Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Parga

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-02-06, 10:03
lotties74 lotties74 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Frövi
Inlägg: 7
Standard Hotell Maris

Är det någon som bott på hotell Maris? Ser jättefint ut, har bokat resa via Ving i juni 2014. Har jag bokat något bra tro?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-05-14, 11:34
annron annron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 86
Standard Sv: Hotell Maris

Hej!
Jag har också precis bokat det. Vad tyckte du?
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-05-14, 20:42
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Hotell Maris

Jag och min sambo har bott på Maris. Tror det var 2001. Det kan ha ändras mycket sen då men jag tala om lite grann i varjefall.

Maris ligger lummigt. Det är olivlundar och odlingar omkring. Maris ligger i lugna omgivningar. Ingen direkt utsikt, om det inte har hänt något på senaste åren. Passerade förbi 2011 på väg upp till Anthoussa. Det ligger två minimarket rätt nära. Supermarket finns inne i Parga.

Hotellet var fräscht och poolen likaså. Fördelen är att ha Valtos så nära. Nackdelen är att det är en bit till Parga centrum. Det blir riktigt mörkt på kvällarna, så ficklampa är inte dumt att ha med. När vi var där, var det svårt att få tag på taxi, när vi inte kände för att gå hem.

Jag kommer inte ihåg något speciellt med hotellrummet/lägenheten. Vanlig standard, rent och med de vanliga "Greklandssängarna" = stenhårda!

Kommer du/ni på något mer, så fråga på, ska göra mitt bästa för att kunna svara.

Jenny
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-05-22, 14:34
annron annron är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 86
Standard Sv: Hotell Maris

Tack för infon. Det bekräftar nog det vi misstänkte. Att det är ite mycket till utsikt och lite off.
Så, jag har låtit bokningen gå ut. Med två barn vill vi gärna ha lite närmare till centrum.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-05-23, 19:49
pargas avatar
parga parga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Hälsingland
Inlägg: 362
Standard Sv: Hotell Maris

Bra beslut ändå. Jag kan rekommendera Villa Perivoli eller Bacoli (har pool). Ligger nära till allt. Tror dessa två kan vara bra när man har barn i resesällskapet.

Jenny
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-06-20, 23:46
bon bon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Lidingö
Inlägg: 402
Standard Sv: Hotell Maris

Jag gillar Bacoli. Har pool och nära till allt i centrum. Vill man bada på stranden så är det 5 min till badbåtarna.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2015-02-09, 06:05
lotties74 lotties74 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Frövi
Inlägg: 7
Standard Sv: Hotell Maris

Vi kom till Parga till slut. Maris var fint och fräscht med ja det ligger lite off. Det blev många långa promenader till Parga varje kväll. Och mörkt var det också.
Mor och far brukar bo på Alexis som ligger efter bilvägen mellan Valtos och Parga med det verkar vara i enklaste laget för mig. Sugen på att åka i höst igen, får ser vilket hotell vi ska prova då. Sköna sängar eftersöks :0)
Svara med citat
  #8  
Gammal 2015-02-09, 06:11
lotties74 lotties74 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2007
Ort: Frövi
Inlägg: 7
Standard Sv: Hotell Maris

Vi kom till Parga till slut. Maris var fint och fräscht med ja det ligger lite off. Det blev många långa promenader till Parga varje kväll. Och mörkt var det också.
Mor och far brukar bo på Alexis som ligger efter bilvägen mellan Valtos och Parga med det verkar vara i enklaste laget för mig. Sugen på att åka i höst igen, får ser vilket hotell vi ska prova då. Sköna sängar eftersöks :0)
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT