Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Patmos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2014-03-19, 16:32
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 597
Standard Patmos

Besökte Patmos 2012, denna underbara ö, verkar som vi är på väg i år igen. Vi bodde på hotel Sunset, enkelt men mysigt!
I år blir det hotel Skala, kanske finns någon som bott där, och kan berätta.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2014-03-19, 22:28
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Patmos

Jag har bott på båda hotellen, men kan inte hjälpa Dig så mycket om Skala idag. 1992 bodde vi på Skala och njöt enormt. Fin balkong mot vattnet. Den vackra bouganvillean på balkongväggen förde dock med sig att vi fick möss (eller var det små råttor) som besökare på balkongen. Frukosten på den tiden var ju bara rostat bröd och marmelad till kaffet/teet.
Skala har ju byggts till och förändrats såg vi när vi gick förbi 2010 så hur där är nu vet jag inte men LÄGET är ju fint. Det är säkert jättebra att bo där.

2010 bodde vi på Sunset och njöt enormt där med. Sunset är ju inte så stort och det passade oss bra. Frukosten var också mycket bra för att vara grekisk. Mycket trevlig personal. Nära till de fantastiska solnedgångarna var det också!

Åker jag tillbaks till Patmos så bor jag gärna på Sunset igen. det var lugnare att bo på den sidan Skala.

Lissi
Svara med citat
  #3  
Gammal 2014-03-21, 09:28
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 276
Standard Sv: Patmos

Citat:
Ursprungligen postat av Pian Visa inlägg
I år blir det hotel Skala, kanske finns någon som bott där, och kan berätta.
Har inte bott där, men skulle gärna vilja, läget är väldigt bra. När vi senast var på Patmos gick vi dit direkt efter ankomst och frågade om rum, men det var tyvärr fullt.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2014-06-01, 19:44
Monica G Monica G är inte uppkopplad
 
Reg.datum: sep 2010
Ort: Karlshamn
Inlägg: 55
Standard Sv: Patmos

Jag har heller inte bott där men nyss hemkommen från Patmos kan jag berätta att vi hade (hörn) balkongutsikt mot Skala hotel och det såg trevligt ut med mycket bouganvillea och en liten pool. Många balkonger vätter in mot gården. Läget är jättebra och pool kanske kan vara skönt, Patmos är ju en väldigt varm ö och en bit till de fina stränderna. Vi bodde på hotell Rodon i några nätter ett kvarter upp och det var behagligt och väldigt rent. Medan vi var ute och åt på kvällen städades vårt badrum igen (!) efter kvällsduschen. Fantastisk känsla att komma hem till rent badrum. Ingen frukost eller pool men excellent service och bra pris. Och rabatt på frukosten på en närliggande restaurang. Men Skala är säkert ett bra val också, det är alltid svårt med rekommendationer.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2014-06-30, 10:03
Dansekuls avatar
Dansekul Dansekul är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2013
Ort: Stockholm
Inlägg: 4
Standard Sv: Patmos

Bodde på Skala hotel nu i juni och hade balkongen mot baksidan. Tyst och lugnt. Blev varmt med solen men inget som störde mig jättemycket. Men hotellet ligger jättebra. Nära till allt. Trevlig personal. Rekommenderas!
Svara med citat
  #6  
Gammal 2014-07-01, 09:47
ouzakia ouzakia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: från jämtland, bor i norge
Inlägg: 172
Standard Sv: Patmos

Jag har stora planer om att resa till Patmos i september, återstår att övertyga gubben om de 2 timmarna med båten...som jag förstår går det bara snabbåtar dit från Kos. Kan det bli stora vågor över så det rekommenderas att ta den stora båten från Samos i stället om man är lite skrajsen för blåsigt väder

Har sätt på Chris Hotel men där är det dyrt, 70 euro. Har kikat på de andra hotellena som är nämt här men jag vill helst ha så jag kan se hamnen. Nåt tips från er som har varit där och hur reste ni dit?
Svara med citat
  #7  
Gammal 2014-07-01, 20:29
Pians avatar
Pian Pian är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Nybrostrand
Inlägg: 597
Standard Sv: Patmos

Tack för alla svar, nu blev det inte Patmos i år, men kan vara bra att veta till en annan gång för tillbaka till Patmos måste jag.
I år bestämde vi oss att stanna på Samos......en vecka i Votsalakia och en i Kokkari, och vi reser på söndag!!!

Hälsningar Pia
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT