Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Tilos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-07-18, 23:47
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Annas Studios - Marinas Studios

När vi varit på Tilos har vi bott på Marinas Studios. Vi var mycket nöjda med det. Men vi har också varit nyfikna på och sneglat på Annas Studios. Vet att ämnet har berörts lite i andra trådar. Någon tycker det ena är bäst och andra gillar det andra. Tyckande är alltid lite svårt när det gäller boende, och det är inte det jag undrar över. Utan istället lite mera konkret ............ Sedan är det upp till mig vilka skillnader jag vill prioritera.

Båda ställena ligger i stort sett på samma ställe. Samma fina utsikt. Samma prisnivå.

Så därför, ni som bott på båda ställena, hur vill ni beskriva de konkreta skillnaderna?

Masse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-07-19, 00:11
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

För oss som bott på Annas 2012 och Marinas i år , (fast det blev Michalis , det bakre huset som är skymt av Marinas), så vinner Annas stort, både med utrustning på rummet och utsikten. Den är ju helt outständing. MEN... Bor man på det "riktiga" MARINAS i främre huset så kanske inte skillnaden är så stor.
Vi blev dock besvikna på Ving som hade bokning på MARINA STUDIOS och det var det vi trodde vi betalade för, men det blev Michalis, den äldre delen. Mycket mediokert vad gällde rumsstandard. Sen vet jag inte varför det har två namn när det ändå är Marina som möter och är värdinna. Nån Michalis såg vi aldrig till.

Så åker ni charter och vill bo på Marinas så kanske ni ska försäkra er om vilket hus ni hamnar i om man nu kan det... Fast där hade ni väl redan bott??

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-07-19, 10:58
elisabethk elisabethk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2007
Ort: Sundsvall
Inlägg: 340
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Hej!
Första året vi var på Tilos bodde vi på Annas, de två sista gångerna samt nu i september blir det Marinas. Vi har alltid bott i det främre huset på Marinas och jag älskar att sitta o titta på båtarna i hamnen, man har verkligen bRa utsikt för det på Marinas. Rummen och utrustning var väldigt lika på Annas och Marinas, allt finns som vi behöver i alla fall. Otroligt rent och fräscht på Marinas som jag nu har färskast i minnet, var där senast i maj/juni i år. Upplever också balkongerna lite större på Marinas.
Vi brukar försöka variera boende när vi åker till samma resmål men nu har vi fastnat för Marinas och trivs så otroligt bra där. Är det något så fixar Marina eller Yannis det snabbt.

Sammanfattning, skulle gärna bo på Annas igen, men Marinas är vårt förstahandsval på Tilos, längtar tills den 31 augusti när vi får sätta oss på balkongen o njuta av allt underbart vi har framför oss.
Mvh
ElisabethK
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-07-19, 16:18
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Jag har bott på båda ställena, och tycker nog att Anna och Marina är likvärdiga, om man bor i nedre huset på Marina. Jag har bott i både undre och övre, och undre är klart bättre.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-07-19, 22:59
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av elisabethk Visa inlägg
Hej!
Första året vi var på Tilos bodde vi på Annas, de två sista gångerna samt nu i september blir det Marinas. Vi har alltid bott i det främre huset på Marinas och jag älskar att sitta o titta på båtarna i hamnen, man har verkligen bRa utsikt för det på Marinas. Rummen och utrustning var väldigt lika på Annas och Marinas, allt finns som vi behöver i alla fall. Otroligt rent och fräscht på Marinas som jag nu har färskast i minnet, var där senast i maj/juni i år. Upplever också balkongerna lite större på Marinas.
Vi brukar försöka variera boende när vi åker till samma resmål men nu har vi fastnat för Marinas och trivs så otroligt bra där. Är det något så fixar Marina eller Yannis det snabbt.

Sammanfattning, skulle gärna bo på Annas igen, men Marinas är vårt förstahandsval på Tilos, längtar tills den 31 augusti när vi får sätta oss på balkongen o njuta av allt underbart vi har framför oss.
Mvh
ElisabethK
Håller med MARINAS studios är ett toppenboende, alltså om man bor i det främre huset..vilket jag gjorde 2012.. OM..jag ska till Tilos igen kommer jag med all säkerhet att välja det boendet, mycket också pga av det trevliga bemötandet från värdinnan Marina mm.

Jag mejlade till henne om mitt önskemål att få ett rum i det främre huset, vilket jag sen också fick. Toppen!!
På Annas är det säkert också bra!

Sunny
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-07-19, 23:08
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Jag mailade också innan via deras hemsida, men det hjälpte inte...Jag tror att charterresenärer ofta får de sämre rummen om man inte har kontakter..och det förstår jag faktiskt.

Bor man många veckor tror jag det kan bli annorlunda.

Lissi
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-07-19, 23:15
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Jag mailade också innan via deras hemsida, men det hjälpte inte...Jag tror att charterresenärer ofta får de sämre rummen om man inte har kontakter..och det förstår jag faktiskt.

Bor man många veckor tror jag det kan bli annorlunda.

Lissi
Jag reste ju med VING alltså charterresa...MEN.. jag stannade ju förstås i tre veckor och det kan ju vara en orsak till att mitt önskemål uppfylldes..inte vet jag!!
Svara med citat
  #8  
Gammal 2014-07-20, 12:10
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Vi bodde på Marinas i slutet av september i fjol. Vi mailade och bad om rum med havsutsikt i främre huset. Det fick vi också. Vi har aldrig varit där förr, så att det hänger på kontakter tror jag inte på. Vi hade inga grannar på den veckan vi var där. Var väldigt skönt då balkongerna ligger väldigt nära varann utan avgränsning emellan. Den vackraste och bästa utsikten någonsin i Grekland för oss. Städningen var tipptopp! Trots det hade vi kackerlackor. Men fick en spray av städis å sen var det snuskiga problemet löst!😊
Måste tillägga, vi åkte charter med Ving.
Jenny
Svara med citat
  #9  
Gammal 2014-07-20, 12:24
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av parga Visa inlägg
Vi bodde på Marinas i slutet av september i fjol. Vi mailade och bad om rum med havsutsikt i främre huset. Det fick vi också. Vi har aldrig varit där förr, så att det hänger på kontakter tror jag inte på. Vi hade inga grannar på den veckan vi var där. Var väldigt skönt då balkongerna ligger väldigt nära varann utan avgränsning emellan. Den vackraste och bästa utsikten någonsin i Grekland för oss. Städningen var tipptopp! Trots det hade vi kackerlackor. Men fick en spray av städis å sen var det snuskiga problemet löst!😊
Måste tillägga, vi åkte charter med Ving.
Jenny
Usch..så vidrigt med kackerlackor..det hade jag inte när jag bodde där ..som tur var !!
Ja ,den havsutsikten från Marinas är nästintill oslagbar ..håller med !!..
Svara med citat
  #10  
Gammal 2014-07-20, 12:41
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
För oss som bott på Annas 2012 och Marinas i år , (fast det blev Michalis , det bakre huset som är skymt av Marinas), så vinner Annas stort, både med utrustning på rummet och utsikten. Den är ju helt outständing. MEN... Bor man på det "riktiga" MARINAS i främre huset så kanske inte skillnaden är så stor.
Vi blev dock besvikna på Ving som hade bokning på MARINA STUDIOS och det var det vi trodde vi betalade för, men det blev Michalis, den äldre delen. Mycket mediokert vad gällde rumsstandard.
Lissi
Jeg blir litt
Forstår at Marina har to bygninger, og at man skal velge (om man kan) den som ligger foran/ har herlig utsikt og god standard
Men " Michalis" heter den bakre/ eldre bygn der dere bodde det?
På booking.com finner jeg Michalis med flott utsikt god standard,
og 9.7 i score... så ?
Svara med citat
  #11  
Gammal 2014-07-20, 12:47
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av parga Visa inlägg
Vi hade inga grannar på den veckan vi var där. Var väldigt skönt då balkongerna ligger väldigt nära varann utan avgränsning emellan.
När vi bodde på Marinas så hade vi egen balkong, men med delvis havsutsikt. Det var i främsta huset. Är det så att alla balkongerna med hel havsutikt är gemensamma utan avgränsning?

Masse
Svara med citat
  #12  
Gammal 2014-07-20, 13:00
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
När vi bodde på Marinas så hade vi egen balkong, men med delvis havsutsikt. Det var i främsta huset. Är det så att alla balkongerna med hel havsutikt är gemensamma utan avgränsning?

Masse
Du har en EGEN balkong även där.. MEN..grannens balkong är nära... som du kan se på denna bild..



Sunny
Svara med citat
  #13  
Gammal 2014-07-20, 14:36
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Jeg blir litt
Forstår at Marina har to bygninger, og at man skal velge (om man kan) den som ligger foran/ har herlig utsikt og god standard
Men " Michalis" heter den bakre/ eldre bygn der dere bodde det?
På booking.com finner jeg Michalis med flott utsikt god standard,
og 9.7 i score... så ?
Jag visste att den äldre delen hette Michalis (det står också över ingången), men eftersom det stod MARINAS i Vings info så tog jag för givet att det var i främre delen vi skulle bo. Jag mailade också om det eftersom även den främre delen är uppdelad i 2 sektioner. Men det blev ändå Michalis.
MEN vi hade ok utsikt mot soluppgången ändå. Men ner över Livadia så hade vi främre husets tak med alla solfångare och vattenanordningar lite "i vägen".

Men boendet är ju inte hela semestern! Städningen var bra, men som sagt badrum och möblemang sunkigt!

Lissi

Lissi
Svara med citat
  #14  
Gammal 2014-07-20, 14:47
Tobbe Ss avatar
Tobbe S Tobbe S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Borås
Inlägg: 695
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Annas rooms är något av de bästa vi haft under våra resor i Grekland. En jätteterrass samt en fantastisk utsikt över Livadia. Jag tror att Mike (har för mig han heter så) hyr ut de överst våningarna själv, och de nedersta till charter arrangörer. Denna bild är från näst översta våningen.


Baksidan är minst lika bra, om man som jag är intresserad av fåglar



Tobbe
Svara med citat
  #15  
Gammal 2014-07-20, 15:01
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Det var verkligen en stor och härlig balkong på Annas....
Det var fint på Marinas med.. närheten till byn och båthamnen...Fast inte lika stor balkong förstås..









Sunny
Svara med citat
  #16  
Gammal 2014-07-20, 16:18
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Utsikten från Annas är den absolut bästa jag haft i Grekland om jag minns rätt.
Nu är väl även rummen lite uppfixade. (Näst bäst utsikt vi haft är utsikten från Panorama i Pythagorion.)

Vi åkte charter den gång vi bodde på Annas , men fick på önskan via mail rum nr 8 högst upp. Tyvärr, om man åker från Kalmar, vilket vi ju gärna gör då vi bor där, så finns inte Annas i utbudet, då Mike hyr ut till Ving söndag-söndag och från Kalmar blir det Ving onsdag-onsdag. När vi bokade fanns bara Marinas och Ilidi Rock ledigt. Ska kika efter nästa gång lite tidigare så kanske det finns något annat, ELLER så chansar vi på billig restresa Kalmar-Rhodos 14 dagar och skiter i boendet på Rhodos mer än ett par nätter i början och i slutet. Då kan vi ju välja fritt på Tilos. Bara flygstol från Kalmar är svindyrt!

Lissi - som vill till Tilos och Annas igen.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2014-07-20, 19:46
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av parga Visa inlägg
Vi bodde på Marinas i slutet av september i fjol. Vi mailade och bad om rum med havsutsikt i främre huset. Det fick vi också. Vi har aldrig varit där förr, så att det hänger på kontakter tror jag inte på. Vi hade inga grannar på den veckan vi var där. Var väldigt skönt då balkongerna ligger väldigt nära varann utan avgränsning emellan. Den vackraste och bästa utsikten någonsin i Grekland för oss. Städningen var tipptopp! Trots det hade vi kackerlackor. Men fick en spray av städis å sen var det snuskiga problemet löst!😊
Måste tillägga, vi åkte charter med Ving.
Jenny
Kackerlackorna kommer (som tur är) inte pga dålig städning, det kan vara skinande rent men blir det t ex ett väderomslag till riktig värme så blir de aktiva.
Svara med citat
  #18  
Gammal 2014-07-20, 19:53
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe S Visa inlägg
Annas rooms är något av de bästa vi haft under våra resor i Grekland. En jätteterrass samt en fantastisk utsikt över Livadia. Jag tror att Mike (har för mig han heter så) hyr ut de överst våningarna själv, och de nedersta till charter arrangörer. Denna bild är från näst översta våningen.
Nja, man kan hamna högst upp även med charter. Jag träffade charterfolk både förra året och året innan som bodde högst upp, och vet andra som kommer att göra det i år.

Det som jag tror gör att en del har otur på Marinas är att alla rum inte har lika bra utsikt där, och därför ber nog återkommande gäster om sina favoritrum. Är man då inte återkommande gäst riskerar man få rummen med lite mer begränsad utsikt. Det här är inget jag vet, men jag tror det eftersom jag träffat folk som bott där i hundra år och berättat att de alltid bor i samma rum.

Fördelen med Annas är ju då att alla rum har samma utsikt, utom möjligen lägenheten på första våningen där det är en del grönska framför (fast det mest skymmande trädet var nedhugget eller åtminstone delvis kapat i år).
Svara med citat
  #19  
Gammal 2014-07-20, 20:42
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Lissi förresten - vad sa Ving om att ni hamnat som ni gjorde?
Svara med citat
  #20  
Gammal 2014-07-20, 20:59
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Annas Studios - Marinas Studios

Har inte fått svar på det, men vi fick 1000kr i kompensation för den misslyckade transfern! De kanske tyckte det räckte...

Lissi
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT