Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kykladerna > Amorgos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #21  
Gammal 2014-02-25, 19:07
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Eleni rooms

50 euro lät mycket.. iaf för mig som reser ensam.. fast i början på maj kanske jag kan få ett lägre pris.. får se om det blir detta hotell eller om jag väljer något annat!
Tack allihopa för era svar!..
Svara med citat
  #22  
Gammal 2014-02-25, 19:51
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Eleni rooms

Vi bodde på pension Amorgos som ligger alldeles vid kajen där Skopan lägger till Härligt och sitta på balkongen och se på båtlivet Detta var 2010 och har för mig att vi betalade 35 euro. Lagom stora rum om du åker själv Sunny. Vi bra klev in där och frågade ifall det fanns lediga rum och som tur så fanns det Om vi åker till Amorgos någon mer gång så vill vi gärna bo där igen


Riitta
Svara med citat
  #23  
Gammal 2014-02-25, 21:56
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Eleni rooms

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Vi bodde på pension Amorgos som ligger alldeles vid kajen där Skopan lägger till Härligt och sitta på balkongen och se på båtlivet Detta var 2010 och har för mig att vi betalade 35 euro. Lagom stora rum om du åker själv Sunny. Vi bra klev in där och frågade ifall det fanns lediga rum och som tur så fanns det Om vi åker till Amorgos någon mer gång så vill vi gärna bo där igen


Riitta
Ok, vad var det för standard där, alltså fanns det kyl och kokmöjligheter?
Finns det på Booking.com?
Det låter som ett hotell som skulle passa mig också!! Fint att sitta och kolla in båtlivet!..
Svara med citat
  #24  
Gammal 2014-02-25, 22:00
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2005
Ort: Uddevalla
Inlägg: 5 611
Standard Sv: Eleni rooms

Det var fint möblerade rum, men kommer inte ihåg hur det var med kylskåp och sånt Kolla på bookning, eller googla


Riitta
Svara med citat
  #25  
Gammal 2014-02-25, 22:17
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Eleni rooms

Citat:
Ursprungligen postat av Riitta Visa inlägg
Det var fint möblerade rum, men kommer inte ihåg hur det var med kylskåp och sånt Kolla på bookning, eller googla


Riitta
Tack! Ska kolla där! Fast jag kanske struntar i att boka något hotell i förväg.. vet att man kan förhandla fram ett bra pris på plats!.. ..Fast nackdelen är att jag anländer mitt i natten!

Mvh Sunny
Svara med citat
  #26  
Gammal 2014-02-26, 12:26
våga våga är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 322
Standard Sv: Eleni rooms

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Tack! Ska kolla där! Fast jag kanske struntar i att boka något hotell i förväg.. vet att man kan förhandla fram ett bra pris på plats!.. ..Fast nackdelen är att jag anländer mitt i natten!

Mvh Sunny
Hej!
Jag såg på deras hemsida att de just nu erbjuder lägre priser online i juni, se http://www.pension-amorgos.com/index...4&langflag=_en

30 euro för dubbelrum utan kök och 40 euro med kök. På bilderna ser det rätt mysigt ut med rum i olika former och storlekar. Jag brukar göra som du och resa utan att boka i juni, och de som har lediga rum står ju i princip alltid i hamnen när båtarna kommer in, oavsett tid på dygnet! Ganska ofta får jag 5-10 euro lägre pris på ett dubbelrum än de som är två när jag reser ensam.
Lycka till!
Sofie
Svara med citat
  #27  
Gammal 2014-02-26, 17:57
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Eleni rooms

Citat:
Ursprungligen postat av våga Visa inlägg
Hej!
Jag såg på deras hemsida att de just nu erbjuder lägre priser online i juni, se http://www.pension-amorgos.com/index...4&langflag=_en

30 euro för dubbelrum utan kök och 40 euro med kök. På bilderna ser det rätt mysigt ut med rum i olika former och storlekar. Jag brukar göra som du och resa utan att boka i juni, och de som har lediga rum står ju i princip alltid i hamnen när båtarna kommer in, oavsett tid på dygnet! Ganska ofta får jag 5-10 euro lägre pris på ett dubbelrum än de som är två när jag reser ensam.
Lycka till!
Sofie
Ja, det verkar väldigt mysigt på pension Amorgos..har kollat in deras hemsida.. Jag reser i Maj..så priserna kan vara lägre då i början på säsongen!
Ska kontakta dom och kanske boka ett par nätter och sen utöka om jag trivs, sen kanske jag vill bo i någon annan by senare.. tänkte vara där i flera veckor.. En dröm som jag hoppas går i uppfyllelse.. att ta mig till fina AMORGOS..

Låter bra att roomsare finns där alla tider på dygnet, utifall jag inte bokat något i förväg!

Tack för info!..
Svara med citat
  #28  
Gammal 2014-02-26, 18:09
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Eleni rooms

Da jeg ankom Amorgos i fjor rundt 25 juni, så sto det minst 25 stk. i en lang rekke som tilbød rom i Katapola og Egiali.. så du kan jo alltids bestemme deg når du kommer frem
Jeg endte opp med et stort rom med ok utsikt til 25 Euro natta i Egiali.

Tanken er at i Mai så er det plenty av ledige rom og studios
Svara med citat
  #29  
Gammal 2014-02-26, 18:35
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Eleni rooms

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Da jeg ankom Amorgos i fjor rundt 25 juni, så sto det minst 25 stk. i en lang rekke som tilbød rom i Katapola og Egiali.. så du kan jo alltids bestemme deg når du kommer frem
Jeg endte opp med et stort rom med ok utsikt til 25 Euro natta i Egiali.

Tanken er at i Mai så er det plenty av ledige rom og studios
Nackdelen för mig är att jag ankommer Amorgos cirka 02.30 (alltså mitt i natten) det är mörkt och svårt att få ett helhetsintryck av ett boende och jag är nog rätt så trött, det går ju alltid åt mer energi om man reser ensam.. måste hålla koll på ALLT själv och vara fokuserad!
MEN det gick ju bra när jag skulle till TINOS i höstas, fast det var ju en mkt kortare resa.

Beroende på vilket pris jag kan få på pension Amorgos..kommer jag nog att förboka ett par nätter.
Men som du säger det finns nog mycket att välja på i början av Maj!..
Svara med citat
  #30  
Gammal 2014-02-26, 23:13
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Lier, Norge
Inlägg: 1 158
Standard Sv: Eleni rooms

Åja...glemte at du kom om natta... da ville nok jeg også ha forhåndsbestilt et par netter
Jeg har ikke bodd i Katapola, bare ruslet rundt en liten halv-time. Men jeg ville enten ha bodd hos Eleni pga. ro, fred, utsikt og kort vei til fegeleie (200m) eller på andre siden av bukten hvor man også får utsikt mot sjøen, ro og i tilegg kveldssolen. Bussholdeplassen har jeg for meg at er omtrent mitt i mellom disse to alternativer, flere skryter av Titika...Ville ikke bodd nærmere fergeleiet enn Eleni da jeg vil tro det kan være støy fra Tavernaer, varelevering om morning og ferger som kommer og går.. (støy fra trillekoferter)

God tur ! Jeg reiser også alene , til Tinos og Andros i år (antar jeg)


Senast redigerad av Ia den 2014-02-26 klockan 23:37.
Svara med citat
  #31  
Gammal 2014-02-27, 11:33
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Eleni rooms

Citat:
Ursprungligen postat av Ia Visa inlägg
Åja...glemte at du kom om natta... da ville nok jeg også ha forhåndsbestilt et par netter
Jeg har ikke bodd i Katapola, bare ruslet rundt en liten halv-time. Men jeg ville enten ha bodd hos Eleni pga. ro, fred, utsikt og kort vei til fegeleie (200m) eller på andre siden av bukten hvor man også får utsikt mot sjøen, ro og i tilegg kveldssolen. Bussholdeplassen har jeg for meg at er omtrent mitt i mellom disse to alternativer, flere skryter av Titika...Ville ikke bodd nærmere fergeleiet enn Eleni da jeg vil tro det kan være støy fra Tavernaer, varelevering om morning og ferger som kommer og går.. (støy fra trillekoferter)

God tur ! Jeg reiser også alene , til Tinos og Andros i år (antar jeg)

Ja, fast jag kan tycka att det är lite skoj med liv och rörelse omkring mig när jag reser själv.. blir jag less på det kan jag ju alltid byta!
Just nu funderar jag på att vara "modig " och boka på plats vid ankomst, får se hur du blir!
Velig som jag är!

Ha en fin tur till Tinos/Andros, hade tre mycket fina veckor på Tinos i höstas en underbar ö,hoppas du kommer att gilla den också!
Kommer att återvända dit igen, absolut!

Sunny
Svara med citat
  #32  
Gammal 2014-02-27, 11:54
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 5 540
Standard Sv: Eleni rooms

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
Ja, det verkar väldigt mysigt på pension Amorgos..har kollat in deras hemsida.. Jag reser i Maj..så priserna kan vara lägre då i början på säsongen!
Ska kontakta dom och kanske boka ett par nätter och sen utöka om jag trivs, sen kanske jag vill bo i någon annan by senare.. tänkte vara där i flera veckor.. En dröm som jag hoppas går i uppfyllelse.. att ta mig till fina AMORGOS..
Låter bra att roomsare finns där alla tider på dygnet, utifall jag inte bokat något i förväg!
Tack för info!..
Det er min erfaring og at de som har ledige rom, uansett tid på døgnet, møter båtene i KATAPOLA
- men da vi kom (fra Astypalea) til Egiali en t i d l i g morgen midt i mai måned for en del år siden var det ingen d e r !
Jeg tror vi var de eneste turistene som gikk av, kanskje det var derfor? - at de sjekker hvor mange som har kjøpt billett dit før de møter opp

Men å bo flere steder på øya anbefales
Jeg kan ikke h e l t bestemme meg for om jeg liker Egiali eller Katapola best, men liker b e g g e veldig godt
- sist vi var på Amorgos bodde vi halve tiden i hver av dem, det var fint

Hadde jeg hatt så lang tid som du planlegger å ha, ville jeg bodd i Chora og, evt i Langada/Tholaria

G o d fornøyelse med planleggingen
Svara med citat
  #33  
Gammal 2014-02-27, 12:00
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Eleni rooms

Tack för info kari!
Det är ju säkert enkelt att byta till något annat, att få uppleva en annan by eller flera!
Spännande att planera!

Sunny
Svara med citat
  #34  
Gammal 2014-03-01, 14:05
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Eleni rooms

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Att jag inte har svarat beror på att frågan gällde om någon bott där nyligen, och det har jag inte. Dock har jag bott där många gånger. Standarden är enkel, det är läget som gör att jag alltid bor där när jag är i Katapola. En del rum har egna balkonger, andra delar balkong. Det är en lång trappa upp till rummen.



Eleni Rooms ligger under pilen.




I översta huset ligger rummen, i den nedre huset finns två stora lägenheter, med fullt utrustade kök. Ruinen som syn på bilden är arkeologiskt skyddad, annars skulle de säkert byggt ut pensionatet.




Utsikten från Eleni. Som sagt, läget är svårslaget.
Janne, bara lite nyfiken.. syns rum nr.5 på bilden ovan?..
Svara med citat
  #35  
Gammal 2014-03-01, 14:25
elladas avatar
ellada ellada är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2009
Ort: Luleå
Inlägg: 525
Standard Sv: Eleni rooms

Har nu bokat Eleni rooms från 24 juli till 2 augusti fick ett pris för dubbelrum
men har nu bytt till en lägenhet så nu vet jag inte priset men spelar roll det är där jag vill bo Längtar
Svara med citat
  #36  
Gammal 2014-03-01, 19:25
Annwi Annwi är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2006
Ort: Västkusten
Inlägg: 193
Standard Sv: Eleni rooms

Rum nr 5 (det bästa enligt mig) ligger högst upp i huset men på bilden syns bara en pytteliten del av balkongen. Rummet ligger till höger om den blå balkongen, är ett 3-bäddsrum och har en stor insynsskyddad balkong. Rum nr 4 är rummet med den blå balkongen, vi har bott där också och i rum nr 3. Vi trivdes mycket bra även i dessa rum! Jag tror inte det spelar så stor roll vilket rum man får på Elenis, alla är bra. Vissa delar altan/balkong. Nästa gång skulle jag vilja bo i någon av lägenheterna längst ner, bara kliva upp ur sängen på morgonen och ta ett par steg ut i havet för morgondoppet, underbart!
När vi bodde hos Eleni senast fanns inte AC men det har vi aldrig behövt i maj.

Ni (ellada och Sunny) kommer att få en härlig vistelse på Amorgos och hos Eleni!

Anne
Svara med citat
  #37  
Gammal 2014-03-01, 20:37
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Eleni rooms

Citat:
Ursprungligen postat av Annwi Visa inlägg
Rum nr 5 (det bästa enligt mig) ligger högst upp i huset men på bilden syns bara en pytteliten del av balkongen. Rummet ligger till höger om den blå balkongen, är ett 3-bäddsrum och har en stor insynsskyddad balkong. Rum nr 4 är rummet med den blå balkongen, vi har bott där också och i rum nr 3. Vi trivdes mycket bra även i dessa rum! Jag tror inte det spelar så stor roll vilket rum man får på Elenis, alla är bra. Vissa delar altan/balkong. Nästa gång skulle jag vilja bo i någon av lägenheterna längst ner, bara kliva upp ur sängen på morgonen och ta ett par steg ut i havet för morgondoppet, underbart!
När vi bodde hos Eleni senast fanns inte AC men det har vi aldrig behövt i maj.

Ni (ellada och Sunny) kommer att få en härlig vistelse på Amorgos och hos Eleni!

Anne
Tack, Anne! ..för info!

Har förstås inte ännu bestämt utifall jag ska bo där eller på pension Amorgos..håller just NU på och förhandlar med ägaren om ett pris, på ELENI har jag fått ett bra pris (lågt) men som sagt vilket ska jag välja.. ..det återstår att se!..

Sunny
Svara med citat
  #38  
Gammal 2014-03-02, 16:02
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Eleni rooms

Nu har jag bestämt mig, har haft intensiv mejlkontakt med ägaren på Pension Amorgos i Katapola..kommit överens om både pris och vilket rum jag ska ha!
Supernöjd och det är ju så trevligt med en personlig kontakt!
Booking.com i all ära, denna kontakt är trevligare!..

Den här underbara utsikten får jag sen....lääängtar!!!!!!


Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT