Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #41  
Gammal 2015-07-18, 23:43
Faestis Faestis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Uppsala
Inlägg: 359
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av Athanasia Visa inlägg
jag svarar på mitt enkla sätt...whats the fucking problem...har inget behov att rapportera vad vi gör äter eller annat ...vi har semester...några frågor på det



Nä och jag citerar hela det du skriver och jag ger tummen upp för att enbart retas en smula...
Svara med citat
  #42  
Gammal 2015-07-19, 09:12
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Jag blir utkastad direkt om jag försöker skriva eller göra något annat när jag är inloggad på .se
Så det gamla problemet kvarstår alltså? Det visste jag inte. Jag är på .se nu på min ipad, samma grejer som inte brukar funka funkar inte nu heller men skriva inlägg går bra. Verkar det som

Edit: funkar med .se på iphone också.

Senast redigerad av inkfish den 2015-07-19 klockan 09:51.
Svara med citat
  #43  
Gammal 2015-07-19, 11:47
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av Eva L Visa inlägg
Försökte svara på ett meddelande i min inbox inte ens det går varken från min 4s eller från en kompis iPhone 6. Min privata dator använder jag inte ofta numera högst 1 ggr/vecka. Min 4s tuffar på riktigt bra för alla mina andra behov. Eva
Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet Visa inlägg
Det här är kanske en "dum" fråga, men när forumet inte fungerar på iphone och padda, vilken kalimerasida loggar ni in på då? kalimera.se fungerar ju inte på pc, kan det vara så när man använder de mindre apparaterna också? Eller gäller det även kalimera.nu?
Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Funkar .se fortfarande inte på pc? Det trodde jag var löst för länge sedan ...

Jag använder nog både .nu och .se, tänker inte mycket på det.
Jeg kan ikke huske at jeg noen gang har hatt problemer med å skrive, eller svare på PM med mine Iphoner ( tidl 4S, nå 6+)

Tidligere hadde jeg endel problem med kalimera.se på PC, og måtte passe på og bruke .nu, så d e t problemet trodde jeg og var løst

På mine Iphoner, dvs både den gamle og den nye fungerer ,se og .nu like bra/dårlig.
Jeg har heller ikke tenkt over hvilken side jeg bruker, men det har nok vært .se lenge nå. Så, for å teste forsøkte jeg.nu igjen fant et innlegg og forsøkte å radere..., på første forsøk/bokstav krasjet telefonen....
SÅ, da får det bli lange sitat, eller å la være å respondere, når jeg ikke har tilgang til PC.

- men leg lever godt med det, og vil (helst) ikke klage/skrive et eneste "negativt" ord mer.. - jeg er så redd Janne skal gå lei av det...., og den eventuelle konsekvensen av det.....
Svara med citat
  #44  
Gammal 2015-07-19, 12:00
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg

- men leg lever godt med det, og vil (helst) ikke klage/skrive et eneste "negativt" ord mer.. - jeg er så redd Janne skal gå lei av det...., og den eventuelle konsekvensen av det.....
Kari, de som tycker att det är för mycket problem som det är nu får väl låta bli att skriva! Kalimera är ett underbart forum och allt behöver väl inte vara perfekt! Men jag upplever inte dessa frågor som klagomål direkt. Jag är inte så beroende av tekniken så jag ska kanske inte yttra mig....Det enda jag själv skulle önskat är att kunna lägga in bilder didekt som på FB men det går så himla bra utan också!!.

Lissi
Svara med citat
  #45  
Gammal 2015-07-19, 13:30
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av Athanasia Visa inlägg
jag svarar på mitt enkla sätt...whats the fucking problem...har inget behov att rapportera vad vi gör äter eller annat ...vi har semester...några frågor på det



Svara med citat
  #46  
Gammal 2015-07-19, 13:50
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Forumvett

...på tal om "Forumvett"...Det stör mig inte alls med citat. Det stör mig betydligt mer när folk inte kan respektera varandras åsikter på ett "vettigt" sätt...

...och..."Gillaknappen" var efterfrågad och den kom...
Svara med citat
  #47  
Gammal 2015-07-19, 13:54
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av Maggy Visa inlägg
...

...och..."Gillaknappen" var efterfrågad och den kom...
..
Svara med citat
  #48  
Gammal 2015-07-19, 14:40
carpelux carpelux är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2014
Inlägg: 9
Standard Sv: Forumvett

Svara med citat
  #49  
Gammal 2015-07-19, 15:11
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 1 059
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av Maggy Visa inlägg

...och..."Gillaknappen" var efterfrågad och den kom...

Jag gillar också gillaknappen!
Svara med citat
  #50  
Gammal 2015-07-19, 16:58
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Forumvett

Carpelux: ...nja...lite stor kanske...men är väl annars helt ok om det är det du tycker...
Svara med citat
  #51  
Gammal 2015-07-19, 16:59
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av Deia Visa inlägg
Jag gillar också gillaknappen!

Svara med citat
  #52  
Gammal 2015-07-20, 07:31
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av kari Visa inlägg
Jeg har heller ikke tenkt over hvilken side jeg bruker, men det har nok vært .se lenge nå. Så, for å teste forsøkte jeg.nu igjen fant et innlegg og forsøkte å radere..., på første forsøk/bokstav krasjet telefonen....
Jag kan radera ibland men inte alltid. Det största problemet med det är att jag ofta inte kan markera exakt den text jag vill, annan text markeras, då blir citatet fel och jag struntar i att radera istället. Och ju mer jag grejar i texteditorn, desto större risk är det att det kraschar.


Citat:
- men leg lever godt med det, og vil (helst) ikke klage/skrive et eneste "negativt" ord mer.. - jeg er så redd Janne skal gå lei av det...., og den eventuelle konsekvensen av det.....
Jag tror inte att du behöver oroa dig. Visserligen har det alltid varit svårt att uttrycka en negativ åsikt här, utan att någon talar om för en att så borde man inte skriva - men det är ju inte Janne som försöker stoppa de negativa åsikterna. Och jag har aldrig varit med om ett forum där man inte fått diskutera tekniska problem man haft med forumet.

Att ta upp problem med tekniken har dessutom ett par fördelar: dels kan någon annan ha hittat ett sätt att jobba runt ett problem man har, dels kan det visa sig att något man trodde var ett problem egentligen bara var att man själv inte förstått hur man skulle göra.
Svara med citat
  #53  
Gammal 2015-07-20, 15:22
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Forumvett

Nu testar jag kalimera.se för att se om det har börjat fungera sedan sist, som ju faktiskt var ett bra tag sedan. Hittills verkar det funka.

Då kan jag ju också passa på att nämna två saker som görs någon gång ibland och som jag tycker är lite sämre forumsätt. Det ena är stora bilder i inläggen. Det är både onödigt och jobbigt. Det andra är när man inte svarar i forumet utan skriver att man svarar i pm till frågeställaren. Det finns alltid fler som är intresserade av att läsa svaret, och det ger ett intryck av att man vill exkludera andra när man skriver så. Trist, tycker jag.

Nu återstår att se vad som händer när jag klickar på Skicka svar. Är jag fortfarande inloggad sedan?
Svara med citat
  #54  
Gammal 2015-07-20, 16:04
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Forumvett

Funkade det? Jag har testat i ett par dagar, för mig har det gått bra både på dator, ipad och iphone.

Stora bilder är jag skyldig till. Jag har inte hittat var i photobuckets appar man kan förminska dem. I början när jag lade in bilder här via apparna frågade jag om någon hittat funktionen, och bad om ursäkt, men nu har jag nog inte gjort vare sig det ena eller det andra på ett tag.

Jag tycker också det är kass med stora bilder så därför försökte jag använda Kalimeras direktuppladdning istället och själva uppladdningen är inget problem, men sedan uppträder ett av de problemen jag skrev om tidigare: bildlänken går inte att kopiera på mina prylar. Så därför kan jag inte använda den funktionen.
Svara med citat
  #55  
Gammal 2015-07-20, 16:07
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Forumvett

Förresten, Netwolf, du som startade tråden - du kanske kan trösta dig med att forumreglerna, om än inte alla forummedlemmar, är på din sida:

Citat:
När du väljer att svara med "citat" bör du ta bort den text som inte är relevant för svaret. Det blir svårläst om man citerar ett långt inlägg och sedan svarar med ett kort JA. Ta bara med den text som du vill citera.
Svara med citat
  #56  
Gammal 2015-07-20, 16:12
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Funkade det?
Jo
Svara med citat
  #57  
Gammal 2015-07-20, 16:13
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Forumvett

Bra!
Svara med citat
  #58  
Gammal 2015-07-20, 17:28
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg

Stora bilder är jag skyldig till. Jag har inte hittat var i photobuckets appar man kan förminska dem. I början när jag lade in bilder här via apparna frågade jag om någon hittat funktionen, och bad om ursäkt, men nu har jag nog inte gjort vare sig det ena eller det andra på ett tag.
Jeg også. Mine bilder har i det siste blitt digre, selv om det ikke engang er fullformatversjonen som ligger på Photobucket, og det skjer enten jeg laster opp via iPad eller Mac.
Svara med citat
  #59  
Gammal 2015-07-20, 20:26
laeros avatar
laero laero är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Borås
Inlägg: 1 016
Standard Sv: Forumvett

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish Visa inlägg
Förresten, Netwolf, du som startade tråden - du kanske kan trösta dig med att forumreglerna, om än inte alla forummedlemmar, är på din sida:
Då hoppas jag att vissa medlemmar funderar lite över forumregler. Jag håller med Netwolf, vissa trådar blir otroligt jobbiga att följa. Som (skräck)exempel se t.ex inlägg 527 till 534 i kristråden.
Svara med citat
  #60  
Gammal 2015-07-20, 21:30
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Forumvett

Jag för min del tycker det är bra att få hela citat för sammanhangets skull ...om det nu står så i forumreglerna så står det i så fall dessutom "bör" ...alltså upp till var och en ...dessutom tycker jag det blir oerhört "tungrott" om jag ska gå tillbaka och kolla flera hundra inlägg tillbaka...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT