Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2012-06-27, 06:35
Fredrik_N Fredrik_N är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2009
Ort: Staffanstorp
Inlägg: 58
Standard Vem är du?

Då jag hade svårt för att sova inatt låg jag och tänkte på resor och kom fram till att det finns två typer av resenärer.
Den optimistiska resenärer. Det är den som bokar en resa och sedan njuter av längtan tills det bär iväg.
Sedan har vi den pessimistiska resenärer, det är nog jag. Det är den som bokar resan men är sedan grinig för det är så länge tills resan bär iväg.

Vem är du?

/ Fredrik
Svara med citat
  #2  
Gammal 2012-06-27, 10:14
emelinor emelinor är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Inlägg: 4
Standard Sv: Vem är du?

Jag är nog lite som du Väldigt otålig , vill att tiden ska gå fort.
Nu så här nära resan börjar jag tänka tillbaka och ser att tiden har gått fort.
Då kommer nästa tanke gud förbjude att tiden går lika fort när man är där hehe
Svara med citat
  #3  
Gammal 2012-06-27, 20:52
Ingrid Ny Ingrid Ny är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Anderstorp
Inlägg: 261
Standard Sv: Vem är du?

Jag längtar och ser fram mot resan - bokar ju redan på sensommaren eller höstkanten oftast och då kan man ju inte gå runt och vara sur i nästan ett år för att inte resan snart är här! Det är mitt vinternöje att se fram mot och att veta att man ska iväg! //Ingrid
Svara med citat
  #4  
Gammal 2012-06-27, 21:02
KRs avatar
KR KR är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 1 767
Standard Sv: Vem är du?

Jag är absolut den optimistiske resenären.
Visst längtar jag, men det med ett leende.
Dessutom är det ju dags att surfa runt och leta efter nästa resa som då ännu inte är bokad.
//
KR
Svara med citat
  #5  
Gammal 2012-06-27, 21:15
Maggys avatar
Maggy Maggy är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2012
Ort: Skåne
Inlägg: 512
Standard Sv: Vem är du?

Jag tillhör med all sannolikhet den optimistiske resenären... jag bokar tidigt...längtar...söker information...samtidigt som jag lever i nuet... ...jag har en resa bokad till Kreta i augusti (bokad juldagen 2011) och en resa till Goa i Indien (min åttonde resa dit, bokad i april 2012)till slutet på november... Innan min novemberresa ska jag boka nästa resa till Goa till mars månad 2013...känns jättekul att ha dessa resor att se fram emot...
Svara med citat
  #6  
Gammal 2012-06-28, 08:30
Mats Fredssons avatar
Mats Fredsson Mats Fredsson är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2006
Ort: Öland
Inlägg: 212
Standard Sv: Vem är du?

Citat:
Ursprungligen postat av emelinor Visa inlägg
Jag är nog lite som du Väldigt otålig , vill att tiden ska gå fort.
Nu så här nära resan börjar jag tänka tillbaka och ser att tiden har gått fort.
Då kommer nästa tanke gud förbjude att tiden går lika fort när man är där hehe
Kan bara instämma! Även om jag inte blir grinig, så är jag otålig, är det inte dags snart?

11 dagar kvar!
Svara med citat
  #7  
Gammal 2012-07-07, 06:22
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2009
Ort: Eckerö
Inlägg: 152
Standard Sv: Vem är du?

Jag är nog ingen av dessa typer. Jag bokar nog i tid, årets resa som va 9.-30. juni, bokade jag flyg Arlanda-Athen t/r 5. september 2011. Boende på Samos bokade jag också i september. Övriga flyg (Athen-Samos och Ikaria-Athen) när Olympic började sälja biljetter. Men jag sitter inte och drömmer om kommande resor, vill bara vara säker att allt är fixat till nästa semester i tid. Jag har mål att vara utomlands alla mina semesterdagar (9 veckor/år), därför har jag alltid 2-4 resor bokade. Nästa blir till Madeira (orienteringstävlingar och fira 60 årsdagen) i november, 15. december till Gold Coast i Australien (hälsa på dotter över jul och ny år), 27.2.-12.3. till Grand Canaria (springa Transgrancanaria) och snart skall jag boka nästa årets sommarsemester på Samos (flyg Arlanda-Athen samt boende på Samos).
Svara med citat
  #8  
Gammal 2012-07-07, 09:30
UlfWimans avatar
UlfWiman UlfWiman är inte uppkopplad
 
Reg.datum: mar 2007
Ort: Agioi Apostoloi / Öjebyn
Inlägg: 1 349
Standard Sv: Vem är du?

Jag vet inte om jag är överoptimistisk, men jag tillhör dem som inte har någon startsträcka alls.
- Bokning?
- Hur stavas det?
- Är det nödvändigt?
På 30 minuter har jag packat ryggsäcken med det nödvändigaste plus en dator och tömt kylskåpet. Köper den biljett som är billigast och reser därefter lätt packad och kan vara borta i en till flera månader.
Resmålet är enkelt: Kreta here I come! Allt finns på plats, folk lever och bor där på samma sätt som här i Sverige därför har jag endast det mest personliga med i ryggan.

//Ulf

Ps: Min X-fru har fått ett antal frispel på grund av detta!
Svara med citat
  #9  
Gammal 2012-07-07, 10:09
Vilmas avatar
Vilma Vilma är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2009
Ort: Göteborg
Inlägg: 319
Standard Sv: Vem är du?

En bokad resa till Grekland är som karamell för själen och jag suger gärna länge på den härliga känslan att ha den framför mig
Svara med citat
  #10  
Gammal 2012-07-07, 10:46
Tritogeneias avatar
Tritogeneia Tritogeneia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 10
Standard Sv: Vem är du?

Stormende optimist og ivrig planlegger. Leker med forskjellige scenarier i evighet. Slites mellom improvisering og forhåndsbooking av drømmebosteder. Ventingen er omtrent like bra som selve reisen.
Svara med citat
  #11  
Gammal 2012-07-07, 11:32
Lindizs avatar
Lindiz Lindiz är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Kalix
Inlägg: 325
Standard Sv: Vem är du?

Absolut den optimistiska. Jag älskar tiden före - allt planerande, funderande, längtande. Dock kan jag tendera att bli stressad när det är jättenära över att allt praktiskt är i ordning: pass, försäkringar, pengar, packning osv...

Men jag gillar att ha resan framför mig. När vi väl är där är den ju snart över. Haha...
Svara med citat
  #12  
Gammal 2012-07-07, 13:28
solsols avatar
solsol solsol är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2007
Inlägg: 60
Standard Sv: Vem är du?

Uten tvil den optimistiske
Booker gjerne i god tid - og bruker tiden fram mot avreisen til å leve livet mitt her hjemme - med vissheten om at en dag der framme skal jeg nok en gang sette foten på gresk jord
(forøvrig bare en drøy uke igjen til neste gang det skjer)
Svara med citat
  #13  
Gammal 2012-07-07, 14:10
JohnSs avatar
JohnS JohnS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: dec 2006
Ort: Ryfylke, Norge
Inlägg: 804
Standard Sv: Vem är du?

Jeg er ca. en måned i året i Hellas, og kan da ikke bruke de 11 andre månedene til å lengte dit!! Hvis jeg gikk og lengtet et annet sted i en så stor del av året, måtte jeg ha gjort noen dramatiske endringer i livet mitt. Så vi bruker ei uke eller to et par ganger i året på å planlegge og glede oss til neste tur, og bestiller i god tid. Sist uke bestilte vi billetter til Kefalonia i siste halvparten av september etter å ha forberedt oss et par uker. Men nå får Kefalonia ligge der den ligger til vi er begynt på september, og så får vi i mellomtiden konsentrere oss om å ha en best mulig sommer her hjemme, uten å lengte bort. Man må da sørge for å ha maaange andre opplevelser på rekke og rad å glede seg til - og glede seg over - før man kommer så langt at september-turen kommer i sentrum i bevisstheten igjen, og er det neste på listen man kan glede seg til.
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT