Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Joniska öarna > Zakynthos

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-05-14, 14:01
Tezzy82 Tezzy82 är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2007
Inlägg: 9
Standard Party ! Åker till Laganas 5 juli.

Hej.

Några fler som är på Zakynthos from 5 juli, vi är 2 tjejer som ska resa runt och avsluta våran resa på Zakynthos. Några bra tips på boende, när man inte bokat något innan, vill bo mitt i festandet och billigt,. Hoppas på många tips

Ålder? Vad ligger åldern på ett ungefär på Zakynthos, vi är lite äldre, typ 25

Ha de gott så hoppas jag vi ses på Zakynthos !!
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-05-24, 21:17
Laganas-lover Laganas-lover är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2007
Inlägg: 1
Standard Sv: Party ! Åker till Laganas 5 juli.

Tjena
Zakynthos är ett toppen ställe och om man gillar hålligång och att parta är Laganas det perfekt stället. Där finns det massvis av barer, både lite lugna och med mycket röj. några ställen som jag själv föredrar är Zeros och Rescue som ligger uppåt huvudgatan. Om du letar hotell, finns det några underbara hotell precis vid laganas strand, passar perfekt. Ligger precis vid stranden och bara ca. 100 m ifrån huvudgatan, där förövrigt nästan alla små butiker och barer finns.
Ålderna varierar lite, jag har varit där 5 gånger och det här blir min 6 gång, och jag har vart där på både högsäsong i juni-juli och i september när det är lite lugnare. Men visst det är väldigt mycket ungdomar men de flesta som åker till Laganas är väl ungefär mellan åldrarna 17-30 + kanske.
Varierar om det är högsäsong oxå, senare på hösten är det mer barnfamiljer och lite äldre som kommer.

Hoppas du får en trevlig resa
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-06-03, 19:44
Zante Zante är inte uppkopplad
 
Reg.datum: okt 2005
Ort: Gräsmyr utanför Umeå
Inlägg: 28
Standard Sv: Party ! Åker till Laganas 5 juli.

Hej! Undrar var ni skall resa runt innan ni åker till Zakynthos. Enklast är ju att åka buss/färja från Athen via Killini om ni kommer från det hållet. Färja från Kefalonia brukar vara knepigare.
Som sagt var; finns mycket mindre enkla lägenhetshotell i Laganas - där nu absolut ska bo!
Jag gillar bäst baren "coctails and dreams" som ligger mitt på bargatan. Vill ni ha ett lite lugnare ställe att börja kvällen på, spela lite biljard och kasta dart, är "The Fishery Inn" (bargatan, nästan vid havet), mysigt.
Försök gärna ta någon dag och urforska ön - Zakynthos är jättefint! Ha det så himla kull!!
Hälsningar Anna
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT