Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Karpathos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-09-03, 22:23
tilde tilde är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Österåker
Inlägg: 94
Standard Amoopi eller Lefkos. Vilket av ställena?

Vet just nu inte ut eller in! Amoopi eller Lefkos?... Har ju varit tidigare i Amoopi och blåst en hel del där då. Hur är det med det på Lefkos? Jag har hittat ett mysigt boende uppe i Lefkos, White Sands med pool och frukost. Ser riktigt fräscht och fint ut. Så finns Apolis i Amoopi som ser riktigt bra ut också med pool och frukost. Har förstått att Lefkos är lugnare och finare stränder kanske? Vad säger ni andra. Skriv och berätta gärna!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-09-04, 09:53
ciakoohlers avatar
ciakoohler ciakoohler är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bjuv
Inlägg: 1 006
Standard Sv: Amoopi eller Lefkos. Vilket av ställena?

Fördelen med Amoopi är ju att det ligger närmre Pigadia ,där kvälls och nattlivet finns.Som ort betraktat är Lefkos mycket mer levande by ,enligt vad jag tycker i alla fall.
Själv väljer jag Pigadia ,men det är ju jag det.
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-09-04, 20:30
LottaBs avatar
LottaB LottaB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Norra Småland
Inlägg: 48
Standard Sv: Amoopi eller Lefkos. Vilket av ställena?

Jag bodde på Aegan Village i Amoopi en vecka 2008 och trivdes mycket bra. Under veckan gjorde vi en dagsutflykt till Lefkos och där blev vi fast. Jag har varit i Lefkos nio gånger nu och det blir säkert fler resor. Under förutsättning att du inte har behov av stadsliv och shopping är Lefkos perfekt. De många fina stränderna har olika vindförhållanden och storlek på vågorna. Det finns flera mysiga tavernor och maten är mycket god. Du kan varva strandliv och besök på tavernor med sköna promenader, det finns både korta och långa rundor att välja mellan. White Sands är det största hotellet i Lefkos och hörde i somras bara positiva omdömen. Det finns biluthyrare och flera minimarkets som har allt du behöver. Jag måste förstås även nämna den härliga stämningen och alla trevliga människor!

Lotta
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-09-05, 00:41
tilde tilde är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Österåker
Inlägg: 94
Standard Sv: Amoopi eller Lefkos. Vilket av ställena?

Citat:
Ursprungligen postat av ciakoohler Visa inlägg
Fördelen med Amoopi är ju att det ligger närmre Pigadia ,där kvälls och nattlivet finns.Som ort betraktat är Lefkos mycket mer levande by ,enligt vad jag tycker i alla fall.
Själv väljer jag Pigadia ,men det är ju jag det.
Då lutar det mot Lefkos denna gång känner jag 😃 Kvälls och nattliv är jag inte ute efter nu.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-09-05, 00:48
tilde tilde är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Österåker
Inlägg: 94
Standard Sv: Amoopi eller Lefkos. Vilket av ställena?

Citat:
Ursprungligen postat av LottaB Visa inlägg
Jag bodde på Aegan Village i Amoopi en vecka 2008 och trivdes mycket bra. Under veckan gjorde vi en dagsutflykt till Lefkos och där blev vi fast. Jag har varit i Lefkos nio gånger nu och det blir säkert fler resor. Under förutsättning att du inte har behov av stadsliv och shopping är Lefkos perfekt. De många fina stränderna har olika vindförhållanden och storlek på vågorna. Det finns flera mysiga tavernor och maten är mycket god. Du kan varva strandliv och besök på tavernor med sköna promenader, det finns både korta och långa rundor att välja mellan. White Sands är det största hotellet i Lefkos och hörde i somras bara positiva omdömen. Det finns biluthyrare och flera minimarkets som har allt du behöver. Jag måste förstås även nämna den härliga stämningen och alla trevliga människor!

Lotta
Låter ju helt gudomligt med Lefkos 👍🏽😃Förstår dig Lotta B att du återvänder just dit. Då ska jag fråga dig för jag har sett ett annat mysigt boende också som heter Sunset Hotel och är lägenheter med som jag läser fantastisk havsutsikt och stora balkonger. En brant skön uppförsbacke är det. Om vi jämför White Sands som har pool med Sunset Hotel, läget och du som varit där några ggr nu och har koll på området och bebyggelsen 😉 Vore kul om du skrev några rader! 🇬🇷😃🐬

Senast redigerad av tilde den 2017-09-05 klockan 01:06.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-09-05, 14:09
LottaBs avatar
LottaB LottaB är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2011
Ort: Norra Småland
Inlägg: 48
Standard Sv: Amoopi eller Lefkos. Vilket av ställena?

Sunset ligger precis ovanför White Sands och därifrån är det fantastisk utsikt. Bodde där en vecka juni 2010. Tyckte att det var ganska slitet och extremt dåliga sängar och då har jag inte höga krav på grekiska sängar! En annan brist var att ingången till studion var från den lilla balkongen så det gick inte att få korsdrag. Ska du åka nu i september kanske det inte är ett problem då det är svalare på kvällarna. Det kan kanske finnas större lägenheter på Sunset som jag inte känner till och hörde i somras att delar av hotellet renoverats. Backen är brant men inga problem om man gillar promenader. Pool har vi aldrig saknat i Lefkos eftersom stränderna är fantastiska och nära. Sunsets ägare driver även en restaurang, Small Paradise, som ligger på vägen mot Lefkos. Om den finns det blandade uppfattningar och jag har aldrig besökt den.

Jag har aldrig sett White Sands inifrån men pratade i somras med ett par som bokat på nätet och var väldigt nöjda. Uppfattade det som att det bara finns rum och inga studios. Utifrån ser det fint och fräscht ut. Stället hette tidigare Sarris och var stängt många år efter konkurs. För några år sedan drevs stället som all inklusive för italienare men det verkade inte vara framgångsrikt. I nuvarande regi har hotellet drivits ett par år skulle jag tro.

Oavsett boende är jag övertygad om att du kommer att trivas i Lefkos!

Lotta
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-09-06, 10:39
Lise-Lotte Lise-Lotte är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Inlägg: 49
Standard Sv: Amoopi eller Lefkos. Vilket av ställena?

Håller helt med LottaB. Inte Sunset. Vi har vänner dom bott där och de har inte återvänt utan valt andra hotell. White Sands är fin. Vi har varit där och spanat, men tycker det är lite för stort och opersonligt för vår smak. Lite "ogrekiskt", men fint och fräscht. Vi är alla olika med olika behov och smak, tack och lov! Vi åker den 21/9 två veckor och ska bo på Avra, lite närmare "centrum". Vårt vanliga ställe "Golden Sands" hade inte någon ledig studio för hela perioden annars har vi bott där 10 år i rad i juni. När vi åkt i september (tre gånger tidigare) har slumpen gjort att vi har bott på lite olika ställen. Lefkos är alltid underbart och september extra ljuvlig p g a den lite lugnare stämningen, inte så stark sol och extra härliga bad. Du kommer att älska det!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT