Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Off Topic > Andra länder > Nordamerika

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2009-08-15, 20:48
Cecilias avatar
Cecilia Cecilia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 180
Standard Sv: N.Y i augusti

Citat:
Ursprungligen postat av Mysofix Visa inlägg
Vi hann väldigt mycket men samtidigt väldigt lite. Det finns massor kvar att göra och att göra igen. Fler utflykter i Central Park, fler cupcakes från Magnolia Bakery, mer Bleeker street och SoHo, ett besök på ABC Carpet, Public Library etc. Tyvärr kom vi inte till Spice Market även om det stod på prioritetslistan. Next time...

Vi följde många av tipsen vi fått på Kalimera. Färjan till Staten Island i stället för att köa till Frihetsgudinnan, Rockefeller center i stället för Empire state building. Vi shoppade på Century 21, Forever 21, Macy´s och Pier 17. Vi tillbringade en förmiddag på Guggenheim men skippade Met och MoMA eftersom vädret var så fint och vi ville vara ute. Fast nu ångrar jag mig lite. Next time...

Nu ska vi försöka vända rätt på dygnet igen och frossa i alla foton vi tagit. Det känns också som det är läge att hyra någon film med bra N.Y miljöer. Har ni några tips? Monica
Åh, låter som att ni har haft det underbart! Visst var Rockefeller, Bleeker Street och allt det andra ni hann se super!

Och ni har som sagt MYCKET kvar att se! Ni måste ju även se Yankees på nya Yankee Stadium, och så Rangers förstås i MSG! Och softa i Bryant Park, granne med Public Library. En riktig oas mitt i värsta hektiska bruset.

Vi testade också cupcakes på Magnolia Bakery, men de var liite för söta för vår smak.

Just ja, tips på bra filmer i New York-miljö ... finns ju många! Men den jag kom på på rak arm är bröllopsfilmen 27 Dresses, och så förstås Sex and the City, the movie!

//Cecilia
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT