Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Egeiska öarna & Sporaderna > Thassos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-08-20, 11:43
Tobbe81 Tobbe81 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 6
Standard Skala Prinou/Hotell Ilio Mare

Någon som bott på hotellet och vet något om omgivningarna såsom supermarket, restauranger etc. Vi ska dit i september och behöver få lite bra info från folk som varit där
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-08-20, 12:20
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Sv: Skala Prinou/Hotell Ilio Mare

Hej!! Ni kommer inte att bli besvikna på hotellet. Tyvärr så ligger närmsta supermarket en bit därifrån. Det ligger ca 1,5-2 km därifrån. Ligger vid campingen. Fråga dom på hotellet. Det ligger längs kustremsan på väg på själva Skala Prinou. Där finns det däremot supermarkets och restauranger. Det är ett lugnt ställe där.
Hotellet serverar bra mat. Väldigt bra service. Om ni är in till baren och det jobbar en kille som heter Zaza så drar ni vinstlotten. Väldigt trevlig kille. Sätter kunden i fokus. Hälsa från Helen och Maria som var där förra hösten.
jJag kan rekomendera er att hyra en bil några dagar. För Thassos är inte stort. Kring 10 mil i omkrets. Värt att åka runt på span.
På väg in till Limenas så finns det en större affär, Lite som vårt ÖB. Den är rolig att spana in.Försök även ta er över till Golden beach. Kanon strand.

Hotellet som sådant är i fint skick. Dock blev jag lite besviken för de finaste rummen som visas i broschyren är inte överenstämmande. Men vårt deluxerum var stort. Men inte något märkvärdigt. har ni badkar så kommer ni att dra på munnen kan jag lova.
Önskar er den finaste semestern. Själva så bär det av till Kreta den 31a.
Ha det så gott. Hoppas att ni fick lite hyfsad info.
Mvh// Helen
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-08-20, 12:50
Tobbe81 Tobbe81 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 6
Standard Sv: Skala Prinou/Hotell Ilio Mare

Tack för underbar information Vi ska åka med en liten 8 månaders baby så hoppas det är barnvänligt där men pooler etc..
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-08-20, 13:08
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Sv: Skala Prinou/Hotell Ilio Mare

det kommer att bli bra på hotellet för er lilla baby. Det är ett lugnt och fint hotell. Inte lyhört.Bra ställe för barn då det är ett lugnt hotell.Kanonställe att " ladda batterierna " .Bra ställe för trötta småbarnsföräldrar. Ni kommer att njuta av att bli serverade den goda maten i buffetform. För att inte glömma de smarriga desserterna!! Åh vad jag längtar tillbaka nu!!
Ni kommer nog att få den finaste dagarna där.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-08-20, 15:31
Tobbe81 Tobbe81 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 6
Standard Sv: Skala Prinou/Hotell Ilio Mare

Ja dert verkar vara ett lugnt och bra ställe för familjer Vet du hur det är att hyra bil och barnstol och om det är enkelt att ta sig till Kavala som jag har hört är en väldigt fin stad
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-08-20, 17:15
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Skala Prinou/Hotell Ilio Mare

Det lönar sig verkligen att besöka Kavala och det är lätt. Färjan avgår från Skala Prinou många gånger om dagen, tar ca 90 min, mycket billigt. Kanske kan ni ta taxi från hotellet eller ni får skjutsen därifrån till hamnen. Det är inte så långt från hotellet. Jag har bara sett ert hotel men är säker på att ni ska ha en fin semester. Och desto finare om ni kan köra åtminstone lite omkring på ön, om det inte är för hett för er baby.

http://www.gothassos.ws/thassosen/gethere.htm
Trevlig resa!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-08-20, 20:17
Trishas avatar
Trisha Trisha är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 78
Standard Sv: Skala Prinou/Hotell Ilio Mare

Jag har ingen aning angående bilbarnsstol. men ett tips . Kolla med ditt resebolag om de har en aning om det. Det kanske går att hyra allt innan ni åker.De kanske vet en bra firma som hyr ut allt det som ni behöver till bilen. Vi åker med Apollo. Dom brukar vara duktiga på att hjälpa till med sånt.
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-08-25, 21:20
emilians avatar
emilian emilian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2013
Ort: Uppsala
Inlägg: 11
Standard Sv: Skala Prinou/Hotell Ilio Mare

Jag hakar på denhär tråden om det är okej!

Vi åker också till Ilio Mare med vår 4 månaders bebis den 4 september.

Vad vi har förstått går det bussar runt hela ön, men kan man åka med barnvagn? Ska man hyra bil/babyskydd? Taxi, vad kostar det? Finns det någon ordnad badtur man kan åka på så att man får se alla fina stränder?

Eller, ve och fasa... är jag naiv som tror att vi kommer att kunna resa runt en massa? I vanliga fall hade jag velat "upptäcka på egen hand" och tagt allt som det kommer men livet som nybliven småbarnsförälder är tillräckligt hårresande.
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-08-27, 09:56
Tobbe81 Tobbe81 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 6
Standard Sv: Skala Prinou/Hotell Ilio Mare

Helt ok för mig

Man hoppas ju att det går att ta med vagnen på bussarna, annars blir det nog att ta med babybjörn så man kan ha lillfröken hängande på sig.
När vi var på Rhodos så kunde man hyra barnstol när man hyrde bil men sen vet man ju inte om det är samma standard och bra skydd som i Sverige.
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-09-01, 13:00
emilians avatar
emilian emilian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2013
Ort: Uppsala
Inlägg: 11
Standard Sv: Skala Prinou/Hotell Ilio Mare

Vi tog det säkra före det osäkra och hyrde bil 3 dar! Det ingick babyskydd/bilbarnstol. Vill inte missa alla andra fina stränder. Babybjörnen är ju ett säkert kort också! Hoppas ni får en bra resa, inte så länge kvar för oss!



Citat:
Ursprungligen postat av Tobbe81 Visa inlägg
Helt ok för mig

Man hoppas ju att det går att ta med vagnen på bussarna, annars blir det nog att ta med babybjörn så man kan ha lillfröken hängande på sig.
När vi var på Rhodos så kunde man hyra barnstol när man hyrde bil men sen vet man ju inte om det är samma standard och bra skydd som i Sverige.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-09-01, 14:03
Tobbe81 Tobbe81 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 6
Standard Sv: Skala Prinou/Hotell Ilio Mare

Hoppas ni får en skön resa, kommer gå bra att resa med er lille.

Du får gärna skriva hur det har gått för er, om det är något speciellt vi ska tänka på inför vår resa. Vi åker den 18 sept i två veckor, längtar!!
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-09-27, 13:51
emilians avatar
emilian emilian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2013
Ort: Uppsala
Inlägg: 11
Standard Re: Skala Prinou/Hotell Ilio Mare

Jag skrev ju aldrig tillbaka. När vi var där nere hade jag en lång lista på tips som jag hade tänkt dela med mig av. En kort redogörelse: Vädret var perfekt även med bebis. Vi hade köpt ett litet uv-tält till bebis som hon fick leka i. Det var ju hela tiden en viss kamp att hitta skugga men vi visste vad vi hade gett oss in i. Med oss hade vi också ett paraply och bärsele, perfekt när hon inte ville ligga i vagnen och vi var på väg nånstans. Det märktes att hotellet hade sett sina bästa dagar men jag tycker ändå att det var prisvärt och fint. Solnedgångarna från hotellets strand är to die for! Maten var väl bra men saknade krydda. Som på alla hotell med matpaket så äter man i en stor upplyst sal (ingen mysfaktor) men om man var ute i god tid kunde man få plats ute på altanen med utsikt mot den fina stranden. Vi hyrde ju bil med Potos Car Rental som levererade bilen till hotellet, men vi fick ingen bra bild av dom. Enligt dom fick vi inte sätta fast babyskyddet så som det var tänk (de skyllde på att det kunde ta 2 timmar att få loss stolen sen). Vi satte ändå fast den rätt säkerhetsmässigt så fort de hade åkt. När vi skulle koppla loss tog det inte ens 10 sekunder så det måste ha varit fråga om nåt annat. Att åka runt med en bebis skulle visa sig vara krångligare än väntat, men ändå en upplevelse. Vi fick skippa många stränder. Bottennappet var Aliki/Alyki som var totalt överbelamrad av folk a la 20cm mellan varje solstol. Däremot tyckte vi mycket om Psili Ammos, Makryammos och La Scala. Totalt sett så kändes resan inte så grekisk som jag hade hoppats. Hörde knappt nån grekisk musik. Alla runtomkring pratade ryska, serbiska, rumänska m.m t o m hotellpersonalen. Det fanns förresten gratis wifi i hotelllobbyn! Dessutom kändes det som om vi var de enda som inte rökte. Det gick bra att flyga med en liten bebis trots att planet blev 6 timmar försenat på hemvägen. Tyvärr hade vi checkat in vagn och annat så det var väl ganska bökigt men det funkade.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-09-27, 17:12
Tobbe81 Tobbe81 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2013
Inlägg: 6
Standard Sv: Skala Prinou/Hotell Ilio Mare

Vi är här nu, varit här strax över 1 vecka och åker hem på onsdag. Vi håller med i allt ni säger om hotellet. Samma mat varje dag i stort sett så efter nästan två veckor så är vi rätt less på maten. Vi struntar i att hyra bil så vi har åkt buss till Thassos stad en dag och sen åkt över med båten till Kavala några dagar och det har funkat väldigt bra med vår lilla. Tyvärr väldigt mycket folk som röker så man får hålla sig undan.

Solnedgången är det bästa med det här hotellet. Men det hjälper nog inte, vi kommer nog inte komma tillbaka.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2014-05-15, 11:19
camilla34 camilla34 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2009
Ort: avesta
Inlägg: 99
Standard Sv: Skala Prinou/Hotell Ilio Mare

Rekommenderar verkligen att de som åker dit hyr bil några dagar. Skulle inte vilja åka dit utan att åka runt och få se alla fina stränder. Den västra sidan är hisnande. Inget för höjdrädda. Fantastiskt! Annars kan man hålla sig på östra sidan. Ilio Mare är ett jättebra hotell. Inte finaste stranden men duger. Tar max 10 minuter att gå till liten butik.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2015-06-07, 14:42
Walle81 Walle81 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2015
Inlägg: 1
Standard Sv: Skala Prinou/Hotell Ilio Mare

Citat:
Ursprungligen postat av camilla34 Visa inlägg
Rekommenderar verkligen att de som åker dit hyr bil några dagar. Skulle inte vilja åka dit utan att åka runt och få se alla fina stränder. Den västra sidan är hisnande. Inget för höjdrädda. Fantastiskt! Annars kan man hålla sig på östra sidan. Ilio Mare är ett jättebra hotell. Inte finaste stranden men duger. Tar max 10 minuter att gå till liten butik.

Tjena!

Imorgon åker jag och familjen till Skala Prinou. Någon som vet om det går att hyra cyklar i närheten av Ilio Mare? Grabben är 5 år så om det finns cykelkärra eller barnsits hade det varit kanon. Han är inte så vass på att cykla själv
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:11.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT