Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
  #1  
Gammal 2009-07-31, 13:58
greklandsgalen greklandsgalen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 94
Standard 50 nästa år

Hej!
Fyller 50 nästa sommar och tänker fira den på någon grekisk ö. Vet inte vilken jag ska välja, men det löser sig nog
Har redan förvarnat folk, så de öronmärker en vecka i mitten på juni, o det är ingen som tycker att det är en dålig idé.
Min fråga är om någon vet om något resebolag som har nån form av rabatt när man fyller jämnt eller på annat vis kan erbjuda någon form av extraförmån vid en sån händelse?
Tycker mig minnas att det existerat förut, men hittar inget.
Det är inget viktigt, jag är mest nyfiken om nån här har vetskap om det här.
Så det är ingen form av snikenhet från min sida, utan vill mest veta om födelsedagar kan generera nån extra "lyx" i resan.

Kram på alla och trevlig helg
Svara med citat
  #2  
Gammal 2009-07-31, 16:43
Anna Pernilla Anna Pernilla är inte uppkopplad
 
Reg.datum: apr 2005
Ort: Oslo/Göteborg
Inlägg: 467
Standard Sv: 50 nästa år

Jag tog med mig min mamma och firade henne på 70-årsdagen tidigare i sommar. Förr i tiden fick man diverse rabatter men inte numera. Jag hade dessutom sagt till hon fyllde 70 där och då vet jag reseledarna brukar fira det på något vis. Tex komma med en kaka eller bara gratulera. Dessvärre hände detta ej min mamma. Vet inte om det var något undantag men de brukar göra något har jag fått upplyst av alla mina källor Jag blev lite besviken. Men men , vi hade kul ändå
Svara med citat
  #3  
Gammal 2009-07-31, 18:03
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: feb 2005
Inlägg: 2 085
Standard Sv: 50 nästa år

Den typen av rabatter har jag inte sett på länge, men däremot om man är 8 - 10 st som beställer en resa tillsammans kan man få grupprabatt på vissa bolag. Det brukar stå att om man är fler än tex 8 pers så ska man kontakta flygbolaget direkt för mer info.
Svara med citat
  #4  
Gammal 2009-08-03, 10:53
greklandsgalen greklandsgalen är inte uppkopplad
 
Reg.datum: jul 2008
Inlägg: 94
Standard Sv: 50 nästa år

Tack för svaren.
Då vet jag hur det ser ut på den fronten.
Vad synd, Anna Pernilla, att de inte kunde ordna nåt litet extra för din mamma, men, men....
Resan i sig är ju egentligen tillräcklig, så man ska väl inte klaga.
Får väl se om man får ihop till en "mängdrabatt", men om bara döttrar med sina respektive är med är jag nöjd.
Så nu ska jag bara fundera ut vilket ställe som lockar mest.
Vill åka någonstans jag inte varit förut, så allt förutom Lefkas, Kos och Korfu med andra ord. Inte helt lätt....
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
KALIMERA & TA DET LUGNT