Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-06-23, 12:50
sarah&filips avatar
sarah&filip sarah&filip är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 38
Standard Eleni rooms på Amorgos?

Är det någon som bott på Eleni på Amorgos? Såg att det fanns med här på Kalimera, men har någon av er erfarenheter utav detta boende?

Sarah
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-06-23, 13:03
Agneta Agneta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 16
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Min syster och jag bodde där 6 nätter i augusti förra året. Toppenboende tyckte vi, somnade till vågornas brus............
Eleni och hennes dotter Maria är väldigt hjälpsamma. Så för vår del blir det Eleni nästa gång också.
Men ni bör förboka om ni reser i augusti.

Agneta
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-06-23, 13:14
sarah&filips avatar
sarah&filip sarah&filip är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 38
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Tack Agneta!

Hur var rummen? fräsha? har alla rum egen balkong?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-06-23, 13:24
Agneta Agneta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 16
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Enkla men fräscha rum. Bra dusch med varmt vatten, kylskåp, lite "köksgrejor", ett litet gasolkök för att koka vatten. Gasolen tog slut för oss men det fixade Eleni trots att det var Mariadagen och helgdag i Grekland.
Vi hade inte egen balkong men däremot bord och stolar på loftgången som går längst huset. Vissa rum har egen balkong.

Lycka till
Agneta
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-06-23, 14:50
Bluesbrothers avatar
Bluesbrother Bluesbrother är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Lund
Inlägg: 57
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Måste passa på att tipsa om Pension Amorgos. Ingen AC men väl egen balkong, kylskåp och elspis och lite köksgrejor. Spartanskt men inte låg standard. Vi bodde där för 20 euro per natt när Eleni ville ha 35. Ni åker ju under högsäsong så riktigt så billigt kan ni ju inte få det... Lite elakt kanske, men om ni inte vill känna det som om ni är hemma i Sverige så satsa inte på Eleni. Det enda jag faktiskt tyckte var lite negativt med Amorgos var nämligen alla svenskar, och som jag förstår det är Eleni "värst". Jag har naturligtvis inget emot svenskar, men på en utlandssemester är det så skönt att höra en massa språk man inte förstår, väldigt avslappnande. Sen är det trevligt att stöta på några då och då och utbyta lite erfarenheter.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2007-06-23, 21:17
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Citat:
Ursprungligen postat av sarah&filip Visa inlägg
Hur var rummen? fräsha? har alla rum egen balkong?
Rummen är väldigt olika. En del är väldigt små med spartansk utrustning, andra större och mer välutrustade. Alla har dock balkong eller uteplats med underbar havsutsikt - för att inte säga helt underbar.

Bluesbrother: svenskandelen hos Eleni varierar nog. Jag har bott där i juni och september och kan faktiskt inte erinra mig mer än ett svensktalande par samtidigt med mig. Förutom Janne och Camilla då

Edit: kan erinra mig en familj också, några dagar i september förra året. De var också svenska.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2007-06-23, 23:12
Yak Yak är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Ort: Stockholm
Inlägg: 390
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Eleni är mycket riktigt populärt bland svenskar, säkert bla på att det finns med här på Kalimera. Jag har bott där flera ggr, bla nu vid senaste besöket, och visst kan man få känslan av "svenskhotell", det är garanterat ett antal svenskar som bor där. Det kanske kan ses som en nackdel...
Rummen är alla varierande storlek, det finns nog knappt två rum som är lika i det huset. Vissa har egen balkong, andra har liksom loftgång så man får vara lite social om man vill sitta ute. Alla rum har dock utsikt mot vattnet.
Det var faktiskt bra varmvatten dygnet runt också nu i våras, något som knappast är en självklarhet i Grekland!
Jag har en känsla av att priserna kan vara lite högre där än på de andra hotellen, kanske beroende på att hon ofta har mycket förbokat och kan leva lite "på ryktet".
Svara med citat
  #8  
Gammal 2007-06-24, 12:31
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Om folk slutade förboka rum skulle priserna gå ner på rätt många ställen i ö-världen
Svara med citat
  #9  
Gammal 2007-06-24, 18:48
sarah&filips avatar
sarah&filip sarah&filip är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 38
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Tack för alla svar! Kul att det var många som delade med sig.

Eleni låter ok, men vad kan ni annars rekommendera? Pension Amorgos var fullbokat. Vi hade gärna bott i Katapola så man har utsikt över hamnen. Det är vår första gång på ön, så vi kan inget om boendet på ön.
Jätte, jätte tacksam för massa tips.

Sarah

Senast redigerad av sarah&filip den 2007-06-24 klockan 19:00. Anledning: Skrev kamares istället för Katapola /sarah
Svara med citat
  #10  
Gammal 2007-06-24, 19:02
maja68s avatar
maja68 maja68 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Inlägg: 219
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Citat:
Ursprungligen postat av sarah&filip Visa inlägg
Är det någon som bott på Eleni på Amorgos? Såg att det fanns med här på Kalimera, men har någon av er erfarenheter utav detta boende?

Sarah
Hej
tillbaka från båtluff igår, rekommenderar VARMT Eleni hotel i Kamares på Milos om ni ska dit i år Fantastiskt fräscht o fint o supertrevlig ägarinna
Svara med citat
  #11  
Gammal 2007-06-26, 12:50
mattias mattias är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 35
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Citat:
Ursprungligen postat av sarah&filip Visa inlägg
Är det någon som bott på Eleni på Amorgos? Såg att det fanns med här på Kalimera, men har någon av er erfarenheter utav detta boende?

Sarah
Bodde med min tjej på Eleni Rooms i slutet av augusti/början av september förra året och det var en mycket bra upplevelse. Vi hade en fantastisk utsikt från rummet som låg längst upp i huset. Eleni ligger centralt men samtidigt väldigt lugnt till. Ingen trafik som stör. Vi betalade då 40 euro per natt men då prutade vi inget. Ganska enkelt rum men bra städat och jättefin utsikt mot havet.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2007-06-28, 20:46
Bluesbrothers avatar
Bluesbrother Bluesbrother är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2007
Ort: Lund
Inlägg: 57
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Citat:
Ursprungligen postat av mattias Visa inlägg
Eleni ligger centralt men samtidigt väldigt lugnt till. Ingen trafik som stör.
Svårt att inte bo centralt i Katapola, till och med i Xilokeratidi är du nära "centrala" Katapola, och det är en annan by Någon som lyckats bo annat än lugnt på Amorgos?

Eleni är poppis = dyrt. Fast det har jag redan skrivit. Känner bara på mig att de ställen som får mycket uppmärksamhet på Kalimera automatiskt blir lite dyra. Vilket minnsan inte är dåligt jobbat
Blev erbjuden dubbelrum på Vamvounis Apartments på Milos för 20 euro också, undrar vad det (på Kalimera) omtalade Hotel Delphini hade kostat.

/Gnällspik
Svara med citat
  #13  
Gammal 2007-06-28, 20:54
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2006
Ort: Västerås
Inlägg: 1 065
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Citat:
Ursprungligen postat av Bluesbrother Visa inlägg
Blev erbjuden dubbelrum på Vamvounis Apartments på Milos för 20 euro också, undrar vad det (på Kalimera) omtalade Hotel Delphini hade kostat.

/Gnällspik
Vi betalade 25€ för 2 personer runt midsommar förra året.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2007-06-29, 14:37
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 327
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Citat:
Känner bara på mig att de ställen som får mycket uppmärksamhet på Kalimera automatiskt blir lite dyra.
Vet inte om det är så, vill bara påkeka att Eleni rekommenderas av andra än Kalimera, reseguiderna Vagabond, Öluffa i Grekland, Lonely Planet och Rough Guide rekommenderar också Eleni.
Svara med citat
  #15  
Gammal 2007-06-29, 14:41
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad
 
Reg.datum: nov 2004
Inlägg: 8 500
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Tack Janne.

Den där frågan kommer ju upp med jämna mellanrum och jag har aldrig förstått problemet. Naturligtvis styr utbud och efterfrågan priset även på rum i Grekland - ett efterfrågat rum blir dyrare.

Blir man sur på priser som man anser att Kalimera drivit upp är det ju bara att välja ett annat boende.

Under åren tror jag att den särklassigt vanligaste frågan på det här forumet varit: Nån som har boendetips på ön X? Alltså är boendetips, på forumet eller dina egna rekommendationer, något som många vill ha. Och vill man inte ha kan man ju bara leta boende på egen hand.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2007-06-29, 15:11
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Min erfarenhet är att Kalimeras boendetips fungerar bra.Honeymoon Beach på Santorini är ETT bra exempel.
Nu har min man och jag bott på annat pensionat på Amorgos i många år.När vi började resa dit var Kalimera i sin linda och vi valde då boende efter guiden "Öluffa i Grekland"(tror jag den heter).

Om jag var ny Greklandsresenär eller skulle på min första icke-charter,skulle jag utan mycken tvekan välja Kalimeras rekommendationer.
Svara med citat
  #17  
Gammal 2008-06-12, 14:01
liselotti
Gäst
 
Inlägg: n/a
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Har Eleni Rooms AC?
Om inte - blir det väldigt varmt eftermiddag/kväll? Det ser ut att ligga med kvällsol.

Kan man ha öppet på natten eller är det mycket mygg på Amorgos?

Funderingar
Svara med citat
  #18  
Gammal 2008-06-12, 14:37
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Citat:
Ursprungligen postat av Malina Visa inlägg
Min erfarenhet är att Kalimeras boendetips fungerar bra.Honeymoon Beach på Santorini är ETT bra exempel.
skulle jag utan mycken tvekan välja Kalimeras rekommendationer.
Hur ser jag om det är Kalimera rekommendation eller en "vanlig" annons?
Jag hittar inget Kalimera rekommenderar, har för mig att jag sett det vid tex. Honeymoon tidigare, eller har jag drömt?
Inte är det väl så att Janne nekar någon att annonsera? Janne, har du "provbott" alla ställen som annonserar?
// Helén
Svara med citat
  #19  
Gammal 2008-06-12, 14:43
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2005
Inlägg: 4 604
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Jag korrigerar mitt tidigare inlägg här, istället för att editera. Ser nu att det vid vissa boende står "annons", alltså är övriga Kalimera rekommenderar
// Helén
Svara med citat
  #20  
Gammal 2008-06-12, 15:25
Malina Malina är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: stockholm
Inlägg: 1 784
Standard Sv: Eleni rooms på Amorgos?

Om du tittar på kalimeras första sida under "ROOMS" i övre vänstra kanten,så kommer du till olika öar och hotell/pensionat på resp.ö.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT