Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Paros & Antiparos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2005-08-30, 17:14
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 683
Standard Antiparos: Grottan med barn

Hej greklandsvänner
Nyligen hemkommen från en tvåveckors båtluff i Kykladerna. Vi besökte bl a grottan på Antiparos. Var dåligt påläst, men inte i min vildaste fantasi kunde jag föreställa mig 400 branta trappsteg ned i underjorden. Jag och min treåriga dotter vände efter halva andra trappan (liksom många andra småbarnsföräldrar gjorde). Det var totalt livsfarligt. Endast ett smalt räcke skilde oss från avgrunden. Vill därför varna er som tänker ta med er leksugna barn till grottan. Det är ingen plats för småbarn!
Däremot så var utsikten från toppen slående och Antiparos är en mycket trevlig ö. Jag läste före resan att stränderna inte var så mycket att hurra för, men jag håller inte med. De var helt ok att bada på. Speciellt Agios Georgios och Sunset Beach.
Kan rekommendera det underbara lilla hotellet Aego Inn (Gå fr hamnen till du når ett bageri på höger hand. Ta där vänster Gå ca 100 m, passera Pavlo´s (god mat!) Ta sedan vänster och du ser det efter ca 50 m. Kanonställe!)
Svara med citat
  #2  
Gammal 2005-08-30, 20:26
guppel guppel är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Sumpan
Inlägg: 128
Standard Sv: Antiparos: Grottan med barn

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf
Var dåligt påläst, men inte i min vildaste fantasi kunde jag föreställa mig 400 branta trappsteg ned i underjorden. Jag och min treåriga dotter vände efter halva andra trappan (liksom många andra småbarnsföräldrar gjorde). Det var totalt livsfarligt. Endast ett smalt räcke skilde oss från avgrunden. Vill därför varna er som tänker ta med er leksugna barn till grottan. Det är ingen plats för småbarn!!)
Men !!! Var det ingen lokalt erfaren individ som varnade ?
Det brukas ju ?
/// Guppel
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:18.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT