Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Ordet är fritt > Om Forumet

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-06-05, 22:51
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard SNABBSVARA-KNAPPEN

Janne,

Sedan en tid tillbaka får jag samma resultat om jag trycker på Snabbsvara-knappen som när jag trycker på Citera-knappen. Dvs svarsfältet som öppnas och som jag ska skriva i är automatiskt försett med ett citat av föregående inlägg.

Det känns som att man måste börja sitt svar med att radera de här automatiska citaten om inte forumet ska dränkas i citat som inte behövs.

???????????

Masse
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-06-06, 01:36
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 118
Standard Sv: SNABBSVARA-KNAPPEN

Nu testar jag "Snabbsvar" och jag ser inget "Citat"
Svara med citat
  #3  
Gammal 2013-06-06, 01:39
MickeKöpings avatar
MickeKöping MickeKöping är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2009
Ort: Köping
Inlägg: 1 118
Standard Sv: SNABBSVARA-KNAPPEN

Körde IE 9.0.8112.16421

Svara med citat
  #4  
Gammal 2013-06-06, 07:01
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: SNABBSVARA-KNAPPEN

Är inte så hemma med alla knappar och funktioner här på forumet... Men vad är det för skillnad på den vanliga svara-knappen och snabbsvara-knappen?
Detta går säkert att läsa sig till någonstans... men jag hoppas ändå på ett kort enkelt svar.


Simetra


Sedan är det en del annat jag undrar över också men det får nog vänta...
Svara med citat
  #5  
Gammal 2013-06-06, 10:40
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: SNABBSVARA-KNAPPEN

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Sedan en tid tillbaka får jag samma resultat om jag trycker på Snabbsvara-knappen som när jag trycker på Citera-knappen. Dvs svarsfältet som öppnas och som jag ska skriva i är automatiskt försett med ett citat av föregående inlägg.
Så är det inte när jag testar. Jag använder Google Chrome. Vilken webbläsare använder du?

Jag använder aldrig "Svara" eller "Snabbsvara", jag använder alltid "Svara med citat".

Citat:
Ursprungligen postat av simetra Visa inlägg
Är inte så hemma med alla knappar och funktioner här på forumet... Men vad är det för skillnad på den vanliga svara-knappen och snabbsvara-knappen?
Svara betyder att man svarar på inlägget utan att inkludera inlägget som du svarar på. Snabbsvar fungerar på samma sätt, men då kan man inte lägga till smileys. Svara med citat betyder att den text som man svarar på kommer med i svaret. Man kan radera text som är överflödig, som jag gjorde med detta svar.
Svara med citat
  #6  
Gammal 2013-06-06, 12:57
Görans avatar
Göran Göran är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 375
Standard Sv: SNABBSVARA-KNAPPEN

Då lärde man sig något nytt

Jag har hittills alltid använt snabbsvara, multicitera eller citera vid svar på inläggen...

Nu svarar jag på inlägget vilket blir "fel" då jag egentligen kommenterar Jannes förklaring

/Göran
Svara med citat
  #7  
Gammal 2013-06-06, 20:03
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: SNABBSVARA-KNAPPEN

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Så är det inte när jag testar. Jag använder Google Chrome. Vilken webbläsare använder du?

Jag använder aldrig "Svara" eller "Snabbsvara", jag använder alltid "Svara med citat".

Svara betyder att man svarar på inlägget utan att inkludera inlägget som du svarar på. Snabbsvar fungerar på samma sätt, men då kan man inte lägga till smileys. Svara med citat betyder att den text som man svarar på kommer med i svaret. Man kan radera text som är överflödig, som jag gjorde med detta svar.
Jag använder oftast Internet Explorer. Men ibland också Google Chrome. Ska testa om det är någon skillnad när jag använder det sistnämnda.

Jag använder nästan alltid snabbsvaraknappen (om jag inte vill citera) och som du har sett undertecknar jag med smiley, vilket tydligen går att lägga till. Nu ska jag testa Google Chrome.

Masse
Svara med citat
  #8  
Gammal 2013-06-06, 20:08
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: SNABBSVARA-KNAPPEN

Hej igen,

Det är tydligen en hel del skillnader beroende på vilken webb-läsare man använder. Men fenomenet med citering på snabbsvarknappen har inte funnits tidigare med Internet Explorer, så något har ändrat sig. Nu gick jag in med Google Chrome och då är det precis som du skriver Janne. Inga smileys, och det blev ingen citering när jag tryckte på snabbsvarknappen.

:-) Masse (utan den vanliga smileyn)
Svara med citat
  #9  
Gammal 2013-06-06, 20:10
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: SNABBSVARA-KNAPPEN

..........men när jag trycker på den vanliga svaraknappen så finns smileys!

Masse
Svara med citat
  #10  
Gammal 2013-06-07, 10:12
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: SNABBSVARA-KNAPPEN

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Det är tydligen en hel del skillnader beroende på vilken webb-läsare man använder. Men fenomenet med citering på snabbsvarknappen har inte funnits tidigare med Internet Explorer, så något har ändrat sig.
Jag har ingen aning om varför det är så tyvärr. För övrigt tycker jag att alla borde använda Google Chrome som webbläsare. Finns ingen bättre tycker jag.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2013-06-07, 13:44
Masses avatar
Masse Masse är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Ort: Kristianstad
Inlägg: 5 302
Standard Sv: SNABBSVARA-KNAPPEN

Detta är ju ett exempel på att du har rätt Janne.
Det får bli Google Chrome i fortsättningen.

Masse
Svara med citat
  #12  
Gammal 2013-06-08, 09:34
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: SNABBSVARA-KNAPPEN

Citat:
Ursprungligen postat av Masse Visa inlägg
Det får bli Google Chrome i fortsättningen.
Bra.
Svara med citat
  #13  
Gammal 2013-06-09, 07:37
simetras avatar
simetra simetra är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 2 145
Standard Sv: SNABBSVARA-KNAPPEN

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Svara betyder att man svarar på inlägget utan att inkludera inlägget som du svarar på. Snabbsvar fungerar på samma sätt, men då kan man inte lägga till smileys.
Tack Kalimera-Janne för svar! Som du ser kan jag redan hantera Citera-knappen genom att citera och ta bort överflödig text ... Var egentligen bara ute efter skillnaden mellan de båda svara-knapparna. Så i praktiken skulle det räcka med en enda svara-knapp, den vanliga, då denna möjliggör att svara både med och utan :-( smilies... om jag förstått det hela rätt (?) och detta endast om man har Google Chrome som webbläsare... vilket jag ändå inte har... Va tjôtigt detta blev... Bye-Bye!


Sime(s)tra
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:01.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT