Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2016-05-17, 10:40
Mikiss avatar
Mikis Mikis är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2015
Ort: Stockholm
Inlägg: 58
Standard Vart åka med 16-åring och liten budget?

Nu är jag i farten igen! Eftersom ni fick mig att åka till Nafplio sist, och det var helt perfekt för ändamålet, tänker jag att ni kanske kan hjälpa till även denna gång

Den här gången tänkte jag ta med mig min 16-åriga syster till Grekland. Problemet är att jag kommer att betala för oss båda och i och med att jag är student är min budget inte speciellt stor. Så var ska vi åka?

Billigaste chartern har jag hittat till Halkidiki och Skopelos. Jag ÄLSKAR Skopelos men det var bara två år sedan jag var där, och det vore kul att se något nytt. Halkidiki verkar okej men det känns som det finns finare ställen att upptäcka. Har blivit lite kräsen...

Billigaste flyget går till Aten. Men vart ska vi åka sedan? Jag vill inte vara i Aten, och vi kan vara borta max 1 vecka så det får inte bli för lång båtresa. Är väldigt sugen på Paros men det verkar lite långt. Egina kanske?

Budget är som sagt låg, helst inte mer än 5 000 för oss båda för flyg och hotell. Vill ha en okej strand för att sola och bada, gärna en mysig by att promenera runt i, och kanske möjlighet att åka buss eller båt till något annat ställe över dagen. Planen är att åka antingen i början av juli (dyrt!) eller mitten av augusti. Vad har ni för tips och idéer?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2016-05-17, 11:12
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 12 984
Standard Sv: Vart åka med 16-åring och liten budget?

Hej! Mitt förslag är egentligen 2 !