Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2008-05-05, 09:02
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Kolymbitres

Veckans bild är från en av mina grekiska favoritstränder. Var där en lugn, lagom varm dag i början av september ett år. Maten på taverna Vigla ovanför stranden var underbart god och båtturen tillbaka till Naoussa väldigt avkopplande. Dit ska jag nog resa igen. Har även varit där en blåsig, kall dag då var det inte lika angenämt men maten var lika god.

Eva
Svara med citat
  #2  
Gammal 2008-05-05, 10:06
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Kolymbitres

På Taverna Vigla åt Cia och jag i höstas. Lunchen bestående av flera små rätter var verkligen jättegod! Överlag var maten på Paros fantastiskt bra. Till exempel mer vällagad än det jag åt på Folegandros. (Med ett undantag; din favoritrestaurang Eva! Ibland har jag förresten fått för mig att maten ofta är sämre när man sitter på ett torg och äter.. Någon annan som har den erfarenheten?)


I alla fall så frågade jag vad "vigla" betyder och fick veta att det betyder "berget där man spanar efter pirater". På den här bilden förstår man att de gjorde det just där. Kolymbitres ligger ju på en ganska smal landremsa i norr så därifrån har man bra utkik åt alla håll, utom söderut. Taverna Vigla är det vänstra av de två husen i mitten av bilden. (Den är konstigt suddig eftersom det var just då min kamera hade bestämt sig för att bli sjukpensionär i Grekland...)

Svara med citat
  #3  
Gammal 2008-05-05, 15:38
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Kolymbitres

Hoppas att också jag kan testa Viglas mat efter några dagar i Naoussa. Stranden K är ju mycket lockande, men vattnet i maj ??
Eija
Svara med citat
  #4  
Gammal 2008-05-05, 16:52
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Kolymbitres

Kolymbitres är en underbar plats även om man inte badar. Men du är väl hård och cool (min dotter säger att alla i Finland är det ) så det blir nog inga problem
Svara med citat
  #5  
Gammal 2008-05-05, 18:49
eijas avatar
eija eija är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Jyväskylä Finland
Inlägg: 598
Standard Sv: Kolymbitres

tyvärr inte, en riktig ...(hur kallar man på svenska såna som alltid fryser, "köldkatt"??) men berätta inte till din dotter !
Eija
Svara med citat
  #6  
Gammal 2008-05-05, 19:08
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Kolymbitres

Om du tycker om att gå kan du gå längs kusten mellan Naoussa och Kolymbitres. Jag har inte gjort det så jag vet inte om man kan gå längs vattnet, men det är säkert fint oavsett.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2008-05-05, 22:00
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 8 008
Standard Sv: Kolymbitres

Tack för bilden Elisabet. Trevlig resa Eija och ta dig gärna till Kolymbitres.

Eva
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT