Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Lefkas

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-08-08, 16:53
Pepsi Pepsi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Inlägg: 13
Standard Captain Stavros

Är det någon som har bott på Captain Stavros i Nidri? Hur var det?
Frukostbuffén? Rummen? Poolen? mm?

Någon som vet någon bra biluthyrare i Nidri?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-08-09, 09:08
Stomatol Stomatol är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Mora
Inlägg: 101
Standard Sv: Captain Stavros

Hej,
Jag har själv inte bott där, men jag har sett hotellet och det ser mycket fint ut. En gång när vi var där så träffade vi en annan familj som bodde där och dom hade bara superlativ att säga om captain stavros.
Biluthyrare finns det många av i Nidri, vi har dock bara använt oss av en lokal "liten skutt" som heter Vita car. Han har lite äldre bilar och har bra priser, vi har betalat 1200kr för en hel vecka. Men då har det varit lågsäsong i maj och lite bättre kurs på euron. Han heter Vasilis och har e-post vitacar@gmail.com om man vill boka upp en bil. Du hittar honom mittemot det fula kyrktornet på huvudgatan, nedanför Lefko Hotel.
Hälsa från Anders från Sverige (eller Andres som Vasilis säge)
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-08-13, 08:27
covejoli covejoli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 2
Standard Sv: Captain Stavros

Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi Visa inlägg
Är det någon som har bott på Captain Stavros i Nidri? Hur var det?
Frukostbuffén? Rummen? Poolen? mm?

Någon som vet någon bra biluthyrare i Nidri?
när ska du dit ? vi ska bo där från den 24/8 och 2 veckor fram
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-08-13, 09:01
Pepsi Pepsi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Inlägg: 13
Standard Sv: Captain Stavros

Vi är ute i god tid. Vi tänkte åka dit nästa sommar och längtar redan.....pust.
Det vore jättekul om ni kunde berätta lite om vad ni tyckte om hotellet när ni kommer hem. Hoppas att ni får en skön semester.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2009-08-13, 11:14
covejoli covejoli är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 2
Standard Sv: Captain Stavros

ska jag göra kan lägga upp lite bilder på hotellet med sen
Svara med citat
  #6  
Gammal 2009-08-15, 21:18
Familjen G-B Familjen G-B är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 1
Standard Sv: Captain Stavros

Hej Vi är en familj på 2 vuxna och 2 barn på 14-och 10 år som också skall till Captain Stavros i 2 veckor vi åker ner den 22/8 från Malmö.
vi undrar också om det är någon som vet något om maten hotellet etc..
hoppas att ni får en trevlig semester och kanske stöter vi på varann.
Mvh Familjen Gillman Bengtsson
Svara med citat
  #7  
Gammal 2009-08-16, 00:25
Getty Getty är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Linköping
Inlägg: 400
Standard Sv: Captain Stavros

Vi bodde på Captain Stavros förra sommaren, och även jag har bara possitiva saker att säga om hotellet. Rummen är kanonfina, bland de bästa jag någonsin bott i. Vi hade en enrummare på tredje våningen mot poolen och den var mycket rymlig, tvårummarna var i etage med både balkong och terass precis vid poolen.

Poolen var bra men solstolarna som var i trä var hårda så man fick snabbt "träsmak". Minns att det luktade ovanligt mycket reningsmedel de sista dagarna, så då tog jag hellre en dusch än ett bad.

Hotellet hade två datorer med gratis Internet, vilket inte är så vanligt. Frukosen var bara ok, ingen smaksensation men den gick att äta. Hoppas Dina jobbar kvar, en jättemysig tjej som pratade med alla och hon var alltid glad.

Alla ni som åker dit önskar jag en trevlig semester och hoppas ni kommer bli lika nöjda som vi var.

//Ingela
Svara med citat
  #8  
Gammal 2009-08-16, 10:44
Pepsi Pepsi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Inlägg: 13
Standard Sv: Captain Stavros

Citat:
Ursprungligen postat av Familjen G-B Visa inlägg
Hej Vi är en familj på 2 vuxna och 2 barn på 14-och 10 år som också skall till Captain Stavros i 2 veckor vi åker ner den 22/8 från Malmö.
vi undrar också om det är någon som vet något om maten hotellet etc..
hoppas att ni får en trevlig semester och kanske stöter vi på varann.
Mvh Familjen Gillman Bengtsson
Det vore jättekul att höra vad ni tyckte när ni kommer hem. Vi åker som sagt inte förrän nästa sommar . Vi är två vuxna och två barn 16 och 12 år. Hoppas att ni får en skön resa
Svara med citat
  #9  
Gammal 2009-08-25, 19:26
Mythosärgott Mythosärgott är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 4
Standard Sv: Captain Stavros

Hejsan!!
Kom hem från Nidri och Captain Stavros i morse och vi var väldigt nöjda med hotellet! Vi hade en etagelägenhet och den var väldigt rymlig och fin, låg alldeles vid poolen så ungarna var väldigt nöjda. Frukosten var sådär precis som jag såg någon annan hade svarat förut men det fanns ju lite att stoppa i sig i alla fall.
Vi hyrde bil genon Apollo och det funkade bra...men jag kan rekommendera att hyra egen båt, det gjorde vi och det var jätte mysigt att åka runt själv och lägga till där det passade. Kostade för oss 65 euro + bensin men det var det värt.

Har ni mer frågor så är det bara att höra av er.

Hoppas att ni blir nöjda om ni bokar resa!
Svara med citat
  #10  
Gammal 2009-08-26, 18:38
anna73 anna73 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Rimbo
Inlägg: 123
Standard Sv: Captain Stavros

Hej,

Du får gärna berätta i allmänhet om Nidri och Lefkas. Det skrivs så lite tycker jag. Jag åker ner med sambo och tre barn till Nidri nästa lördag ! Hur är det där, hur var vädret och vad rekommenderar du att se, vi tänkte också hyra bil. Var det "lätt" att köra/hitta på ön?

Är jättenyfiken!!

Anna
Svara med citat
  #11  
Gammal 2009-08-26, 19:04
Mythosärgott Mythosärgott är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Inlägg: 4
Standard Sv: Captain Stavros

Hej!
Förra veckan vi var på Lefkas hade vi kanonväder, ca 35 grader varje dag, knappt ett moln på himmelen så det kan man knappast klaga på!! Nidri är ett typiskt turistställe med många restauranger, barer och små affärer men jag har ingenting att klaga på...det beror nog lite på vad man har förväntat sig tror jag. Själva Lefkas är en otroligt grön och kuperad ö med väldigt många vackra stränder och mysiga små byar.
I det stora hela är det inga problem att köra bil på ön men det finns vissa sträckor där det kan vara väldigt trångt och väldigt kurvigt att ta sig fram, kör man försiktigt så funkar det bra. Att hitta på ön gick väl rätt skapligt, det var något ställe där vägen bara tog slut för oss men vi fick oss ett gott skratt istället. Men om jag vore er skulla jag även hyra båt som vi gjorde, våra ungar tyckte det var jättekul och man fick se väldigt många fina ställen. Porto Katziki är ju en väldigt vacker strand men det var väldigt mycket folk där då men jag tror att det fortfarande var semestertider för greker och italienare när vi var där.

Hoppas att du har fått några svar på dina frågor...annars hör av dig!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2009-10-13, 21:30
Pepsi Pepsi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2007
Inlägg: 13
Standard Sv: Captain Stavros

Tack för all info. Verkar som det är en övervägande positiv upplevelse.
Det som ger lite smolk i bägaren är väl flygtiderna (med Apollo), flyga hem 00:05 är väl sådär. Hur var stränderna närmast hotellet? Kan ni rekommendera någon restaurang som var bra? Vad fanns det att äta på frukosten? Är det någon som har några bilder att bidra med?
Svara med citat
  #13  
Gammal 2010-03-09, 13:24
Mays avatar
May May är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 46
Standard Sv: Captain Stavros

Bodde på Captein Stavros i mai 2009 med barn og barnebarn på 4 og 5,5 år. De bodde i poolen Hotellet var flott for barnefamilier. Bygningene ligger rundt hotellet, og alle rommene har utsikt til poolen. Men er enig i at tresengene IKKE er gode å ligge på!
Frokosten inneholder brød, egg, ost syltetøy og noe kjøttpålegg tror jeg. Kaffe, tea, melk og juce. Det var også masser med Yoghurt, frukt og honning. Ikke all verden, men mer enn nok!
Rommene er jo bare helt topp Store flotte ett-roms med liten kjøkkenbenk med det aller nødvendigste. Og ikke minst: Gode stoler på balkongen
Vi ble forøvrig med på en båtutflukt. (selges i havnen) Hadde en flott dag til havs!

Hilsen May
Svara med citat
  #14  
Gammal 2010-04-26, 08:33
MiaMaria80 MiaMaria80 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 1
Standard Sv: Captain Stavros

Hej! Har en resa till Lefkas inbokad till sommaren 2010 och ska bo på Captain Stavros,vi har en enrumslägenhet och den enda beskrivning som står på Apollos hemsida är ett det är en rymlig enrumslägenhet med en liten köksdel, så en fråga till er som varit där, vad finns i denna lilla köksdel, finns det tex kylskåp, kokplattor, vad för köksutrustning finns?
Svara med citat
  #15  
Gammal 2010-05-06, 12:33
FreddanBs avatar
FreddanB FreddanB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 4
Standard Sv: Captain Stavros

Citat:
Ursprungligen postat av Pepsi Visa inlägg
Tack för all info. Verkar som det är en övervägande positiv upplevelse.
Det som ger lite smolk i bägaren är väl flygtiderna (med Apollo), flyga hem 00:05 är väl sådär. Hur var stränderna närmast hotellet? Kan ni rekommendera någon restaurang som var bra? Vad fanns det att äta på frukosten? Är det någon som har några bilder att bidra med?
Resturangen finns det väldigt gott om, går man efter "strandvägen" så finns det en resturang som heter/kallas för busken där finns det bra mat till riktigt bra priser.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:25.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT