen när vi är på hotellet för sen siestasittning.
Jag vet att Ricky här på Kalimera har bott där så han kan säkert berätta mer om Du frågar honom.
Jag tror att det är samma ägare som har taverna SAKIS uppe nära borgen t h en bit på stora gatan. DEN tavernan är väl värd ett besök.
Parga är en fin by!! Transfersträckan från Preveza flygplats är så vacker.

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2015-01-15, 15:59
Neta Neta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 70
Standard Sv: Hotell Agnanti Parga stad

Tack för ditt svar Lizzie!
Ja det kan ju vara skönt med lite svalka då man varit i solen hela dagen. Har du någon uppfattning om nåt annat hotell med fin utsikt men annat läge?
Svårt att välja resmål.Man vet ju vad man får då man åker till Pythagorion.
MVH Neta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2015-01-15, 16:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotell Agnanti Parga stad

Jag har varit tre gånger i Parga och bott på olika hotell alla gångerna. Jag kommer bara ihåg namnet på det sista...Tousis . Det låg centralt inne i gränderna och var jättemysigt. Vi åkte med Ving .
En annan gång bodde vi precis vid en trappavsats på gränden upp till borgen och det var ingen hit för nattsömnen ....Vi har också bott bortom Valtosstranden i en olivlund år 2001, det bästa av boendena vi haft....Då åkte vi med Apollo minns jag. Kommer ej ihåg namnet på boendet. Skulle vi åka tillbaks så skulle vi absolut bo bortom Valtos igen!

Lissi
Svara med citat
  #5  
Gammal 2015-01-16, 11:30
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Hotell Agnanti Parga stad

Citat:
Ursprungligen postat av Neta Visa inlägg
Sneglar nu på Parga och undrar om det är något för oss! Favoriten är är hittills Samos och där Pythagorion som vi tycker har allt! Det är en "lagom by", fin hamnpromenad och många restauranger att välja på.
Jag tycker precis som Lissi att det finns många likheter mellan Parga och Pythagorion. Jag gillar båda väldigt mycket. Fördelen med Parga är att det finns så otroligt mycket att se och göra i närområdet, och ännu mer om man till exempel gör en utflykt till Meteora.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2015-01-16, 17:44
Neta Neta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 70
Standard Sv: Hotell Agnanti Parga stad

Tack för alla svar!
Men vi har bestämt oss för Skopelos o hoppas det blir toppen! Det ser iallafall väldigt fint ut!
Mvh Agneta
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-01-16, 18:10
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Hotell Agnanti Parga stad

Skopelos är också jättemysigt.....Påminner lite om Parga faktiskt....
Köp E-guiden om ni inte redan gjort det!

Lissi
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-01-16, 23:15
Neta Neta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Inlägg: 70
Standard Sv: Hotell Agnanti Parga stad

Ja det ska vi absolut göra!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2015-01-18, 15:35
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Hotell Agnanti Parga stad

Citat:
Ursprungligen postat av Neta Visa inlägg
Men vi har bestämt oss för Skopelos o hoppas det blir toppen!
Om du frågat vart ni skulle åka, och valen stod mellan Parga, Pythagorion och Skopelos, hade jag svarat Skopelos.

Bra val av ö!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2015-01-21, 08:18
Evonita Evonita är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 4
Standard Sv: Hotell Agnanti Parga stad

Vi ska åka nu i Juni iår och valde lilla fina Soulo studios vid hamnpromenaden. Litet gulligt hotell med 4 lägenheter och fin restaurang på gatuplan. Nära till allt. Finns även ett 1800 apartments som vi först bokade. Ligger presis mitt i stan med bara 5 lägenheter, otroligt vackert och pittoreskt. Båda med Ving/Spies. Längtar
Svara med citat
  #11  
Gammal 2015-06-20, 21:10
islandhorse islandhorse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Floda
Inlägg: 28
Standard Sv: Hotell Agnanti Parga stad

Hej! Jag har tittat på denna tråd tidigare eftersom vi bokat Agnanti inför årets resa. Tyvärr fanns ju då inga omdömen gällande hotellet. Nu har vi i alla fall varit där och kan berätta att detta är ett mycket välskött hotell med väldigt trevligt värdfolk. Nackdelen är en rejält jobbig backe upp, men som belöning får man en fantastisk utsikt över staden och havet. Stora, välutrustade rum och stort badrum. Frukosten var väl tilltagen, kanske lite för mycket mat ibland, allt hemgjort. Kan rekommenderas, men kom ihåg att backen upp är krävande. M v h Islandhorse
Svara med citat
  #12  
Gammal 2015-07-13, 00:31
bon bon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Lidingö
Inlägg: 402
Standard Sv: Hotell Agnanti Parga stad

Kul att någon kommenterade ett äldre inlägg. Oftast så ställer många massvis med frågor om olika saker o sedan när man undrar hur det gick så möts man av tystnad, förutom en gång då en tyckte jag var korkad som frågade.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT