Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Fastlandet > Peloponnesos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2017-03-16, 11:25
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Äntligen Peloponnesos!

Hej!

Inspirerad av din reseblogg från härom hösten, Janne, har vi nu bokat flyg till Kalamata i slutet av juni.

Vi har ju snöat in på Sporaderna de senaste åren, efter ett antal år bl.a. i Kykladerna, på södra Kreta och, tja, lite blandade öar dessförinnan. Men nu var det verkligen dags för Messinien. Har läst igenom bloggen och kollat alla bilder två gånger, spanat på youtube och googlat mycket.

Vi försökte på alla tänkbara sätt hitta vettiga biljetter med reguljärflyg för att kunna stanna i ca 10 dagar, men gick bet. Därför blev det (bara) en vecka med flygstol med Primera Air.

Siktet är först inställt på Pylos och Anezina hotel, där vi redan haft korrespondens med den trevliga ägarinnan. Hon hälsar mycket varmt till dig Janne och vi fick rabatt då jag beskrev medlemskapet på Kalimera. Kul!

Om man skulle ta fyra nätter i Pylos: var tillbringar man de sista tre? Finikounda? Koroni? Methoni? Någon annanstans? Eller är det blir det inte bättre än Anezina i Pylos?

Vi är tacksamma för alla tips!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2017-03-16, 15:07
Alalas avatar
Alala Alala är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2008
Ort: Finland
Inlägg: 5 862
Standard Sv: Äntligen Peloponnesos!

Har inte varit i området så har tyvärr inga tips att ge. Men det låter som en härlig resa, hoppas du berättar om den sen.

Trevlig resa!

/ Anne
Svara med citat
  #3  
Gammal 2017-03-16, 18:51
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Äntligen Peloponnesos!

Citat:
Ursprungligen postat av lemon Visa inlägg
Siktet är först inställt på Pylos och Anezina hotel, där vi redan haft korrespondens med den trevliga ägarinnan. Hon hälsar mycket varmt till dig Janne och vi fick rabatt då jag beskrev medlemskapet på Kalimera. Kul!
Grattis till mycket bra val av resmål och hotell!

Kul att ni fick rabatt, för det fick inte jag. Jag tror jag betalade 60 € natten i september. Värt varenda euro! Ett av de bästa boende jag har haft, och Anezina är helt fantastisk!

Citat:
Om man skulle ta fyra nätter i Pylos: var tillbringar man de sista tre? Finikounda? Koroni? Methoni? Någon annanstans? Eller är det blir det inte bättre än Anezina i Pylos?
Det blir inte bättre än hos Anezina. har ni bil så är avstånden korta, så ni kan se alla byar du nämner utan att anstränga er. Jag körde fyrhjuling till Methoni och Finikounda på samma dag utan problem.

Om ni däremot vill ha variation på kvällarna kanske ni ska bo tre nätter i en annan by, och då hade jag valt Koroni och av de byar du nämner.

Jag blir så glad att ni ska åka dit!
Svara med citat
  #4  
Gammal 2017-03-17, 08:46
anneli56s avatar
anneli56 anneli56 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2006
Ort: vounaria/Peloponnesos
Inlägg: 1 150
Standard Sv: Äntligen Peloponnesos!

Välkomna till underbara Messinien
Svara med citat
  #5  
Gammal 2017-03-17, 23:14
Helena Ss avatar
Helena S Helena S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 671
Standard Sv: Äntligen Peloponnesos!

Vad roligt! Jag ser fram emot att höra om resan!

Helena S
Svara med citat
  #6  
Gammal 2017-03-21, 15:33
lemon lemon är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Halmstad
Inlägg: 478
Standard Sv: Äntligen Peloponnesos!

Tack Alala, Janne, Anneli och Helena!
Längtar till juni och Messinien. Allt jag läser och ser från trakten gör att det känns som ett bra val att åka dit.
Kommer garanterat att skriva lite här på kalimera.
/Magnus
Svara med citat
  #7  
Gammal 2017-03-22, 08:48
Mahava Mahava är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2011
Ort: Södertälje
Inlägg: 916
Standard Sv: Äntligen Peloponnesos!

Tips annars om man nu kör bil är att man kan flyga reguljärt till och hyra på Atens flygplats, tog inte lång tid alls köra ner till Pylos området på fina motorvägar (lätt Autobahn standard) (jättefint där) och flyg till Aten hittade vi snorbilligt, Enterprise på Atens flygplats var kanon o ha o göra med, fick en sprillans Astra

vi bode i Marathoni, intetsägande by men det var befriande att komma iväg från allt vad massturism heter, fantastisk mat också, men åkte till Pylos bla

Hade nog också boot några nätter i Koroni, (fint men tar tid köra dit från Pylos)
Svara med citat
  #8  
Gammal 2017-03-24, 08:29
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 266
Standard Sv: Äntligen Peloponnesos!

Citat:
Ursprungligen postat av lemon Visa inlägg
Allt jag läser och ser från trakten gör att det känns som ett bra val att åka dit.
Har du sett bilderna jag har lagt ut?

Om inte kan du göra det här.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT