Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2007-03-14, 16:08
muffinss avatar
muffins muffins är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 91
Standard Vet inte vad vi ska välja...

Ja... då var det dags igen att boka en resa...
Som vanligt blir det jag, min syster och våra pojkvänner. Vi tänker åka i mitten av augusti.
Just nu har jag 3 alternativ känns det som.

Skiathos
Kreta
Naxos (den enda av dessa 3 ställe som jag och syrran har varit tidigare)

Vi vill ha fina stränder och alla utom jag vill snorkla. Vi var i Lefkas förra året men där kunde de inte snorkla så mycket som de ville. Och så vill vi att det ska finnas lite nattliv ( Det var liksom inte så mycket nattliv i Lefkas).

Kreta Chania kusten och Rethymnon känns bra då det verkar finnas allt det som vi önskar oss. Dock blev jag lite orolig då jag läste om strömmar och badförbud. Alla de andra (utom jag) är typ duktiga simmare och älskara tt bada i timmar och snorkla. Är det verkligen så farlig som det låter???

Skiathos känns bra men jag undrar i fall man inte blir uttråkad (då vi tänkte semestra i 2 och till och med 3 veckor) ...
Jag har varit i Naxos innan och älskar ön och vet att i fall vi åker där kommer vi att trivas ... men vill helst prova nåt nytt.
Frågan är vad är bäst, Skiathos eller Kreta för 4st 20-25åriga som vill bada och ha lite fart på semestern
Svara med citat
  #2  
Gammal 2007-03-14, 17:19
Kikhs avatar
Kikh Kikh är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Kalithea, Chania
Inlägg: 1 371
Standard Sv: Vet inte vad vi ska välja...

Hej Muffins!

Vad annat kan man vänta från mig än ett rungande KRETA!!!!!!!!!!!!!
Ni har allt och lite till och inte ens på 5 år hinner ni se allt sevärt. Jag är rent ut sagt skitdålig på att simma men det finns stränder som passar oss också. I Agia Marina finns en strand med strandklubb där det är långgrunt till tusan men när man kommer ut är det snorklingsbart. Den stranden ligger dessutom mitt emot den lilla ön Thodorou, som många dyker utanför. På klubben i sig brukar det vara ordentligt tryck med många (grekiska) ungdomar. Tar ni sen en utflykt till Falassarna så finns det små lugna vikar där det iofs är svalt och djupt men ändå inte förenat med livsfara.

Sunt förnuft gäller. Om det blåser och är oroligt finns det massor med trevliga strandbarer och saker att se

Välj Platanias på Kreta annars jag!

Kickie
Svara med citat
  #3  
Gammal 2007-03-14, 19:28
martinifks avatar
martinifk martinifk är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jan 2006
Ort: Uddevalla
Inlägg: 911
Standard Sv: Vet inte vad vi ska välja...

Om det är snorkling ni är ute efter och har tänkt att hyra bil?
.....så kan jag rekommendera en tur till Kali Limenes som jag numer alltid förespråkar för

finns lite bilder i denna tråd: Små ställen södra kreta

Varmt i vattnet och vilket vatten!, redan utan snorkel såg man ju till botten där fiskar simmade omkring

Och som Kickie sa, Kreta har allt och lite till
Svara med citat
  #4  
Gammal 2007-03-14, 19:49
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 5 566
Standard Sv: Vet inte vad vi ska välja...

Jo, jag håller med, Kreta har allt. Fast Rethymnon har ingen rolig snorkling.
Om det är det viktigaste så är Skiathos mycket bättre.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2007-03-15, 16:00
muffinss avatar
muffins muffins är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Inlägg: 91
Standard Sv: Vet inte vad vi ska välja...

tack för svaren och alla tips!!!...ska anteckna ner alla tips som jag har fått.

nja..jag bryr mig inte ett dugg för snorkling, det är de andra som älskar att snorkla. Men är det ofta badförbud i Kreta...?

Ja, vi brukar hyra bil...(dock är jag inte så förtjust att bila på öar. Jag trodde jag skulle dö i Santorini och i Lefkas )ju jag är lite feg...Och trafikförbindelser i södra Kreta sägs vara dåliga...stämmer det???

ja... Kreta känns som helt rätt för min del. Ska berätta för de andra nu hur det ligger till och förhoppningsviss befinner vi oss i Kreta om några månader
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT