Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2010-12-13, 11:52
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Vart????

Nu ska jag snart bestämma mig men en sista rekommendation från er vana Greklandsresenärer, vart ska vi???? Barnfamilj som vill äta gott lite lagom med liv och massor av bad. Står mellan Skiathos, Naxos eller kanske Zakynthos.

Nån som vill säga sitt?
Svara med citat
  #2  
Gammal 2010-12-13, 13:21
bopia bopia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Älvsjö
Inlägg: 188
Standard Sv: Vart????

Det var mycket lätt att svara på....NAXOS....utan tvekan.
Vi har varit där 4 gånger på 5 år, med barn o barnbarn o med föräldrar och med vänner..o alla vill bara åka dit igen.
Och nästa år åker vi tillbaka igen, 2012 ska hela familjen med igen.

Naxos är i våra hjärtan för alltid, o våran dröm är att få bo där, förhoppningsvis inom några år bara.

bopia
Svara med citat
  #3  
Gammal 2010-12-14, 16:05
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Vart????

Vart har ni bott på naxos? Har du varit på dom andra öarna? Något speciellt tips om Naxos?
Svara med citat
  #4  
Gammal 2010-12-14, 19:39
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin
 
Reg.datum: nov 2004
Ort: Karlskrona
Inlägg: 34 334
Standard Sv: Vart????

Citat:
Ursprungligen postat av MariaS Visa inlägg
Vart har ni bott på naxos? Har du varit på dom andra öarna? Något speciellt tips om Naxos?
Jag har varit på alla tre öarna, och föreslår först och främst Naxos, sedan Skiathos och sist Zakynthos.
Svara med citat
  #5  
Gammal 2010-12-14, 20:55
bopia bopia är inte uppkopplad
 
Reg.datum: maj 2006
Ort: Älvsjö
Inlägg: 188
Standard Sv: Vart????

Citat:
Ursprungligen postat av MariaS Visa inlägg
Vart har ni bott på naxos? Har du varit på dom andra öarna? Något speciellt tips om Naxos?
Tyvärr har vi inte varit på de andra öarna Skiatos o Zakyntos, men en nära vän till oss har varit, så med dennes information om dessa öar, så kan med gott samvete uttala mig, föratt Naxos är den bästa av dom för barnfamiljer o alla andra oxå för den delen, det finns gott om mysiga o trevlig tavernor överallt på ön,o prislägget är oxå bra o hade i somras inte förändrats trots den ekonomiska krisen.Stränderna är perfekta i mitt tycke, sand, både på St, George, Agia Anna,Agios Proskorpios o Plaka m fl.

Vi har bott på olika hotell vid Sankt Geogre stranden i Naxos stad, nära till allt o ett stort utbud av tavernor o annat som behövs.

Så väljer ni Naxos kommer ni inte att bli besvikna,när tänker ni åka?
Vi åker alltid i slutet av augusti o början av september så även nästa sommar o vi ska bo på Hotell Asteria på Sankt George stranden.

bopia
Svara med citat
  #6  
Gammal 2010-12-15, 09:37
MariaS MariaS är inte uppkopplad
 
Reg.datum: aug 2005
Inlägg: 115
Standard Sv: Vart????

Vi tänkte åka runt midsommar och vara borta tre veckor. Vart på Naxos ska vi bo tycker du, vi vill bo så nära strand som möjligt och tillgång till pool är viktigt. Tack igen.
Svara med citat
  #7  
Gammal 2010-12-19, 00:16
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad
 
Reg.datum: feb 2005
Ort: Umeå
Inlägg: 2 086
Standard Sv: Vart????

Det är ju alltid svårt att välja hotell åt andra men jag får väl göra ett försök.
Vi har rest med både ett och två barn i åldrarna 0-4 år, vi åker gärna till Naxos om vi redan varit på Sifnos samma år.
Vi trivs bäst med att bo i närheten av Agios Georgios stranden, då har man nära in till stan då man ska äta eller bara strosa runt och se vad andra gör, ett hyfsat bra hotell inom lämpligt promenadavstånd kan vara Irene 2 som har en liten pool men är en (liten) bit från stranden, priset är bra och hotellet trevligt, nära till bageri för frukostbröd och även nära till en lite större matvaruaffär. Det finns ett flertal hotell i närheten, några är riktigt fina men i min mening är de lite för stora för att falla i smaken.
Vill man bo lite finare och inte har så stort behov av att gå på stan o strosa så kan man välja att bo i Agios Prokopisos och ha nära till den fina stranden som finns där. Här kan jag rekommendera det fina hotellet Agios Prokopios som kanske kan kännas lite dyrt men ack så trevligt, även här finns pool och man kan även köpa så att frukost ingår. Nära till några bra matställen och enkelt att ta bussen in till stan. Är man mera prismedveten och inte behöver lika trevligt värdpar kan man även bo hos systern Ioanna på andra sidan gatan, även här med pool men kanske inte riktigt lika hög standard som på Agios Prokopios. I samma familj finns också Dimitra men de senaste åren har jag inte riktigt funnit det lika attraktivt men där finns också pool, får jag rätt pris där så kanske jag skulle bo där en gång till, de rum jag sett där är de största längs denna gata.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT