Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2013-01-20, 19:59
Karin Ss avatar
Karin S Karin S är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2008
Inlägg: 132
Standard Vart är vi på väg?

Snart är semesterplanen spikad på jobb så nu är det dax att bestämma resmål för septemberresan till Grekland. Vi brukar veta vart vi vill åka men i år är vi lite kluvna. Eftersom vi "bara" har en vecka i år vill vi ha avresa från Köpenhamn eller Malmö och då föll t.ex Kefalonia som vi planerat bort. Nu har vi tre alternativ kvar.
Lesbos - med boende i Molivos, ev hotell Sea Horse
Kreta - boende i Neo Chora, hotell Christina
Zakynthos - vilken ort bor man bäst i här?
Vi vill gärna ha lite genuin grekisk bebyggelse, inte bara hotell och turistaffärer. Har hellre transport t ex buss på dagen till stränder eller annat vi vill kika på och sedan gångavstånd på kvällen till gränder, tavernor och ev. hamnpromenad. Lesbos och Zakynthos är nya resmål för oss, Kreta har vi varit till en gång tidigare för drygt 10 år sedan, då i Rethymnon.
Tacksam för tips för och emot både resmål och ev. val av hotell.
Svara med citat
  #2  
Gammal 2013-01-21, 16:02
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Vart är vi på väg?

Jag skulle ha valt Molivos på Lesbos, eller Nea Chora på Kreta. Du hittar inget som liknar det på Zakynthos. Det är svårt att råda vilken ort ni ska välja, jag gillar både Molivos och Nea Chora. Lesbos är inte lika turistiskt som Kreta (den delen av Kreta), och så har nu ju inte varit där. Molivos är en mycket vacker by. Kvällarna vid tavernorna nere i den gulliga hamnen är magiska. Stränder är bättre på Kreta, och så är det ju nära till Chania från Nea Chora. Jag tror att det blir bra oavsett vad ni väljer.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:51.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT