Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-06-15, 22:11
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Forumdesign

Hej!
Jag sitter numera ofta med iPaden o läser forumet. Jag har retat upp mej lite på att det är många små ikoner att klicka på, t.ex. Pilen ner till första olästa inlägg i trådarna. Det vore skönt om det gick att anpassa lite för pekskärm med för stora fingrar Nu gör jag ofta så att jag förstorar bilden, klickar och sedan förminskar igen.

Mvh Janérik

Senast redigerad av Janérik den 2013-06-15 klockan 22:12. Anledning: Tyrckfel
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-06-16, 07:40
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Forumdesign

Vad är ett Tyrckfel? Kanske ska vara Tyckfel?

/Netwolf
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-06-16, 09:44
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Forumdesign

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Vad är ett Tyrckfel?
/Netwolf
Jag har alltid skrivit "tyrckfel" i den rutan, efter min padda är du den första som reagerar

Mvh Janérik
Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-06-16, 14:05
Admirala Admirala är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: apr 2005
Inlägg: 2 620
Standard Sv: Forumdesign

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Hej!
Jag sitter numera ofta med iPaden o läser forumet. Jag har retat upp mej lite på att det är många små ikoner att klicka på, t.ex. Pilen ner till första olästa inlägg i trådarna. Det vore skönt om det gick att anpassa lite för pekskärm med för stora fingrar Nu gör jag ofta så att jag förstorar bilden, klickar och sedan förminskar igen.

Mvh Janérik
Helt enig! Og jeg har ikke engang store fingre
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-06-16, 14:22
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Forumdesign

Tyvärr är det inget jag kan göra något åt. Det finns en modernare version av forumet, med kopplingar till sociala medier, och anpassad för mobiler och paddor, plus en massa annan lull-lull. Om jag skulle uppgradera hade jag varit tvungen att byta server, och det har jag inte råd med. Om jag hade haft pengar skulle jag ha gjort om hela Kalimera, det behövs sannerligen, men tyvärr har jag inte råd med det heller. Jag ska köpa några trisslotter i veckan, då kanske det plötsligt händer.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-06-16, 15:50
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 4 702
Standard Sv: Forumdesign

Kanske det nu kan vara i tiden att öppna ett Kalimerakonto där aktiva medlemmar kunde sätta in exv varsin tvåhundring per år för att vidmakthålla detta eminenta forum. Vi vet i alla fall två Kalimeravänner som genast skulle skicka pengar.

Så mycken glädje detta Forum giva oss skulle det icke kännas betungande att bidraga med en slant årligen.

Arne och Birgitta
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-06-16, 15:59
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 4 596
Standard Sv: Forumdesign

Precis mycket bra förslag.....vad vore livet utan KALIMERA så mycket bra hjälp och info man kan få här av alla är GULD värd!!...
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-06-16, 16:05
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Forumdesign

Ja, varför inte? Jag hade betalt, mer än gärna. Lite som att bli "Kalimera Pro", om man ska tala app-språk.

/Netwolf
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-06-16, 16:07
nilams avatar
nilam nilam är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 216
Standard Sv: Forumdesign

En Kalimera-app skulle jag vilja ha

// Malin
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-06-16, 18:44
Athanasia Athanasia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Bandhagen
Inlägg: 2 732
Standard Sv: Forumdesign

Jag är nöjd och glad över att Kalimera finns...
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-06-17, 01:21
Pnyx Pnyx är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 410
Standard Sv: Forumdesign

Det kanske skulle vara möjligt att bilda en enkel vänförening, Kalimeras Vänner. Precis som exempelvis Moderna Museets Vänner, kan en sådan förening stödja verksamheten med smärre ekonomiska bidrag och mycket uppmuntran.
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-06-17, 01:35
Pnyx Pnyx är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2008
Ort: Stockholm
Inlägg: 410
Standard Sv: Forumdesign

Nä, jag motsäger mig själv med en gång. Keep it simple och gör som Arne och Birgitta föreslår, öppna ett konto, Janne, och låt oss lämna små bidrag. Det har ju visat sig funka på nätet och bl.a. gjort en man till president i USA.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-06-17, 09:52
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Forumdesign

Tack snälla för att ni vill bidra med pengar.

Men det skulle inte kännas bra att ta emot pengar, men jag är glad att viljan finns, för då gillar ni ju Kalimera.

Om någon av er känner en webbdesigner och/eller programmerare får ni gärna tipsa den personen om ett roligt och inspirerade jobb: att göra om Kalimera.
Svara med citat
  #14  
Gammal 2013-06-18, 08:55
Sevasti & Elenis avatar
Sevasti & Eleni Sevasti & Eleni är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2008
Ort: Blekinge o Skåne
Inlägg: 334
Standard Sv: Forumdesign

Bra förslag från Arne Vi bidrar gärna

Siw o Lena
Svara med citat
  #15  
Gammal 2013-06-18, 15:45
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Forumdesign

Säkert är det så att ett forum som har så många år på nacken som Kalimera då och då kan behöva viss förnyelse och omdaning. Nya idéer och behov dyker upp vartefter. Men att förnyelsen och utvecklingen sker i lugn takt och med varsam hand ser jag inte som en nackdel.

Ett exempel på motsatsen är en del av charterbolagens hemsidor. De tycks hålla sig med webtekniker som för att motivera sin anställning ständigt rör om i grytan i sådan omfattning att man ofta har svårt att hitta och sökvägarna blir snårigare och snårigare.

Instämmer dock med Janerik om problemen med små knappar på iPad och iPhone. Det känns ju dock inte som ett specifikt problem på Kalimera utan återkommer ju på de flesta sajter pga det småskaliga mediet.

Masse

Senast redigerad av Masse den 2013-06-18 klockan 15:51.
Svara med citat
  #16  
Gammal 2013-06-19, 16:39
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Forumdesign

Men det finns redan ett enkelt sätt att ge bidrag till Kalimera, det är bara att köpa en E-guide så får man kontonummer att betala in pengar på. Tycker ni inte att ni behöver en E-guide så är det bara att radera den på en gång.

Mvh Janérik
Svara med citat
  #17  
Gammal 2013-06-19, 18:29
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Forumdesign

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Men att förnyelsen och utvecklingen sker i lugn takt och med varsam hand ser jag inte som en nackdel.
Sant. Det gäller att inte riskera att skrämma bort användare som vill ha det som det alltid varit. Fast å andra sidan, lockar man knappast något nytt blod, då det finns modernare sajter och plattformar. Kalimera har ett försprång, tack vare den djupa kunskapen om Grekland. Fast hur länge till?

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Men det finns redan ett enkelt sätt att ge bidrag till Kalimera, det är bara att köpa en E-guide så får man kontonummer att betala in pengar på.
Så smart! Att man inte tänkte på det.

/Netwolf
Svara med citat
  #18  
Gammal 2013-06-19, 20:59
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Forumdesign

Citat:
Ursprungligen postat av Janérik Visa inlägg
Men det finns redan ett enkelt sätt att ge bidrag till Kalimera, det är bara att köpa en E-guide så får man kontonummer att betala in pengar på. Tycker ni inte att ni behöver en E-guide så är det bara att radera den på en gång.

Mvh Janérik
GENIALT!!!!!!!!!

(Men att köpa E-guide kan man göra även om man inte behöver den inför en förestående resa. Det räcker ju med att det är kul att läsa om ställen i Grekland som man inte varit på.)

Masse
Svara med citat
  #19  
Gammal 2013-06-19, 21:53
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: Forumdesign

Citat:
Ursprungligen postat av Netwolf Visa inlägg
Sant. Det gäller att inte riskera att skrämma bort användare som vill ha det som det alltid varit. Fast å andra sidan, lockar man knappast något nytt blod, då det finns modernare sajter och plattformar. Kalimera har ett försprång, tack vare den djupa kunskapen om Grekland. Fast hur länge till?


/Netwolf
Länge till hoppas jag! Jag tillhör inte dem som vill ha allt som det alltid varit. Tror inte heller att det är så många användare som vi riskerar att skrämma bort. Förutsatt att förändringarna upplevs meningsfulla. Och visst är det viktigt att locka nya medlemmar, och för dem är ju de första intrycken viktiga.

Det som nog är viktigt för potentiella användare är att man dels känner att den djupa kunskapen om Grekland finns, och dels givetvis att sajten utvecklas med moderna tekniker för att effektivt och trivsamt tillägna sig kunskapen.

Det jag avsåg med varsam utveckling var att det sker utan alltför mycket "lull-lull och bling-bling" som man möter på en del sajter.

Masse
Svara med citat
  #20  
Gammal 2013-06-19, 23:15
Netwolfs avatar
Netwolf Netwolf är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2005
Ort: Göteborg
Inlägg: 11 684
Standard Sv: Forumdesign

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Det jag avsåg med varsam utveckling var att det sker utan alltför mycket "lull-lull och bling-bling" som man möter på en del sajter.
Jo, jag förstår vad du menar. Och jag håller med dig. Men framtiden är inte bara redan här. Den sköljer över oss med surfplattor, phablets och smartphones, som en teknologisk tsunami. Det ställer stora krav på de webbplatser man besöker. De flesta ger bara en webbplats en chans..

/Netwolf
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT