Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-05-31, 18:42
Chrilos Chrilos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 24
Standard Min mini interluffing på Kreta

Den 16e juni landar jag på Kreta och har bokat 16-19 på Hotel Zorbas beach Village ute vid Akrotiri och Stavros Beach.
Någon som känner till detta ställe ?

Min plan är senare att ta mig mot Fallassarna eller Paleochora, och tillbaka för att slutligen en eller ett par dagar bo nära och kolla in Chania stad för att snabbt ta mig till flygplatsen den 25e.

Har någon tips på boenden och preferenser för västra eller södra Kreta ?

Jag åker ensam med barn på 14år och har inte planerat hyra bil utan tänker mig försöka mig på lokalkommunikationerna. Jag pratar hyffsad grekiska.

Jag slits lite mellan "öluffarlivet" och att ha förbokat, man hör alla snackar om att de är så lätt att hitta rum osv osv, men sen vill jag heller inte fastna i att använda hela dagarna åt att jaga rum att bo i, speciellt inte när jag åker med barn.

Men ni erfarna där ute kanske kan lugna mig ?
Jag försöker åtminstone lägga upp en plan till åt vilket håll jag ska efter mina första 3 dagar så jag på ett ungefär vet vilka busslinjer jag behöver kolla in. Och eventuella hotell i närheten.

Mvh
Chrilos
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-06-02, 10:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 401
Standard Sv: Min mini interluffing på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Chrilos Visa inlägg
Min plan är senare att ta mig mot Fallassarna eller Paleochora, och tillbaka för att slutligen en eller ett par dagar bo nära och kolla in Chania stad för att snabbt ta mig till flygplatsen den 25e.
Jag skulle ha valt att lägga tiden i Paleochora. Bra bussförbindelser, stort utbud på hotell, fina stränder, god mat och möjlighet till utflykt till Elafonissi. Fallassarna är trevligt på dan, men tämligen dött på kvällarna.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-06-02, 14:28
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 766
Standard Sv: Min mini interluffing på Kreta

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Jag skulle ha valt att lägga tiden i Paleochora. Bra bussförbindelser, stort utbud på hotell, fina stränder, god mat och möjlighet till utflykt till Elafonissi. Fallassarna är trevligt på dan, men tämligen dött på kvällarna.
Håller med!
Birgitta (subjektiv).
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-06-03, 09:13
Chrilos Chrilos är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 24
Standard Sv: Min mini interluffing på Kreta

Tack för tipsen

Borde bli bra med en sväng ner till Paleochora och sen tillbaka och bo 1-2 dar lite närmare Chania för att se på staden och komma iväg smidigt till flyget.

Börjar längta efter att äta loukomades och mpougatsa!!!
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT