Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Om Grekland > Leva & bo i Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-01-27, 11:08
csmh80s avatar
csmh80 csmh80 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 42
Standard Öppna eget i Grekland!

Vet inte riktigt vart jag skall posta denna tråden, hittade inget lämpligt ställe så postar här. Som min topic säger behöver jag lite råd om vad man behöver tänka på när man ska öppna eget i Grekland, har i lite mer än ett års tid knåpat på en ide om att öppna eget bed&breakfast eller cafe i Grekland.
Vilka tillstånd behöver man? Kan man köpa upp ett redan startat bed&breakfast eller cafe som någon vill sälja? Vart hittar man en sida för det i så fall? Tacksam för svar!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-01-27, 12:30
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Öppna eget i Grekland!

Men, tidpunkten för att flytta till Grekland och starta upp som egenföretagare är kanhända ej den bästa.

Ekonomisk kris parad med en extremt hög arbetslöshet samt därtill hörande starkt decimerade löner leder ju ej direkt tanken till lysande affärer.

Vad du däremot kommer att enkelt finna, det är lediga lokaler för den typ av affärsverksamhet du är ute efter.

Arne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-01-27, 15:27
jan c jan c är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2005
Inlägg: 796
Standard Sv: Öppna eget i Grekland!

Det är nu du skall starta i svåra tider för då anpassar man sig efter omständigheterna.Grekland är byråkratins vagga du behöver en advokat lite tips finner du här http://livingincrete.net/business.html
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:37.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT