Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-04-30, 22:23
myssas avatar
myssa myssa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 599
Standard Lite Kreta nyheter....

Efter ex antal sms, mms och telefonsamtal från Kreta idag så vill jag bara meddela att lammet är i princip förberett för morgondagens grillning.
mina vänner tar några drinkar på sailing bar (makrigialos) just nu och jag önskar jag vore där.
tidigt i morgon bitti görs lammet klart för tillagning.
jag önskar alla i Grekland en underbar påsk.
kommer snart till Platanias och efter några dagar där så blir det en tur till Makrigialos det längtar jag mycket efter just nu.
och dessutom överträffade jag mig själv med min tatziki i dag
(otroligt krämig och god) vet ej om det var yougurten eller mej det berodde på...
kram till alla .....myssa...
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-04-30, 22:39
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Danmark
Inlägg: 2 498
Standard Sv: Lite Kreta nyheter....

Citat:
Ursprungligen postat av myssa
och dessutom överträffade jag mig själv med min tatziki i dag
(otroligt krämig och god) vet ej om det var yougurten eller mej det berodde på...
kram till alla .....myssa...
... jag tror det var kontakten till Kreta som gjorde din tzatziki extra perfekt i dag...
Glad påsk till alla!

Marianne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2005-04-30, 22:43
Dessan Dessan är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5
Standard Sv: Lite Kreta nyheter....

jag önskar också att jag var på kreta nu i påsk, har tänkt åka dit i två år men inte blivit av, förra året var jag där före påsken, men jag får väl satsa på nästa år igen, har kollat av vädret och det är ju inte alltför bra just nu, jag vill att det blir lite varmare och åker förmodligen ner i juni som det ser ut,,,
Svara med citat
  #4  
Gammal 2005-05-01, 05:00
Calle Calle är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 292
Standard Sv: Lite Kreta nyheter....

Citat:
Ursprungligen postat av Dessan
jag önskar också att jag var på kreta nu i påsk, har tänkt åka dit i två år men inte blivit av, förra året var jag där före påsken, men jag får väl satsa på nästa år igen, har kollat av vädret och det är ju inte alltför bra just nu, jag vill att det blir lite varmare och åker förmodligen ner i juni som det ser ut,,,
Hejsan!
Vädret här nere just nu är perfekt!! Vare sig för varmt eller för kallt! Men den kommande sommaren kan nog bli tuff!! Spekuleras i att det kommer att bli den varmaste sommaren någonsin!

Calle!
Svara med citat
  #5  
Gammal 2005-05-01, 22:50
Mikke Mikke är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lamberget-Kallsta.......
Inlägg: 2 198
Standard Sv: Lite Kreta nyheter....

Hej !!
Apropeau vaeder, sa sitter jag med vinterjackan peau och skriver.........den vecka jag varit peau Karpathos har det varit vaeldigt blasigt, men inte direkt kallt forraen peau kvaellningen.....Igar gick jag ner till stranden vid 24-tiden, horde (tror jag) braenningarna, tog med mig ficklampan och stolpade ivaeg de 50-60 meter till havet....Daer slog tunga, vita vagor mot stranden och till vaenster hordes knallarna av de skjutglada karpatianernas bomber...... Denna gang avstod jag fran att sta mitt i krutroken, utan stannade hemma och laeste en bok.....man borjar vael tackla av, kantaenka.....Idag var det sju lamm ur ugnen och gott var det! Moppade upp en bit till Vroutsas och tillbringade ett par timmar med slaekten Panaretos, sen ner till Mertonas och fler timmar med Tant Eva och Ellen.Nu hemgang i den morka natten...Vi hors!
Mikke
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT